Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLS jde do výroby !

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Podobně jako u dalších modelů (například A, SLK, SLR) proměnil Mercedes studii s přívlastkem Vision v názvu, ve skutečnost. Tento týden oznámil šéf Mercedesu, Jürgen Hubbert, že CLS jde do výroby. Bude to zřejmě už v příštím roce.

Podobně jako u dalších modelů (například A, SLK, SLR) proměnil Mercedes studii s přívlastkem Vision v názvu, ve skutečnost. Tento týden oznámil šéf Mercedesu, Jürgen Hubbert, že CLS jde do výroby.Bude to zřejmě už v příštím roce.

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku luxusu na čtyřech kolech o další řadu, ačkoli to vypadalo, že mezi limuzínami E a S a kupé CLK a CL již není místo pro nic dalšího. Místo se našlo a koncern DaimlerChrysler tak může dále zúročit obrovské investice do nových technologií, do vývoje motorů a mnoha technologicky náročných komponentů. To na jednu stranu udržuje značku na špičce vývoje současného automobilu, ale na stranu druhou je to značná a dlouhodobá zátěž pro ekonomiku firmy. Výrobní kapacity jednotlivých řad jsou více méně stále využity a s žádným podstatným zvýšením nebo snížením výroby se v krátkém období nedá počítat. Pak zbývá cesta ke zvýšení prodeje jedině přes akční model, novou variantu karosérie, nový model, nebo nejjistěji přes nový segment, který přitáhne zákazníky nejlépe od konkurenčních značek.

Vision CLS se ve Frankfurtu velmi dobře uvedl a průzkumy mezi těmi „správnými“ návštěvníky IAA ukázaly, že o kombinaci kupé a limuzíny bude zájem. CLS je postaveno na podvozku třídy E (rozvor 2854 mm), ale na první pohled tomu nic nenasvědčuje. Vnější rozměry nové řady CLS 4910 x 1851 x 1391 mm (ve srovnání s třídou E je CLS o 115 mm delší, 52 mm širší a 45mm nižší) a elegantní linie s velmi skloněným čelním i zadním oknem dodávají čtyřdveřovému kupé sportovní proporce.

Pod kapotou pracuje šestiválcový biturbodiesel CDI o 195 kW a 560 Nm při 2.000 ot. Nová sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC dopomáhá k akceleraci 0-100 km/h za 6,5 s a pružnému zrychlení 60-140 km/h za výborných 5,7 s. Nejvyšší rychlost končí na elektronicky omezených 250 km/h, to vše při kombinované spotřebě 7,5 l/100 km a bezproblémovém plnění Euro IV. Komfort i bezpečnost budou povýšeny montáží bixenonových aktivních reflektorů, elektrohydraulického brzdového systému SBC, obsahujícího asistenci pro rozjíždění do kopce (Anti-Stall Assist) a dvě utility pro pojíždění v kolonách (Softstop pro hladké dobržďování a Tailback Assist pro automatické zastavení po uvolnění plynového pedálu). Kontakt s vozovkou budou zajišťovat 19 palcová kola obutá do pneu o šířce 255 resp. 285 mm. Vzduchové pérování AIRMATIC DC bude dodáváno ve sportovně laděné podobě. Opravdu exkluzivně působící světlý interiér vkusně doplňuje elegantní vnější design.

Sériový CLS by se měl objevit příští rok na podzimním pařížském autosalonu a do konce roku 2004 také v prodejnách.

Ondřej Láník
Diskuze (27)