Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Concept IAA: Aerodynamický inteligent

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 9. 2015 • 20:12
18
6
Zobrazit náhledy (18)
Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Na snímek odhalující siluetu vozu pojmenovaného Concept IAA navázala automobilka Mercedes-Benz velmi rychle kompletní fotogalerií a detailnějšími informacemi.

Mercedes-Benz na autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu představuje Concept IAA. Zde však IAA znamená Intelligent Aerodynamic Automobile.

Nejen označení ale i samotný vzhled vozu odhaluje, že v případě tohoto konceptu byla hlavní pozornost věnována aerodynamickému řešení karoserie, což ostatně potvrzuje i již dříve zveřejněný součinitel odporu vzduchu Cx=0,19.

Vedle samotných linií zaujme Concept IAA i řadou aktivních aerodynamických prvků na přídi a zádi, které jej umí prodloužit až o 390 mm, aby bylo při rychlostech nad 80 km/h dosaženo co nejlepšího proudění vzduchu kolem celého vozu. K tomu přispívá i řešení hlavních světlometů a koncových svítilen z LED nebo kamer namísto vnějších zpětných zrcátek.

Mercedes-Benz Concept IAA je dlouhý 5040 mm, resp. 5430 mm v aerodynamickém režimu, 1995 mm široký a 1305 mm vysoký. Rozvor náprav tohoto čtyřdveřového kupé je 2975 mm, rozchod kol je pak 1710 mm vpředu a 1770 mm vzadu.

K pohonu slouží blíže nespecifikovaný plug-in hybridní systém s celkovým výkonem 205 kW (279 k), který umožňuje dosažení elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. S ohledem na zaměření vozu mají být ovšem mnohem důležitější informace o schopnosti ujet v čistě elektrickém režimu až 66 km a hodnotě emisí pouhých 28 gramů CO2 na kilometr.

Kromě karoserie s aktivními aerodynamickými prvky a plug-in hybridního pohonného systému zaujme Concept IAA i provedením svého interiéru. Ten nabízí nové prvky s atraktivní kombinací bílého čalounění, hliníkových a skleněných komponentů se známými řešeními a liniemi ze sériových limuzín a kupé třídy S.

K nejzajímavějším součástem ve výbavě interiéru patří možnost ovládání řady funkcí prostřednictvím systému OFN (Optical Finger Navigation), kdy řidiči stačí nad podložkou provést několik gest svými prsty.

Související články

Témata
16. 9. 2015 07:30
Re: M-B - jsme retardovaní a nevadí nám to
Narozdíl od tebe urážím s argumenty a chválím (Bionic) taky s argumenty. Ty ses zmohl jen na urážení se špatným argumentem.
15. 9. 2015 12:27
Re: M-B - jsme retardovaní a nevadí nám to
Uražat vie uplne každy ale vytvorit niečo to už každy nedokaže tak sklapni.
15. 9. 2015 09:15
Mne to pripomenulo Ondelios
Mne to pripomenulo Ondelios (Renault Ondelios), ani neviem preco :-)

15. 9. 2015 08:48
Re: Concept IAA
Mně to zase siluetou a hlavně přední částí připomíná Škodu 110 R.
15. 9. 2015 08:26
M-B - jsme retardovaní a nevadí nám to
Mercedes-Benz Bionic byl představen před víc jak 10 lety. Holt vývoj člověk nezastaví, ale brzdit ho umí každá druhá automobilka řízená zdegenerovanými dětmi vzniklých ze soulože bratranců se sestřenicemi - trefný název jest frikulínský kindermanagement. Vzhledem k té délce je Bionic jasný vítěz, jelikož udělat kratší auto aerodynamicky účinné je těžší. Za druhé světové dokázali divy a teď nám servírují natrávené jídlo z prošlé konzervy. :no:
Články odjinud