Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E Cabrio: Aerodynamickymi prvky proti průvanu

Diskuze (0)
Pro nový Mercedes-Benz E Cabrio připravuje stuttgartská automobilka nový systém ochrany cestujících před turbulencemi. Jmenuje se AirCap a je doslova „kšiltem“ nad čelním sklem.

Mercedes dotáhl s novým E Cabrio hru na postupné odhalování téměř k dokonalosti. Oficiální fotky celého auta jsou i měsíc před plánovanou detroitskou premiérou drženy v tajnosti. Velmi dobrou představu poskytnou špionážní snímky téměř nemaskovaného auta pořízené letos v lednu. Automobilka ale dělá jako by nic a na internet naopak nechala uniknout snímky jednoho z nejpodstatnějších detailů – systému AirCap.

Turbulence ženoucí studený vzduch do kabiny jsou jednou z nejzásadnějších překážek, které komplikují zimní provoz kabrioletu se staženou střechou. Mercedes tento problém vyřešil už u současné generace SLK (stejné řešení přejalo i aktuální provedení roadsteru SL) systémem AirScarf, tedy klimatizací, která má výdechy pro teplý vzduch v opěrkách hlavy.

E Cabrio ale bude čtyřmístným vozem. Krční páteř předních pasažérů bude i nyní ohřívat obdoba systému AirScarf, zároveň ale novinka dostane aerodynamický prvek nazvaný AirCap, který bude chránit cestující na zadních sedadlech.

Jedná se o výsuvnou lištu nad předním sklem, která dosáhne stejného efektu, jako kdyby bylo čelní sklo o 6 cm vyšší. Ve vysunuté pozici usměrní proud vzduchu, který by za běžných okolností vedl nad předními sedadly do tváří zadních pasažérů. Místo toho vzduch proudí nad kabinou zhruba o 20 cm výš, podobným způsobem jako při natažené střeše. Výhodou je tedy i nižší odpor vzduchu a také menší hluk v kabině – uvnitř auta má být při stažené střeše možné bez problémů telefonovat až do rychlosti 120 km/h.

AirCap funguje v součinnosti se síťkou umístěnou mezi opěrkami zadních sedadel a má dosáhnout nejlepších výsledků v rychlostech 50 až 240 km/h. Aktivace systému je plně na uvážení řidiče. Jen tato novinka má za sebou 21 patentů a 3000 hodin testování. Systém tvoří 211 různých součástek, které jsou odzkoušeny na 10 tisíc pracovních cyklů.

Jak je zřejmé z nákresu zobrazujícího proudění vzduchu kolem auta, E Cabrio se vzhledově bude od E Coupé lišit jen minimálně. Jako jediný model v nabídce Mercedesu (nepočítáme-li třídu G) navíc nové kabrio zůstane u klasické plátěné střechy.

Diskuze (0)