Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E: Nová generace odhaluje svoji techniku

David Bureš
Diskuze (16)
Moderní technika nové třídy E usnadní řízení a pomůže odhalit různá nebezpečí. Díky tomu zabrání nehodám, nebo alespoň sníží jejich závažnost.

Mercedes-Benz čile pracuje na nové generaci třídy E, čehož je možné si všimnout i na českých silnicích, kde se prohání množství prototypů tohoto automobilu. Stuttgartská novinka vyšší střední třídy se začne prodávat v příštím roce, už nyní však odhalila několik detailů o své technice. Informoval o nich magazín Autocar.

Nové éčko dostane do vínku množství systémů usnadňujících řízení, mezi nimiž nebude chybět ani systém poloautomatického řízení na dálnicích a městských silnicích. Podle Mercedesu budou tyto systémy významným krokem k zavedení autonomního řízení a jízdy bez nehod.

Automobilka v budoucí třídě E rovněž testuje systém Car-to-X, pomocí něhož automobily komunikují mezi sebou. Tento systém se zdá být účinným způsobem, jak zabránit nehodám v nepřehledných místech. V nepřehledných křižovatkách nebo úzkých zatáčkách se řidiči navzájem nemusí vidět, automobily ale díky sytému Car-to-X budou o sobě vědět a hrozící srážce se automaticky vyhnou.

Mercedes bude podle svých slov první automobilkou, která systém Car-to-X nabídne v sériovém autě. Nevýhodou této pionýrské techniky bude fakt, že zpočátku bude mezi sebou schopno komunikovat jen minimum aut – pouze éčka vybavená tímto systémem.

Součástí nabídky pomocníků bude též adaptivní tempomat, který bude umět přizpůsobit rychlost nejen podle vozidla vpředu, ale také podle aktuálně povolené maximální rychlosti. Toto řešení již letos představil Ford. Tempomat Mercedesu bude fungovat až do rychlosti 200 km/h.

Moderní asistenti budou v nové E-Klasse využívat systém senzorů (radarových a ultrazvukových) doplněný o kamery sledujících celé okolí automobilu.

Pokud k nehodě přece jen dojde, třída E se bude alespoň snažit zmenšit její následky. Speciální sedačky pomocí nafukovacích bočnic posunou cestující směrem ke středu auta tak, aby byli lépe chráněni při bočním nárazu. Netradiční bude i systém Pre-Safe Sound, který pomocí zvuku vyslaného hudební aparaturou připraví uši posádky na hlasité rány spojené s nehodami. Díky tomu si cestující při havárii nepoškodí sluch.

Vedle bezpečnostních systémů budoucí éčko dostane také nové diodové světlomety. Ty se budou skládat z 84 diod, jejichž světelný paprsek bude možné upravit tak, aby světlo neoslňovalo protijedoucí řidiče. Speciální aplikace pak umožní zaparkovat auto na dálku pomocí chytrého telefonu. Takový systém letos prezentoval též Land Rover.

Více se o technických novinkách Mercedesu dozvíme na konci tohoto týdne, kdy se osobně zúčastníme akce TecDay ve Stuttgartu, odkud pro vás samozřejmě připravíme podrobnou reportáž.

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - Barrichello
8. 7. 2015 15:42
Re: Prémii dochází dech
Pohoda :yes:
8. 7. 2015 15:22
Re: Prémii dochází dech
No to neva ... jsem jsem se chtěl zeptat.
Avatar - Barrichello
8. 7. 2015 15:08
A už padaj i akcie
[odkaz]

No tak to bude zajímavý....VW bude mít asi docela problém >:D
Avatar - Barrichello
8. 7. 2015 15:05
Re: Prémii dochází dech
No tak v těm místech si mě vidět mohl s Cadillacem, ale ne minulý týden. To sem jel akorát z Brandýsa přes Dřevčice dál na vinoř, ale Alerem. A v Zelenči sem nebyl.

Těch CTS co mam já tu moc není, ale první generace je tu víc. Navíc někde v Zelenči nebo kus za ní občas stává pikap z ATST co vím.

8. 7. 2015 14:58
Re: Prémii dochází dech
Jezdím tam na kole skoro každý den, takže si nejsem úplně jistý dnem, ale asi jsem viděl stejné auto jako máš - modrý Cadillac s dřevěným volantem zase tak často nepotkávám. Jel směrem na Mstětice ...