Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E: Nové kombi nabídne až 1820 l pro zavazadla

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
Mercedes-Benz představil nové kombi třídy E. Je rozhodně elegantnější než předchůdce, i když má o něco menší kufr.

Kombi vychází ze sedanu W213, až po B-sloupky jsou obě karosářské varianty shodné. Design žádným velkým překvapením není, Mercedes stále lpí na spodní linii oken, která směrem dozadu nejdříve stoupá, ale poté v závěru naopak klesá. Stejně jako linie střechy. Osobně nejsem fanouškem současného designérského směru Mercedesu, i když se v posledních letech umravňuje, ale obrovská okna kombíku série 124, ze kterých byl perfektní výhled ven prakticky všemi směry, prostě nenahradí nic. Bonus však představují střešní podélníky, za které se už nemusí ani v základu platit. Zadní světla dostala mnohem štíhlejší tvar než u limuzín, protáhl se stříbrný pás nad nimi. Celkově pětidveřový model působí alespoň na fotkách elegantněji, o předchozí řadě 212 nemluvě.

Důležitá u této karosářské varianty je velikost zavazadelníku. Vejde se do něj až 1820 l, pochopitelně při sklopení zadních asymetricky dělených a elektricky polohovatelných sedadel a po střechu. Je to jen o 35 l méně než u S212. Ještě letos přijde třetí lavice, která je vhodná pro děti, u kombíků od Mercedesu tradice. Vzadu můžete mít dokonce integrovanou sedačku. V základním uspořádání kufr pojme skvělých 670 l, polepšil si mezigeneračně o 70 l. Dovnitř se navíc vejde díky šířce vstupního otvoru 1,1 m i europaleta, převážet ji tam, pravda, bude asi málokdo. Víko se otevírá elektromechanicky tlačítkem. Bezdotykový systém s pohybem nohou je součástí bezklíčkového otevírání. Užitečná hmotnost činí dle modelu až 745 kg, samočinné udržování světlé výšky zadní nápravy má kombi klasicky ve standardu, kompletní vzduchový podvozek kombi může mít též. Daimler zatím nezveřejnil celkové rozměry.

Základem motorové palety je benzinový dvoulitrový čtyřválec E 200 (135 kW), výkonnější E 250 nabídne 155 kW. Přeplňované diesely zastupuje ještě novotou vonící dvoulitr E 220 d (143 kW). Brzy, nejdříve začátkem září k němu přibude i slabší E 200 d se 110 kW, nabídku tehdy doplní rovněž třílitrový vznětový šestiválec E 350 d se 190 kW a benzinová čtyřkolka E 400 4Matic s V6 3,5 l/245 kW. Všechny modely používají devítistupňový automat. Mercedes rovnou prezentuje i ostré AMG E 43, také s pohonem obou náprav. To má pod kapotou třílitrový V6 biturbo s 295 kW. Přehled všech verzí a podrobných technických specifikací uvádíme v obvyklé tabulce.

Mercedes-Benz E kombi – základní technické údaje zážehových motorů
VerzeE 200E 250E 400 4MaticAMG E 43 4Matic
Převodovka/pohon9A/zadní9A/zadní9A/4x49A/4x4
Zdvihový objem [cm3]1991199134982996
Počet válců/ventilů4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5500155/5500245/-295/6100
Točivý moment [N.m/min]300/1200-4000350/1200-4000480/-520/2500-5000
Maximální rychlost [km/h]231243250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8.17.2-4.7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6.26.27.98.4

Není bez zajímavosti, že kombi utáhne přívěs do 2,1 tuny, za základní stabilizaci se připlácet nemusí. Koule zmizí pod zadním nárazníkem, když není potřeba. I ono samozřejmě může nabídnout dva displeje s úhlopříčkou 12,3 palce v interiéru plném kůže a dřeva. Dále je k dispozici celá řada elektronických vychytávek a asistentů včetně samočinného parkování pomocí mobilu (zatím jen pro Apple iOS) a poloautomatického řízení Drive Pilot. Zůstávají i čtyřmi možnosti vzhledu přední masky základní a Exclusive s malým znakem na chladiči, respektive Avantgarde a AMG-Line s velkou hvězdou uprostřed.

Mercedes-Benz E kombi – základní technické údaje vznětových motorů
VerzeE 200 dE 220 dE 350 d
Převodovka/pohon9A/zadní9A/zadní9A/zadní
Zdvihový objem [cm3]195019502987
Počet válců/ventilů4/44/46/4
Největší výkon [kW/min]110/3800143/3800190/3400
Točivý moment [N.m/min]360/1600-2800400/1600-2800620/1600-2400
Maximální rychlost [km/h]-235250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-7.76.2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4.24.25.4

Éčkový kombík se představí na neobvyklém místě: tenisovém turnaji MercedesCup ve Stuttgartu, jehož je automobilka s trojcípou hvězdou hlavním sponzorem. Velký autosalon, konkrétně Paříž, je ještě daleko a žádná jiná prestižní přehlídka se v dohledné době nekoná. Prodej se rozběhne už v červenci, první zákazníci si svá auta odvezou v říjnu.

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
Avatar - AUDIRS6
8. 6. 2016 11:10
Velke Pardoooon !!!!
Alešovi aj Gilovi54 ! :*)
Komunikacia je zaklad, vsak... Takze dakujem jednemu nemenovanemu Panovi, ktory ma napravil na cestu pravdy a poznania. ( Znie to skoro az biblicky :-| )
[odkaz]
Toz, logika a novinarske testy niekedy nestacia. Preto som rad, ze niekto to nasiel priamo v MB !
Chlapi, prepacte a ďakujem. ;-)
Avatar - Dinar
8. 6. 2016 07:28
Re: Zatím
Ne, jen jsem cinknul do jaguaru a trochu je zdrbal. >:D ;-)
[odkaz]
Avatar - Plautus
7. 6. 2016 17:08
Re: To není banán, to je Chiq...Ečko
Trošku mimo?
Píšem o kombi verziách C a E a ich prvotnom porovnaní podľa obrázkov na displeji mobilu. Ak si ich mal ty možnosť vidieť naživo vedľa seba, tak v poriadku, ale silne o tom pochybujem. Takže ma tu nemusíš poučovať ako malého Janka a nielen čítaj písaný text, ale ho aj vnímaj. Mne sa nové medvede páčia, nepovažujem ich za banány a neprekáža mi ani to, že sa na seba naprieč triedami podobajú. V tomto prípade exteriérom viac než dosť a je to nespochybniteľné akokoľvek to spochybniť chceš.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 6. 2016 16:49
Re: Zatím
Jo? Měl si mokrý sen? >:D
Avatar - Pekelná Micinka
7. 6. 2016 16:31
Re: Zatím
To u na konci je zbytečné. >:-[]