Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz EQB konečně odhaluje ceny. Dáte za něj minimálně 1,48 milionu

David Bureš
Diskuze (11)

Rodinné SUV s elektrickým pohonem přichází na český trh ve dvou verzích. Obě mají pohon všech kol, s výkonem 168 kW nebo 215 kW.

Mercedes-Benz EQB jakožto další rozšíření nabídky elektromobilů stuttgartské značky se světu sice představil už na jaře, české ceny však toto rodinné SUV s elektrickým pohonem odhaluje až nyní. Nejprve se totiž vůz začal prodávat na čínském trhu.

Na český trh toto elektřinou poháněné SUV na bázi modelu GLB vstupuje hned ve dvou verzích. Základem je provedení s obchodním označením EQB 300 4Matic, které se spoléhá na dvojici elektromotorů pro pohon všech kol s kombinovaným výkonem 168 kW. Za něj dáte podle zveřejněného konfigurátoru 1.483.460 korun.

V hierarchii nad ním pak stojí EQB 350 4Matic za 1.550.110 korun. I v tomto případě je vůz čtyřkolkou s dvojicí elektromotorů, avšak tentokrát o kombinovaném výkonu 215 kW.

V obou případech se EQB spoléhá na baterie s využitelnou kapacitou 66,5 kWh, které mají vystačit na ujetí 420 km podle metodiky WLTP.

Uvedené ceny znamenají, že je EQB výrazně dražší než GLB, z jehož techniky vychází.Jeho nejdražší provedení, AMG GLB 35 4Matic se čtyřválcem o výkonu 225 kW, osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol podle aktuálního ceníku vyjde na 1.395.130 korun.

Základní výbava EQB je nicméně už slušná. Zahrnuje 18" kola z lehkých slitin, kožený volant, čalounění kombinující tkaninu se syntetickou kůží, automatickou klimatizaci nebo sdružený přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25". Dále nechybí ani kolenní airbag řidiče, multimediální systém MBUX, LED světlomety, parkovací čidla včetně zadní parkovací kamery nebo elektrické ovládání víka zavazadelníku.

EQB přitom může být i sedmimístným elektromobilem, když za třetí řadu sedadel se připlácí 26.182 korun. Dále můžete dokoupit vyhřívání a ventilování předních sedadel (+18.927,-), adaptivní tlumiče (+31.229,-) nebo boční airbagy pro zadní sedadla (+11.829,-).

Za příplatek 157.724 korun je pak k dispozici balíček Edition 1, tradičně slavící uvedení nového modelu Mercedes na trh. Jeho součástí jsou zatmavená skla, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění v modro-šedé kombinaci, AMG nárazníky, 20" kola z lehkých slitin nebo specifické koberečky.

Mercedes-Benz EQB - české ceny
Model EQB 300 4Matic EQB 350 4Matic
Výkon [kW] 168 215
Točivý moment [N.m] 390 520
Kapacita baterií (využitelná) [kW] 66,5 66,5
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8 6,2
Maximální rychlost [km/h] 160 160
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [kWh/100 km] 18,1 18,1
Základní cena [Kč] 1.483.460 1.550.010
David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2021 19:17
Re: praktický dojezd
Ale co, oni to někomu s dotacemi v Německu nacpou a vyřeší si emisní pokuty, o nic jiného nejde.
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2021 19:15
Re: středový tunel
Plynový pedál .... proč používáš tak šíleně zastaralé technické výrazy pro auta budoucnosti ??? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
26. 11. 2021 14:26
praktický dojezd
Kapacitou baterie je to auto pro příměstské dojíždění a střední vzdálenosti. Spotřeba bude přes 20kWh a prakticky využitelná (90-15%) kapacita baterie 50kWh, v praxi dojezd tedy do 250km. Dnes je ale už dostatečný výběr jiných, univerzálnějších EV s lepším poměrem cena/praktičnost :-!
26. 11. 2021 09:32
Dáte za něj..
No já za něco takového dávat nebudu nic. Mám úsporný biturbo diesel a budeme spolu, dokud nás totálka nerozdělí.
Avatar - eLzyx
26. 11. 2021 09:26
středový tunel
A bude to mít taky ten připitomělý středový tunel, jako EQA? Zkoušel jsem si EQA na proběhlém e-Salonu a docela jsem měl problém dostat nohu na plynový pedál. Středový tunel zavazel a to tak, že moc.
Tyhle EV přestavěné ze spalováků :no: