Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz EQV
Mercedes-Benz EQV
Mercedes-Benz EQV
Mercedes-Benz EQV
43 Fotogalerie

Mercedes-Benz EQV se představuje jako první plně elektrické prémiové MPV

Mercedes-Benz třídy V se stal základem pro koncept EQV, jehož premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě v březnu 2019. Nyní německá automobilka odhaluje EQV ve finální podobě pro sériovou výrobu.

 

Mercedes-Benz EQV rozšiřuje rodinu modelů EQ a veřejnost bude mít možnost se s ním seznámit od 12. do 22. září letošního roku během autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Novinka přímo navazuje na stejnojmenný koncept z ženevského autosalonu a rovněž stojí na základech třídy V.   

 

Model EQV se od konceptu liší přepracovaným designem předních partií s novým řešením nárazníku. Mercedes-Benz pak uvádí, že rozvíjí styl modelů EQ. Nejvýraznějším prvkem má být černý panel na masce chladiče se stříbrnými lamelami. K poznávacím znamením tohoto modelu pak mají patřit i 18palcová kola.

 

 

 

Elektrická pohonná jednotka (eATS) má špičkový výkon až 150 kW a točivý moment 362 N.m. Elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika tvoří integrovaný a kompaktní celek. Lithium-iontová baterie má využitelnou kapacitu 90 kWh a podle předběžných údajů automobilky má umožnit dojezd až 405 kilometrů na jedno nabití. Maximální rychlost modelu EQV je 160 km/h.

 

V základní výbavě je vodou chlazená palubní nabíječka (OBC) s kapacitou 11 kW, která je vhodná jak k domácímu AC nabíjení, tak na nabíjení na veřejných nabíječkách. Při jejím využití zabere nabíjení na 100 % kapacity kolem deseti hodin, zatímco s rychlonabíječkou má být až 80 % kapacity baterií k dispozici do 45 minut.

 

 

 

Při zrychlování nebo brždění je u modelu EQV kinetická energie přeměňována na elektrickou energii a dále využívaná k nabíjení vysokonapěťové baterie. Řidič má na tento proces zásadní vliv, protože je schopen rekuperaci regulovat použitím pádel pod volantem, přičemž při využití nejvyššího stupně rekuperace lze vůz ovládat jediným pedálem, protože při brzdném efektu rekuperace je brzda téměř zbytečná.

 

Stupeň rekuperace „D Auto“ má odrážet inteligenci EQV, protože automaticky aktivovaný ECO Asistent řidiči napomáhá k dosažení maximální možné jízdní efektivity. Kombinuje data z navigace, asistenta rozpoznávání dopravního značení a informace získané díky inteligentním bezpečnostním asistenčním systémům (radar a kamera) a úroveň rekuperace sám upravuje.

 

V kombinaci s navigací optimalizovanou pro EQ se aktivní monitorování dojezdu postará o to, aby řidič bezpečně dosáhl svého cíle i v případě, že mine nabíjecí stanici. K dispozici má i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu.

 

 

 

Kabina řidiče je soustředěna na nekomplikované a intuitivní ovládání. Základ spolupráce řidiče s vozem je tvořen infotainmentem MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Na desetipalcovém displeji s vysokým rozlišením slouží dlaždice „EQ“ jako centrální přístupový bod ke všem specifickým zobrazením a nastavením, jako například stav nabíjení, čas odjezdu, popřípadě znázornění spotřeby.

 

Displej navíc může být využíván k nastavení navigace, funkce Mercedes me Charge, nebo jízdních módů. Silnou stránkou MBUX je inteligentní hlasové ovládání aktivované slovy „Hej Mercedesi“, jímž lze ovládat navigaci, telefon, hudbu, počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí, jako klimatizaci nebo osvětlení.

 

Použití elektrického pohonu u modelu EQV ve srovnání s konvenčními vozy třídy V nijak neomezuje prostor v interiéru. Například při vybavení šesti jednotlivými sedadly poslouží EQV jako reprezentativní shuttle, zatímco při použití sedmi až osmi sedadel může být praktickým rodinným vozem a po vyjmutí sedadel může sloužit k přepravě různého vybavení. Zároveň má mít umístění baterií pozitivní vliv i na těžiště vozu a jeho jízdní vlastnosti.