Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz EQV se představuje jako první plně elektrické prémiové MPV

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 21. 8. 2019
43
9
Zobrazit náhledy (43)
Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV

Mercedes-Benz třídy V se stal základem pro koncept EQV, jehož premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě v březnu 2019. Nyní německá automobilka odhaluje EQV ve finální podobě pro sériovou výrobu.

 

Mercedes-Benz EQV rozšiřuje rodinu modelů EQ a veřejnost bude mít možnost se s ním seznámit od 12. do 22. září letošního roku během autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Novinka přímo navazuje na stejnojmenný koncept z ženevského autosalonu a rovněž stojí na základech třídy V.   

Model EQV se od konceptu liší přepracovaným designem předních partií s novým řešením nárazníku. Mercedes-Benz pak uvádí, že rozvíjí styl modelů EQ. Nejvýraznějším prvkem má být černý panel na masce chladiče se stříbrnými lamelami. K poznávacím znamením tohoto modelu pak mají patřit i 18palcová kola.

Elektrická pohonná jednotka (eATS) má špičkový výkon až 150 kW a točivý moment 362 N.m. Elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika tvoří integrovaný a kompaktní celek. Lithium-iontová baterie má využitelnou kapacitu 90 kWh a podle předběžných údajů automobilky má umožnit dojezd až 405 kilometrů na jedno nabití. Maximální rychlost modelu EQV je 160 km/h.

V základní výbavě je vodou chlazená palubní nabíječka (OBC) s kapacitou 11 kW, která je vhodná jak k domácímu AC nabíjení, tak na nabíjení na veřejných nabíječkách. Při jejím využití zabere nabíjení na 100 % kapacity kolem deseti hodin, zatímco s rychlonabíječkou má být až 80 % kapacity baterií k dispozici do 45 minut.

Při zrychlování nebo brždění je u modelu EQV kinetická energie přeměňována na elektrickou energii a dále využívaná k nabíjení vysokonapěťové baterie. Řidič má na tento proces zásadní vliv, protože je schopen rekuperaci regulovat použitím pádel pod volantem, přičemž při využití nejvyššího stupně rekuperace lze vůz ovládat jediným pedálem, protože při brzdném efektu rekuperace je brzda téměř zbytečná.

Stupeň rekuperace „D Auto“ má odrážet inteligenci EQV, protože automaticky aktivovaný ECO Asistent řidiči napomáhá k dosažení maximální možné jízdní efektivity. Kombinuje data z navigace, asistenta rozpoznávání dopravního značení a informace získané díky inteligentním bezpečnostním asistenčním systémům (radar a kamera) a úroveň rekuperace sám upravuje.

V kombinaci s navigací optimalizovanou pro EQ se aktivní monitorování dojezdu postará o to, aby řidič bezpečně dosáhl svého cíle i v případě, že mine nabíjecí stanici. K dispozici má i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu.

Kabina řidiče je soustředěna na nekomplikované a intuitivní ovládání. Základ spolupráce řidiče s vozem je tvořen infotainmentem MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Na desetipalcovém displeji s vysokým rozlišením slouží dlaždice „EQ“ jako centrální přístupový bod ke všem specifickým zobrazením a nastavením, jako například stav nabíjení, čas odjezdu, popřípadě znázornění spotřeby.

Displej navíc může být využíván k nastavení navigace, funkce Mercedes me Charge, nebo jízdních módů. Silnou stránkou MBUX je inteligentní hlasové ovládání aktivované slovy „Hej Mercedesi“, jímž lze ovládat navigaci, telefon, hudbu, počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí, jako klimatizaci nebo osvětlení.

Použití elektrického pohonu u modelu EQV ve srovnání s konvenčními vozy třídy V nijak neomezuje prostor v interiéru. Například při vybavení šesti jednotlivými sedadly poslouží EQV jako reprezentativní shuttle, zatímco při použití sedmi až osmi sedadel může být praktickým rodinným vozem a po vyjmutí sedadel může sloužit k přepravě různého vybavení. Zároveň má mít umístění baterií pozitivní vliv i na těžiště vozu a jeho jízdní vlastnosti.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Dojezd
| 4. 9. 2019
Tohle je typický hotelový shuttle bus pro letiště a hotely nebo jako taxík. Nic víc bych v tom nehledal.
Marco Polo
| 22. 8. 2019
a kedy verzia Marco Polo?
dufam s tym merc. nebude dlho otalat..
Avatar - Zetti
Re: Dojezd
| 22. 8. 2019
Nevim kolik to bude stat, ale jako taxik pro Prahu si to umim predstavit. Nabijeni je dneska zdarma u spousty obchodaku a dojezd to nijak neomezuje. Taxik v Praze najede kolem 200 km denne to hodi mimo dalsi platby pri sazbe 30 korun/km pres 100tis mesicne. Mozna se sezene kseft na VIP taxi jeste za vic
Avatar - traveldrive
Re: Dojezd
| 21. 8. 2019
Máš s tým vozom osobnú skúsenosť, že máš také presné a isté informácie?
Avatar - CICERO
Re: Dojezd
| 21. 8. 2019
Jde o to že to existuje, a diky tomu mohou existovat i Pagáni a Maybachy… AVE PROLETARIAT KONSUMU...
Že zrovna Vy ste to za ty dekády po zvonění klíči ještě nepochopil ???
SMUTNEEE velmi, velmi smutné...
...ale vysvětluje to aktualni politickou situaci, točíme se v kruzích na centrifuze... je to HUKOT a zachvili bude konec, nebojte, tak ahojte! :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku