Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: Mercedes-Benz EQV odhaluje budoucnost prémiových MPV

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 3. 2019
19
3
Zobrazit náhledy (19)
Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV
Mercedes-Benz třídy V se stal základem pro koncept EQV, který se představil ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě a je předskokanem sériovému MPV s elektrickým pohonem.

Mercedes-Benz na autosalonu v Paříži na podzim roku 2016 odhalil studii elektromobilu Generation EQ a ta stála u zrodu konceptu elektrických modelů s označením EQ. V roce 2017 na IAA vývoj pokračoval studií EQA a v roce 2018 společnost uvedla pro sériovou výrobu připravené SUV s označením EQC.

360p

Nyní Mercedes-Benz na autosalonu v Ženevě odhaluje své plány pro blízkou budoucnost svých elektromobilů a to prostřednictvím konceptu EQV. Na ten totiž podle oficiálních materiálů automobilky naváže stejnojmenný sériový model, jehož představení je naplánováno na letošní podzimní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem.

Mercedes-Benz EQV přímo vychází ze současné generace třídy V, ale od konvenčních provedení se liší lehce přepracovaným designem předních partií s nově tvarovaným předním nárazníkem a chromovanou maskou s LED pásem. Mezi specifické prvky exteriéru tohoto vozu patří i 19palcová kola.

Hlavní rozdíly se samozřejmě odehrávají v oblasti pohonu. Koncept EQV má kompaktní pohonnou jednotku (eATS) na přední nápravě o výkonu 150 kW. Elektrický motor, převodovka s pevným převodovým poměrem, chladicí systém a výkonová elektronika tvoří kompaktní celek.

Energie je dodávána lithium-ion baterií s kapacitou 100 kWh. Mercedes-Benz uvádí, že EQV dosahuje maximální rychlosti 160 km/h a jeho dojezd se může pohybovat kolem 400 km. Vůz může být nabíjen doma pomocí Mercedes-Benz wallbox, nebo z běžné domácí zásuvky. Pro větší pohodlí je k dispozici také funkce rychlonabíjení, kdy se během 15 minut u nabíjecí stanice může nabít pro dojezd kolem 100 kilometrů.

Kabina řidiče je soustředěna na nekomplikované a intuitivní ovládání. Základ spolupráce řidiče s vozem je tvořen infotainmentem MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Použití elektrického pohonu u konceptu EQV ve srovnání s konvenčními vozy třídy V nijak neomezuje prostor v interiéru. Například při vybavení šesti jednotlivými sedadly poslouží EQV jako reprezentativní shuttle, zatímco při použití sedmi až osmi sedadel může být praktickým rodinným vozem a po vyjmutí sedadel může sloužit k přepravě různého vybavení.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - WinDiesel
Nádhera a z Prahy do Bratislavy
WinDiesel
| 7. 3. 2019
Pohoda, 4x dobiješ a jsi "pohodlně" v Bratislavě. Realita roku 2019. >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - KANKUNEN
Nádhera a z Prahy do Bratislavy
KANKUNEN
| 7. 3. 2019
To zvládneš na jeden zátah, 2,5 mil výroba + 0,5 výdělek pro MB. No nekup to.
Nene
Holims
| 7. 3. 2019
Ne a ne.., designově otřesné, nemyslíte?