Mercedes-Benz F700: koncept s pohonnou jednotkou DIESOTTO

Mercedes-Benz prozatím pouze poodhrnul kousek plachty s konceptu luxusní limuzíny s novou pohonnou jednotkou a uvedl, že tento automobil dosahuje spotřeby paliva 5,3 litru na 100 km a emise CO2 má na hodnotě 127 g/km.
Více informací je známo o pohonné jednotce DIESOTTO (spojení slov Diesel a Otto), která bude mít v konceptu svou premiéru před veřejností. Asi největší novinkou tohoto motoru je režim zapalování řízeným samozážehem při nízkých zatíženích, tj. zejména v nízkých a středních otáčkách. Na rozdíl od několika předchozích pokusů není, podle výrobce třeba k tomuto režimu speciální syntetické palivo a nový motor si tak vystačí se standardním bezolovnatým benzinem.
Vysoce účinný proces spalování je při absenci jiskry během cyklu motoru, podobný práci vznětového motoru. V režimu startu a při plném zatížení je směs vzduchu a benzinu zapalována klasickou svíčkou, jakmile dojde posunu do pásma s nízkým zatížením automaticky nastupuje režim zapalování řízeným samozážehem. Výsledkem jsou nízké emise oxidů dusíku při homogenním spalování za nižších pracovních teplot. Ostatní složky produktů spalování jsou podle výrobce spolehlivě ošetřeny standardními trojcestnými katalyzátory.
Zážehový čtyřválec 1,8 l je přeplňovaný turbodmychadlem, má přímé vstřikování paliva do válců, variabilní ventilový rozvod, hybridní modul s integrovaným startérem/generátorem a variabilní kompresní poměr. Mercedes-Benz slibuje výkon 175 kW a maximum točivého momentu 400 Nm.