Mercedes-Benz G 350 BlueTec: Nesmrtelné géčko vypouští méně emisí
BlueTec slouží ke snížení emisí u moderních turbodieselů značky Mercedes-Benz, zejména oxidů dusíku. K tomu je určena tekutina AdBlue, vodný roztok močoviny, který je vstřikován do výfukového potrubí. Tímto procesem vzniká amoniak, který převádí až 80 procent oxidů dusíku na neškodný dusík a vodu. Robustní terénní vůz si AdBlue vozí stále s sebou, plnicí hrdlo nádrže je v pravém zadním blatníku hned vedle toho tradičního na naftu. Jedna náplň vydrží zhruba 12.000 km.
Vidlicový šestiválcový turbodiesel v novém G 350 BlueTec vyvine největší výkon 155 kW (210 k) při 3400 min-1 a může se pochlubit točivým momentem 540 Nm v rozmezí 1600 a 2400 min-1. Do ovzduší tak vypouští podstatně méně emisí než předchozí agregát G 350 CDI – u NOx je to až o polovinu. Plní normu Euro 5, přitom nabízí srovnatelný výkon. Mimochodem – verze G 350 CDI vydržela v nabídce jen krátce – od léta loňského roku.
Třída G W463 momentálně disponuje trojicí karosářských variant – uzavřenou s krátkým či dlouhým rozvorem a kombi. Nový turbodiesel je k mání ve všech a zároveň doplňuje nabídku zážehových motorů. Těmi jsou 5,5litrový vidlicový osmiválec G 500 s výkonem 285 kW (388 k) a kompresorový motor přibližně stejného objemu, opět v konfiguraci V8, ale pro verzi G 55 AMG s výkonem 373 kW (507 k) a impozantním točivým momentem 700 Nm.
Základní specifikace současné třídy G nabízejí elektronicky řízenou regulaci trakce 4ETS, stabilizaci ESP a tři uzávěrky diferenciálu, sedmistupňový automat 7G-Tronic přenáší sílu agregátů pochopitelně na obě nápravy.
I po více než třech desítkách let sbírá terénní géčko všemožná ocenění v anketách. Čtenáři časopisu Offroad jej zvolili Terénním vozem roku 2010 v luxusní kategorii, a to již posedmé.
Speciální edice G Edition 30.PUR ke třicátému výročí výroby na bázi řady W461 získala druhé místo mezi klasickými terénními vozy. Časopis 4Wheel Fun vyhlásil terénního nezmara jako Superstar v letech 2007 a 2009. V periodiku Motor Klassik získala G-Klasse potřetí cenu Classic of the Future. A konečně čtenáři magazínu Auto motor und sport vybrali hranatou trojcípou hvězdu jako nejlepší offroad na světě. Již počtrnácté!