Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G 350 BlueTec: Nesmrtelné géčko vypouští méně emisí

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Mercedes-Benz G se ani po 31 letech sériové výroby nechystá do důchodu. Ba právě naopak, turbodiesel dostal nově technologii BlueTec, takže vypouští do ovzduší méně škodlivých látek. Kvůli vysokým emisím tedy G rozhodně neskončí.

BlueTec slouží ke snížení emisí u moderních turbodieselů značky Mercedes-Benz, zejména oxidů dusíku. K tomu je určena tekutina AdBlue, vodný roztok močoviny, který je vstřikován do výfukového potrubí. Tímto procesem vzniká amoniak, který převádí až 80 procent oxidů dusíku na neškodný dusík a vodu. Robustní terénní vůz si AdBlue vozí stále s sebou, plnicí hrdlo nádrže je v pravém zadním blatníku hned vedle toho tradičního na naftu. Jedna náplň vydrží zhruba 12.000 km.

Vidlicový šestiválcový turbodiesel v novém G 350 BlueTec vyvine největší výkon 155 kW (210 k) při 3400 min-1 a může se pochlubit točivým momentem 540 Nm v rozmezí 1600 a 2400 min-1. Do ovzduší tak vypouští podstatně méně emisí než předchozí agregát G 350 CDI – u NOx je to až o polovinu. Plní normu Euro 5, přitom nabízí srovnatelný výkon. Mimochodem – verze G 350 CDI vydržela v nabídce jen krátce – od léta loňského roku.

Třída G W463 momentálně disponuje trojicí karosářských variant – uzavřenou s krátkým či dlouhým rozvorem a kombi. Nový turbodiesel je k mání ve všech a zároveň doplňuje nabídku zážehových motorů. Těmi jsou 5,5litrový vidlicový osmiválec G 500 s výkonem 285 kW (388 k) a kompresorový motor přibližně stejného objemu, opět v konfiguraci V8, ale pro verzi G 55 AMG s výkonem 373 kW (507 k) a impozantním točivým momentem 700 Nm.

Základní specifikace současné třídy G nabízejí elektronicky řízenou regulaci trakce 4ETS, stabilizaci ESP a tři uzávěrky diferenciálu, sedmistupňový automat 7G-Tronic přenáší sílu agregátů pochopitelně na obě nápravy.

I po více než třech desítkách let sbírá terénní géčko všemožná ocenění v anketách. Čtenáři časopisu Offroad jej zvolili Terénním vozem roku 2010 v luxusní kategorii, a to již posedmé.

Speciální edice G Edition 30.PUR ke třicátému výročí výroby na bázi řady W461 získala druhé místo mezi klasickými terénními vozy. Časopis 4Wheel Fun vyhlásil terénního nezmara jako Superstar v letech 2007 a 2009. V periodiku Motor Klassik získala G-Klasse potřetí cenu Classic of the Future. A konečně čtenáři magazínu Auto motor und sport vybrali hranatou trojcípou hvězdu jako nejlepší offroad na světě. Již počtrnácté!

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
11. 3. 2010 21:04
Re: LC
jo jo .. řada 461 se teď začla prodávat i v čr .. je zajímavé že zrovna v době kdy čez pořádal tendr na 120 terénních aut ... a vyhrálo to zrovna to nejdražší auto z nabídky před LC HZJ7x, defama a bla bla ... čili brzo jich bude české silnice brázdit pěkných pár desítek
Avatar - kolmar
2. 3. 2010 15:07
Re: LC
Vraj su aj pracovne verzie...no netusim ci aj u nas sa k nim da dostat.
2. 3. 2010 15:03
LC
hezky auto,ale skoda ze je to preplacany elektronickejma srackama,po LC 70 series a 105 serie,je to urcite nejhezci offroad.nejsem si ale jistej jestli to nekdo vubec pouziva jako treba pracovni off-road pri ty blaznivy cene.
Avatar - kolmar
2. 3. 2010 13:40
G classe
Tak to nie je auto, to uz je doslova a do pismena legenda ako vy česi hovorite "se všim všudy".
Je to vrchol off road ponuky Mercedesu...preto si aj napriek veku a mensej praktickosti drzi cenu vyssiu ako GL! V terene nepozna prekazok a znesie toho vela... vela ludom sa nepaci, lebo su tuctovi - to ani nemoze, to je auto pre FAJNSMEKROV!
2. 3. 2010 11:22
Re: KÁRA
:yes: tohle je klasika klasik :yes: