Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz ML nově i jako osmiválcový ML 500

David Bureš
Diskuze (11)
SUV s přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,7 l dorazí k prodejcům během letošního podzimu.

Mercedes-Benz rozšířil nabídku motorů pro aktuální, třetí generaci modelu ML o osmiválcovou verzi ML 500. Ta prodělala mezigenerační downsizing, místo 5,5litrového osmiválce používá jednotku o objemu 4,7litru.

Pod kapotou ML 500 4MATIC BlueEfficiency pracuje zážehový, dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním o objemu 4663 cm3. Výkon motoru činí 300 kW (mezigeneračně + 15 kW), maximální točivý moment 600 Nm je k dispozici už od 1600 min-1. V tomto případě se jedná o nárůst 70 Nm.

Jednotka známá i z ostatních modelů používá dvě turbodmychadla – jedno pro každou řadu válců, třetí generaci přímého vstřikování s piezo vstřikovači. Standardem je funkce start-stop funkce, motor spolupracuje se sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-Tronic Plus. Nechybí ani pohon všech kol.

ML 500 zrychlí z 0-100 km/h za 5,6 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu dle evropské normy se má pohybovat mezi 11 a 11,5 litry na 100 km.

České ceny zatím zveřejněny nebyly, na německém trhu ML 500 stojí 75.029,50 eur včetně 19% DPH. To je v přepočtu asi 1,9 milionu korun.

Všechny motorové varianty ML modelového roku 2013 budou disponovat rozšířenou výbavou. Standardem se stává varování před čelní srážkou Collision Prevention Assist s adaptivním Brake Assist. TFT displej mezi tachometrem a otáčkoměr pak byl modernizován, má se chlubit lepším obrazem.

ML 500 dostane 19palcová pěitpaprsková kola z lehkých slitin, v nabídce budou i nová 21palcová kola. Paletu nabízených barev rozšířila modrá Cavansite a rumělková červená.

Pohodlí mohou vylepšit příplatková masážní sedadla s možností nastavení hloubky sedáku a hlavové opěrky.

Multimediální systém Comand Online s možností přístupu na internetu je možné doplnit o systém automatického tísňového volání. Ten v případě potřeby automaticky upozorní záchrannou službu na problém, navíc jí pošle informace o místě nehody.

Doposud byl pro třetí generaci třídy ML osmiválec dodáván pouze ve vrcholné verzi ML 63 AMG. Ta používá 5,5litrový vidlicový osmiválec biturbo s označením M157 o výkonu 386 kW (525 k) a točivém momentu 700 Nm.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - blake26
22. 6. 2012 09:25
Re: nekonecna nadhera
popravde ti poviem ze nie tym co maju BMW nezavidim lebo viac sa mi paci MB je to moj subjektivny nazor ktory zatial nemenim ale zas nevravim ze BMW je nejaky sunt su to kvalitne auta len to v akom obrovskom mnozstve su na uliciach sa mi sprotivilo
22. 6. 2012 07:56
Re: nekonecna nadhera
No, je ti 20, to omlouvá ty tvoje telecí názory...
Avatar - HitmanPB
22. 6. 2012 00:18
Re: nekonecna nadhera
Vieš, čo by dalo vedenie Mercedesu za to, aby sa ML predávalo tak dobre, ako X6 a X5 ? ;-)
Tu ide o obchodný úspech.

Apropo BMW nemôže za to, že steroidové mozky v tvojom okolí jazdia na X rade. V ďaľšom meste jazdia v Audinách, v ďaľšom na ML kách a ďaľšom na Cayenoch.

Ruku na srdce, nepíšeš zo závisti, že niekto na to má, aby si kúpil takéto autíčka ? ;-)
Avatar - blake26
22. 6. 2012 00:03
Re: nekonecna nadhera
ano ale tym padom su aj okukane a ten punc exkluzivity ktoru mala hlavne X6 sa vytratil niekde do neznama a ked sa dnes pozriem na cesty tak napocitam za 10 min aj 20 X6 a X5 pricom ked vidim ML aj terajsej rady (nie nove) tak posobi honosnejsie a tak isto cest vynimkam ktori jazdia bmw napr 15 rokov resp dlhu dobu ale i ta klientela ktora sedla znacku BMW je uplne mimo blondinky (casto nie moc inteligentne) alebo uplne tupe mozgy s poriadnym steroidovym zakladom a proste kazdy si povie ze Kupim si X5ku lebo to je "IN" a vsetci sa zo mna poseru tak toto je uz davno OUT a skor su ti ludia na posmech .... ano aj MB ma podobnych v klientele ale to nedavaju az tak najavo a skor to jazdia normalnejsi vodici
Avatar - Hafol
21. 6. 2012 21:41
M-B
Tak se to dělá. :yes: