Mercedes-Benz ML nově i jako osmiválcový ML 500
Mercedes-Benz rozšířil nabídku motorů pro aktuální, třetí generaci modelu ML o osmiválcovou verzi ML 500. Ta prodělala mezigenerační downsizing, místo 5,5litrového osmiválce používá jednotku o objemu 4,7litru.
Pod kapotou ML 500 4MATIC BlueEfficiency pracuje zážehový, dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním o objemu 4663 cm3. Výkon motoru činí 300 kW (mezigeneračně + 15 kW), maximální točivý moment 600 Nm je k dispozici už od 1600 min-1. V tomto případě se jedná o nárůst 70 Nm.
Jednotka známá i z ostatních modelů používá dvě turbodmychadla – jedno pro každou řadu válců, třetí generaci přímého vstřikování s piezo vstřikovači. Standardem je funkce start-stop funkce, motor spolupracuje se sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-Tronic Plus. Nechybí ani pohon všech kol.
ML 500 zrychlí z 0-100 km/h za 5,6 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu dle evropské normy se má pohybovat mezi 11 a 11,5 litry na 100 km.
České ceny zatím zveřejněny nebyly, na německém trhu ML 500 stojí 75.029,50 eur včetně 19% DPH. To je v přepočtu asi 1,9 milionu korun.
Všechny motorové varianty ML modelového roku 2013 budou disponovat rozšířenou výbavou. Standardem se stává varování před čelní srážkou Collision Prevention Assist s adaptivním Brake Assist. TFT displej mezi tachometrem a otáčkoměr pak byl modernizován, má se chlubit lepším obrazem.
ML 500 dostane 19palcová pěitpaprsková kola z lehkých slitin, v nabídce budou i nová 21palcová kola. Paletu nabízených barev rozšířila modrá Cavansite a rumělková červená.
Pohodlí mohou vylepšit příplatková masážní sedadla s možností nastavení hloubky sedáku a hlavové opěrky.
Multimediální systém Comand Online s možností přístupu na internetu je možné doplnit o systém automatického tísňového volání. Ten v případě potřeby automaticky upozorní záchrannou službu na problém, navíc jí pošle informace o místě nehody.
Doposud byl pro třetí generaci třídy ML osmiválec dodáván pouze ve vrcholné verzi ML 63 AMG. Ta používá 5,5litrový vidlicový osmiválec biturbo s označením M157 o výkonu 386 kW (525 k) a točivém momentu 700 Nm.