Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz ML 63 AMG má pod kapotou motor 5,5 V8 (386 kW)

David Bureš
Diskuze (19)
Nová generace supersilného SUV neslibuje jen vyšší výkon, ale také výrazně sníženou spotřebu paliva.

Výkonnou verzi nové generace Mercedesu-Benz ML lze poznat už na první pohled. Oproti ostatním provedením tohoto SUV se liší výrazným předním nárazníkem se třemi mohutnými chladicími otvory. Diody pro denní svícení integrované do vnějších otvorů jsou částečně obklopený chromovanou lištou v matné stříbrné.

Díky rozšířeným blatníkům je vůz o 10 mm širší. Vzhled zádě upravuje nový nárazník, který se podobá tomu přednímu. Zaujmou i dvě dvojité chromované koncovky výfuku.

Motor

Srdcem nového Mercedesu-Benz ML 63 AMG je 5,5litrový vidlicový osmiválec biturbo s označením M157, který je známý z dříve představených modelů E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 63 AMG a CL 63 AMG.

Osmiválec dosahuje nejvyššího výkonu 386 kW (525 k) a točivého momentu 700 Nm. To znamená nárůst výkonu o 15 koní a točivého momentu o 70 Nm, předchozí generace ML 63 AMG totiž používala atmosférický motor 6,2 V8 o výkonu 375 kW (510 k) s maximem točivého momentu 630 Nm.

Komu by to však nestačilo, má možnost připlatit si za AMG Performance Package, který díky navýšení maximálního plnícího tlaku o 0,3 na 1,3 baru zvýší výkon motoru na 410 kW (557 k) a točivý moment na 760 Nm. S ním zabere zrychlení z klidu na 100 km/h jen 4,7 sekundy, bez něho bude sprint na stovku trvat o desetinku déle. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Konkurenční BMW X5 M je sice silnější (nabízí výkon 408 kW), disponuje však o 20 Nm nižším točivým momentem. Výkon Audi Q7 V12 TDI se šestilitrovým vznětovým dvanáctiválcem je 368 kW, točivý moment ingolstadtského super-SUV vrcholí hodnotou 1.000 Nm.

Síla se na všechna čtyři kola v poměru 40:60 (ve prospěch zadní nápravy) u ML 63 AMG standardně přenáší sedmistupňovým automatem AMG SPEEDSHIFT PLUS se třemi módy nazvanými „Controlled Efficiency", „Sport“ a „Manual“. V prvně zmiňovaném nastavení se automobil vždy rozjíždí na druhý převodový stupeň, navíc je aktivní start-stop systém, který však může být tlačítkem vypnut. Ve zbývajících dvou módech trvá přeřazování kratší dobu, řidič může řadit pomocí hliníkových pádel pod volantem, na přístrojovém panelu je pak zobrazována optimální doba pro přeřazení.

Mercedes-Benz ML63 AMG - technická data
MotorML 63 AMGML 63 AMG Performance
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]54615461
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]386/5250410/5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]700/1750-5000760/2000-5000
Max. rychlost [km/h]250280
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,84,7
Komb. spotřeba [l/100 km]11,811,8

Ačkoliv se výkon mezigeneračně zvýšil, snížila se hmotnost, a to o 45 kilogramů. Velmi radikálně klesla spotřeba paliva, když hodnota kombinované spotřeby byla snížena z dřívějších 16,5 litru na 11,8 litru benzinu na 100 km. Napomáhá tomu i úsporný elektromechanický posilovač řízení spotřebovávající energii pouze v případě pohybu volantu.

Sportovní výfukový systém je ve srovnání s předchozí generací o 7,6 kg lehčí, stěny výfukového potrubí, stejně tak jako středního a zadního tlumiče jsou totiž tlusté jen 1,2 mm. Výfuk má nabídnout sportovní zvuk především při akceleraci, zatímco na dlouhých cestách nemá posádku svým zvukem obtěžovat. Nepříjemné frekvence nebo monotónní zvuky byly minimalizovány.

Podvozek

Součástí sériové výbavy jsou nyní aktivní stabilizátory (Active curve system), které ve spojení s adaptivními tlumiči a sportovně naladěným vzduchovým podvozkem mají na starost udržení velkého SUV na silnici i ve vysokých rychlostech. Při rychlostech nad 70 km/h se vůz o 10 mm přiblíží k vozovce, aby se snížil aerodynamický odpor a zvýšila jízdní stabilita. Naopak při cestách do terénu se světlá výška auta může zvýšit až o 60 mm. Nastavení zavěšení je možné ve třech režimech – Comfort, Sport a Sport plus.

O zastavení se starají kotouče s rozměry 390 x 36 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a kotouče velké 345 x 26 mm s jednopístkovými plovoucími třmeny vzadu.

Výbava

Součástí standardní výbavy tohoto super-SUV je například navigační systém se sedmipalcovou barevnou obrazovkou, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, elektrické střešní okno, 20palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 265/45 (na přání 21palcové), čalounění interiéru jemnou kůží, sportovní sedadla, bezpečnostní systém Pre-Safe či Attention Assist monitorující únavu řidiče.

Z příplatkové výbavy jmenujme například audiosystém Harman/Kardon Logic 7, parkovací asistent Parktronic, varování před vozy v mrtvém úhlu či varování před opuštěním jízdního pruhu.

Balíček AMG Performance, který vedle silnějšího motoru přináší i karbonový kryt motoru, rudé brzdové třmeny či sportovní volant AMG Performance obšitý kůží Nappa, v Německu přijde na 7.021 euro (zhruba 176 tisíc korun).

Mercedes-Benz ML63 AMG - srovnání s konkurenty
ModelMercedes-Benz ML63 AMGBMW X5 MAudi Q7 V12 TDI
MotorML 63 AMGX5 M6,0 TDI quattro V12
Převodovka7A6A6A
Zdvihový objem [cm3]546143955934
Válce/ventily8/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]386/5250408/6000368/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]700/1750-5000680/1500-56501000/1750-3250
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,84,75,5
Komb. spotřeba [l/100 km]11,813,911,3

Základní cena modelu ML 63 AMG pro německý trh byla stanovena na 108.885 euro (cca 2,72 milionu korun), v autosalonech u našich západních sousedů by se měly první vozy objevit během letošního dubna.

ML 63 AMG je třetí generací tohoto silného SUV, kterého se od zahájení výroby prodalo už více než 24.000 exemplářů. Ta první (s označením ML 55 AMG) debutovala v roce 1999 s 5,5litrovou V8 o výkonu 255 kW. O šest let později následovala druhá generace (už s označením ML 63 AMG) poháněná 6,3litrovou V8 s 375 kW.

David Bureš
Diskuze (19)
Avatar - Destract
15. 1. 2012 21:12
Re: Nerozumim
to se nedivim že to nechápete, když vaší modlou je diesel a minimální spotřeba.

pochopitelně tyto vozy budou mít úspěch tam kde jsou pohonné hmoty levnější nebo u lidí kteří tohle neřeší. tady máte ten váš 'smysl'
Avatar - CHerokee
15. 1. 2012 15:23
Re: Nerozumim
Máš zvláštní měřítka. Benzínové motory, ač jsem jejich příznivce a sám mám 3,5 litr ve sporťáku, tak v SUV jsou čestnými výjimkami. Nevím jak je to u Audi, ale konkrétně u ML budou 99 % prodeje tvořit jako u minulého 250 CDI a 350 CDI. Přičemž V6 je u ML hodně dobrý. V Ostravě i Praze při předváděčce ani žádný jiný než 350 BlueTec, pokud jsem viděl všechny, neměli.

Do A4 určitě není optimální 3 litr. Sám jsem měl C Klasse v 350 CDI a jezdilo krásně, ale vzhledme k velikosti, váze na přední nápravu a spotřebě je optimání 250 CDI 4Matic.
15. 1. 2012 14:46
Re: Nerozumim
Třílitr je skvělý v A4, v Q7 hodně pokulhává. Ale každý máme asi jiná očekávání a měřítka. Ne, že by to nejelo, ale do ideálu to má daleko. Ostatně Q7 má v nabídce i osmi- a dvanáctiválec.
Avatar - CHerokee
15. 1. 2012 13:00
Re: obludnost
To o těch tělesných proporcích nemůžu potvrdit, ale jinak souhlasím. E 63 AMG je chuťovka, zvláště v předcházejícím poctivém atmosférickém motoru (dodávali ještě na jaře loňského roku). V city modu rodinné pohodlné auto na vzducháčích, v závodním módu s tímhle autíčkem časy na dráze stačíš V8 vozům Ferrari.
15. 1. 2012 11:54
Re: Nerozumim
Tomu rozumí jen drzouni typu "Trpišovský". ;-)