Mercedes-Benz nabídne motor 1,6 turbo i ve třídě C
Downsizing se tak nevyhýbá ani trojcípé hvězdě. Jeden z nejkratších sedanů střední třídy současné produkce se na konci letošního léta dočká v útrobách zamontovaného motoru 1,6 l. Podélně umístěný přeplňovaný čtyřválec s označením M274 je odvozen od agregátu M270, který slaví premiéru v nové třídě A (W176), zde je ale uložen napříč.
Nahrazuje předchozí osmnáctistovku, model ovšem ponese označení C 180 BlueEfficiency. Pohonná jednotka objemu 1595 cm3 dává největší výkon 115 kW (156 k)/5300 min-1. Je vybavena vícenásobným zapalováním a přímým vstřikem s piezo-injektory, které umožňují až pět vstřiků během jednoho cyklu. Benzin neproniká tak hluboko do válců a odpařuje se rychleji.
Pokročilou techniku představuje také dvoufázový elektromechanicky řízený proměnný zdvih ventilů Camtronic. Otevírací doba sacích a výfukových ventilů se tedy částečně překrývá. Nechybí ani vyvažovací hřídel a olejové a vodní čerpadlo s variabilním průtokem obou kapalin. Vnitřní pohyblivé části mají snížené tření.
Důležitější než výkon je nejvyšší hodnota točivého momentu 250 Nm, která je k dispozici v rozmezí 1250-4000 min-1. Tu přenáší na zadní nápravu šestistupňová přímo řazená převodovka. Ti, kteří nechtějí řadit, budou moci zvolit sedmistupňovou samočinnou skříň 7G-Tronic Plus. Označení DCT zde chybí, tudíž by se mělo jednat o tradiční automat s hydrodynamickým měničem.
S ním C-Klasse spotřebuje průměrně 6,3 l benzinu na 100 km, s manuálem spálí o 0,1 l více. Samozřejmě dle současné evropské metodiky v kombinovaném režimu, takže se jedná o tabulkové hodnoty. Byť tak oproti starému motoru 1,8 l klesly o celý litr. Vůz se v obou případech dostane z klidu na stovku za 8,5 s. S manuálem je ale na německých dálnicích o 2 km/h rychlejší, jede až 225 oproti 223 km/h.
Pod kapotou by se měl v dohledné době objevit také přeplňovaný dvoulitr, který známe z nových menších tříd A a B. S předstihem splňuje emisní normu Euro 6 a dává 155 kW (211 k) a 350 Nm. Zřejmě vystřídá další osmnáctistovku z modelu C 250, která je v porovnání s ním slabší.