Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz odepsal vodík. Budoucnost vidí jinde

Michal Fokt
Diskuze (5)
Luxusní německá značka se zaměřuje na bateriové elektromobily, o vývoj vodíkové techniky ztrácí zájem.

Uskupení automobilek, věřících elektromobilům s vodíkovými palivovými články, dostalo poměrně těžký zásah. Jejich řady totiž opouští Mercedes-Benz, jedna z mála evropských značek, která se této technice dlouhodobě věnovala. Podpora vodíku se tím pádem na starém kontinentu smrskla na BMW, které v této oblasti spolupracuje s Toyotou a to je bohužel příliš málo na to, aby bylo možné v Evropě za vodíkovou techniku účinně lobovat.

Podle šéfa Daimleru Dietera Zetsche "vodík už není pro Mercedes prioritou a automobilka preferuje zaměřit více zdrojů na vývoj bateriových elektromobilů. Výhody vodíkových aut se podle něj zmenšují, vývoj nejde kupředu tak rychle, jak by bylo žádoucí a výroba vodíku je stále velmi drahá, zatímco ceny akumulátorů stále klesají.

Labutí písní vývoje vodíkové techniky Daimleru se tak stane Mercedes-Benz GLC F-Cell, jenž je víceméně dokončen a půjde i přes tato prohlášení buď letos nebo zkraje roku 2018 do prodeje. Vůz by měl na jedno natankování ujet zhruba 500 km a jeho 9 kWh akumulátor bude možné nabíjet z elektrické sítě. Další vozy s alternativními systémy pohonu tak v režii Mercedesu pojedou v rámci elektrických modelů s označením EQ.

Video se připravuje ...

Michal Fokt
Diskuze (5)
Avatar - Dzakobo
7. 4. 2017 08:39
Re: autore, autore...
Napsal to dobře, 500km dojezd je díky vodíku, baterie je pouze vyrovnávací zdroj energie. Spíš se mi nelíbí ono použité "bohužel" v článku, z čehož usuzuji, že Foking je příznivec vodíku, ale ta technologie je skutečně out.
Avatar - jozephko
7. 4. 2017 08:23
Preferencie u Mercedesu sa menia veľmi rýchlo
Len pred pár mesiacmi Mercedes vyhlasoval, že on nie elektrinu, on radšej vodík. A vida - už je všetko úplne inak.
Myslím, že to trochu neskôr, ale predsa len, docvaklo aj inžinierom od Mercedesu. Elektroautá sú konštrukčne oveľa jednoduchšie, odpadá u nich medzičlánok v podobe vodíka (ten sa najskôr musí vyrobiť pomocou elektriny a potom sa v aute opäť na elektrinu premení), doprava "pohonných látok" je u elektriny podstatne jednoduchšia a lacnejšia, ale hlavne - elektromobil si v podstate každý môže doma nabiť sám. Cena solárnych panelov stále klesá, účinnosť stúpa a u batérií je podobný trend. Takže budúcnosť u osobných áut je jednoznačne v elektrine.
7. 4. 2017 07:11
autore, autore...
9kWh akumulator na 500km?? autore, autore, mysli, nez neco takoveho pustis do sveta.
6. 4. 2017 20:25
Re: Hmm
Vidíš, ešteže aspoň to blbé ACZ máme, inak by sme to ani my nevedeli a jak blázni by sme sa tešili z múdreho rozhodnutia Mercedesu.
>:-[]
6. 4. 2017 13:58
Hmm
Zřejmě nemají ve svém týmu skutečné odborníky, kteří by jim vysvětlili, že mají svou vizi postavenou "na 150 let starem konceptu, ktery se jiz tehdy ukazal jako neperspektivni a i dnes je kazdemu, kdo umi trochu pocitat, jasne, ze jde o ekonomicky nesmysl"
... jak zde bylo nám hloupým nedávno vysvětleno. :>D