Mercedes-Benz odepsal vodík. Budoucnost vidí jinde
Uskupení automobilek, věřících elektromobilům s vodíkovými palivovými články, dostalo poměrně těžký zásah. Jejich řady totiž opouští Mercedes-Benz, jedna z mála evropských značek, která se této technice dlouhodobě věnovala. Podpora vodíku se tím pádem na starém kontinentu smrskla na BMW, které v této oblasti spolupracuje s Toyotou a to je bohužel příliš málo na to, aby bylo možné v Evropě za vodíkovou techniku účinně lobovat.
Podle šéfa Daimleru Dietera Zetsche "vodík už není pro Mercedes prioritou a automobilka preferuje zaměřit více zdrojů na vývoj bateriových elektromobilů. Výhody vodíkových aut se podle něj zmenšují, vývoj nejde kupředu tak rychle, jak by bylo žádoucí a výroba vodíku je stále velmi drahá, zatímco ceny akumulátorů stále klesají.
Labutí písní vývoje vodíkové techniky Daimleru se tak stane Mercedes-Benz GLC F-Cell, jenž je víceméně dokončen a půjde i přes tato prohlášení buď letos nebo zkraje roku 2018 do prodeje. Vůz by měl na jedno natankování ujet zhruba 500 km a jeho 9 kWh akumulátor bude možné nabíjet z elektrické sítě. Další vozy s alternativními systémy pohonu tak v režii Mercedesu pojedou v rámci elektrických modelů s označením EQ.