BMW oznámilo novou metodu komprese vodíku, dramaticky zvýší jízdní dosah
BMW a Toyota před lety podepsaly smlouvu o spolupráci, týkající se dodávek německých dieselů Toyotě, společného vývoje sportovních aut a spolupráce při vývoji vodíkových palivových článků. Detaily dohody nejsou známy, nicméně se zdá, že kooperace funguje pouze v některých specifických oblastech.
BMW totiž na tokijském autosalonu oznámilo, že objevilo nový způsob komprese vodíku, o Toyotě v souvislosti s tím ale nepadlo ani slovo. Vodík má být skladován v nádržích při "extrémně nízkých teplotách", čímž se zvýší kapacita tanků a tím pádem vzroste i jízdní dosah, jenž by měl přesáhnout hranici 700 km. A pochopitelně je zkombinovatelný s palivovým článkem od Japonců, který bude BMW využívat. Také vám oznámení BMW v rámci domácího autosalonu partnerské Toyoty, která se momentálně vyhřívá na výsluní zájmu o vodíkový sedan Mirai, přijde poněkud poťouchlé?
Toyota Mirai má být schopna na jednu normovaně natankovanou nádrž ujet zhruba 480 km, přičemž původně deklarovala 700, před pár dny představený konkurent Honda Clarity Fuel Cell také slibuje "přes 700". Je ovšem otázkou, jaká bude nakonec realita. BMW chce nový systém skladování použít "někdy po roce 2020" pro vodíkový sedan, určený pro jízdy na velké vzdálenosti, jenž by měl být o něco větší než Mirai a Clarity.