Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz poodhaluje tvary elektrického SUV EQC. Bude hodně jiný!

David Bureš David Bureš 31. 8. 2018
21
Zobrazit náhledy (21)
Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC
Konkurent Tesly Model X s trojcípou hvězdou na přídi už ukázal část své přídě i zádě a nechal nahlédnout do svého interiéru.

Letošní rok je ve znamení elektrických SUV prémiových značek. Jaguar začal nabízet crossover I-Pace, Audi se chystá na premiéru SUV e-tron. A do segmentu míří také Mercedes-Benz, jehož EQC se světu představí již v úterý 4. září na akci ve Stockholmu. Už předtím však automobilka začala elektrickou novinku poodhalovat pomocí série videí.

Díky tomu už máme dobrou představu, jak bude chystané elektrické SUV, první člen nové rodiny elektromobilů EQ, vypadat. Bude hodně jiné než zbývající členové portfolia trojcípé hvězdy, příď ozdobí jiné světlomety a atypický vodorovný pás nad maskou s dominantním logem firmy.

360p720p1080p

Obdobný motiv se přitom objeví také na zádi, koncová světla budou propojena vodorovným světelným pásem. Podobný detail se ukazuje i na Porsche Cayenne nebo Kie Sportage.

Ve srovnání s konvenčně poháněnými Mercedesy se odliší také interiér. Propojené obrazovky před řidičem zůstanou zachovány, pohled do interiéru ale dokazuje jinak řešený středový panel, s hranatými výdechy ventilace. Dnešní modely značky přitom využívají kulaté výdechy.

Mercedes-Benz EQC bude postaven na základech nové platformy, přizpůsobené elektrickému pohonu. Jak je u elektromobilů zvykem, baterie budou umístěny v podlaze vozu.

Na její konstrukci bude užita vysokopevnostní ocel a hliník, specialitou bude elektroinstalace umožňující poslat všechnu sílu elektromotorů buď jen na přední, nebo na zadní kola. Speciální kabeláž si můžete představit jako náhradu hnací hřídele mezi dvěma motory umístěnými na každé nápravě, která však nevyžaduje tolik prostoru jako u běžných aut s pohonem všech kol.

Naopak ohledně technických dat zůstává Mercedes nadále tajemný. Předpokládá se však, že EQC zvládne zrychlit z 0-100 km/h za méně než pět sekund a na jedno nabití ujet až 500 kilometrů. Taková čísla výrobce prezentoval u studie Generation EQ, která chystané sériové novince předcházela. Předvídá se, že se jim sériová verze bude chtít vyrovnat.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku