Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz představuje Econic NGT

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Novinkou v nabídce užitkových vozidel značky Mercedes-Benz je model Econic NGT na zemní plyn.

Před rokem měl premiéru v nové generaci Mercedes-Benz Econic s novými vznětovými motory, který je nejčastěji využíván s nástavbami pro sběr komunálního odpadu nebo jako základ pro hasičské a letištní speciály, ale rovněž je vhodný pro distribuční dopravu na krátké vzdálenosti.

Letos rozšiřuje německá automobilka paletu verzí tohoto modelu o provedení Econic NGT, které je vybaveno novým motorem M 936 G na stlačený zemní plyn, vycházejícím ze vznětového motoru OM 936 o objemu 7,7 litru a naladěným na výkon 222 kW (302 k) a točivý moment 1200 N.m.

Nová pohonná jednotka je upravena pouze pro spalovaní zemního plynu a v rámci provedených změn je podobně jako zážehové motory vybavena zapalovacími svíčkami. Nově vyvinutá jsou pro tento motor vedle zapalování i turbodmychadla, sání vzduchu, vstřikování paliva i výfukový systém.

K přednostem motoru M 936 G spojeného s šestistupňovou automatickou převodovkou Allison ve srovnání se vznětovými agregáty patří větší ohleduplnost k životnímu prostřední s až o 20 procent nižšími emisemi CO2 a také výrazně nižší hlučnost.

Další výhodou nové pohonné jednotky na zemní plyn je i hmotnost, která se pohybuje okolo 500 kg, což ve srovnání s předchozí generací Econicu NGT s rozvorem náprav 3900 mm dovoluje zvýšit užitečné zatížení o 400 kg. Za touto výraznou úsporou hmotnosti stojí nová konstrukce lahví na stlačený zemní plyn.

Mercedes-Benz hodlá Econic NGT nabízet s konfiguracemi náprav 4x2, 6x4 a 6x2/4 s elektrohydraulicky řízenou vlečenou zadní nápravou. Dvou- i třínápravové podvozky mají rozvory 3450 až 5700 mm. Přípustná celková hmotnost se pohybuje od 18 do 26 tun.

V případě kabiny zachovává Econic NGT všechny přednosti svých konvečních sourozenců. Nízkonástupní kabina s jediným schůdkem může být buď vysoká s vnitřní světlostí 1745 mm, nebo nízká (1295 mm).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)