Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 250 CDI: Čtyřválec oficiálně

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Prozatímní spekulace o instalaci čtyřválcového turbodieselu do třídy S potvrdila samotná automobilka. Verze S 250 CDI BlueEfficiency se stává realitou.

Až doposud se řadové čtyřválce v S-Klasse, ani jejích předchůdcích nevyskytovaly. Novinka poskytuje z objemu 2143 cm3 největší výkon 150 kW (204 k) ve 4200 min-1, přičemž v kombinaci spotřebuje pouze 5,7 l nafty na 100 km. Na vůz této velikosti je daná hodnota úctyhodná, výkonové parametry navíc odpovídají spíše šestiválcům.

Jedná se o motor, jehož základ známe například z třídy C. Je tedy vybaven čtvrtou generací vstřikování paliva Common-Rail se vstřikovači, které pracují pod tlakem 2000 barů. Součástí je také dvoustupňové přeplňování dvojicí turbodmychadel umístěných za sebou. Menší turbo pracuje s vyšším tlakem, větší naopak. Výsledkem je lepší plnění válců a vyšší točivý moment i při nízkých otáčkách. Ten dosahuje hodnoty 500 Nm v pásmu 1600-1800 min-1. Překonstruována byla olejová a vodní čerpadla.

Standardem je také funkce start/stop, tedy automatické vypínání a spouštění motoru. To se aktivuje tehdy, brzdí-li řidič prudce, pokud například dojíždí ke světelné křižovatce. Pokud pedál uvolní, agregát se samočinně nastartuje. Systém nefunguje, není-li teplota interiéru dostatečná, nebo jsou-li navoleny režimy S a M sedmistupňové samočinné převodovky 7G-Tronic Plus. Lze jej také zcela vypnout. Mimochodem: rychlostní skříň dostala nový torzní tlumič, který eliminuje vibrace uvnitř, proto označení Plus v názvu.

Ani esko s malým motorem není žádný lenoch: z klidu na 100 km/h zrychlí za 8,2 s a na německých dálnicích může uhánět až 240 km/h. Svou výstavní premiéru si odbude pochopitelně v Paříži, objednávat jej lze už nyní.

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
25. 9. 2010 00:21
Re: uplne postacujuci motor
Neviem co maju niekoho udaje v technicaku spolocne s tym, ze toto je otrasny motor do takeho auta, ale vzhladom nato, ze splnam tvoje "kriteria" umoznujuce kritiku, tak ten nos ohrnam.

Do takeho auta nepatri naftak vobec, nie to este stvorvalec. 8-s Kam tento svet speje...

Parametre neparametre, hanbil by som sa mat taky motor v Sku. Naco je niekomu Sko, ktoreho cena tak ci tak bude urcite poriadne cez 1,5 mega, ked do toho nacpe taky otrasny motor. Ked ma niekto na Sko, musi mat aj nato, aby to auto zivil. A argumenty o tom, ako bude mat poriadne auto s nizkymi prevadzkovymi nakladmi neberiem, nakolko len cena servisnej prehliadky bude urcite "nizka"... Ktomu nehovorim nahradne diely a podobne..

:no:

Nastastie je v ponuke este vela inych motorizacii (aspon zatial), no som zvedavy kam az klesneme s tym znizovanim objemov...
Avatar - white label
24. 9. 2010 22:10
Re: uplne postacujuci motor
Přesně, chtěl bych vidět někoho, kdo si jde pro novou S500 a po zjištění, že je v nabídce i tenhle R4, ohrne nad celou S-klasou nos a odchází proto raději ke konkurekci... ;-)
Avatar - twistedTSD
24. 9. 2010 21:48
Re: NE a NE a NE
pche, takovou popelnici bych nechtěl ani zadarmo >:D ;-)
Avatar - jozephko
24. 9. 2010 19:08
Možno z tohto modelu budú vládne limuzíny
V rámci úsporných opatrení prakticky po celom svete by toto mohli byť ideálne vládne limuzíny - vypadajú honosne a motor pri jazde aj tak nie je vidno. A prečo by vlastne nejakého ministra malo zaujímať, čo je pod kapotou? >:D
Avatar - gld
24. 9. 2010 18:25
Re: NE a NE a NE
jeden objektívny dôvod prečo nie..?