Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
12 Fotogalerie

Mercedes-Benz S 250 CDI: Čtyřválec oficiálně

Aleš Dragoun
Prozatímní spekulace o instalaci čtyřválcového turbodieselu do třídy S potvrdila samotná automobilka. Verze S 250 CDI BlueEfficiency se stává realitou.

Až doposud se řadové čtyřválce v S-Klasse, ani jejích předchůdcích nevyskytovaly. Novinka poskytuje z objemu 2143 cm3 největší výkon 150 kW (204 k) ve 4200 min-1, přičemž v kombinaci spotřebuje pouze 5,7 l nafty na 100 km. Na vůz této velikosti je daná hodnota úctyhodná, výkonové parametry navíc odpovídají spíše šestiválcům.

Jedná se o motor, jehož základ známe například z třídy C. Je tedy vybaven čtvrtou generací vstřikování paliva Common-Rail se vstřikovači, které pracují pod tlakem 2000 barů. Součástí je také dvoustupňové přeplňování dvojicí turbodmychadel umístěných za sebou. Menší turbo pracuje s vyšším tlakem, větší naopak. Výsledkem je lepší plnění válců a vyšší točivý moment i při nízkých otáčkách. Ten dosahuje hodnoty 500 Nm v pásmu 1600-1800 min-1. Překonstruována byla olejová a vodní čerpadla.

Standardem je také funkce start/stop, tedy automatické vypínání a spouštění motoru. To se aktivuje tehdy, brzdí-li řidič prudce, pokud například dojíždí ke světelné křižovatce. Pokud pedál uvolní, agregát se samočinně nastartuje. Systém nefunguje, není-li teplota interiéru dostatečná, nebo jsou-li navoleny režimy S a M sedmistupňové samočinné převodovky 7G-Tronic Plus. Lze jej také zcela vypnout. Mimochodem: rychlostní skříň dostala nový torzní tlumič, který eliminuje vibrace uvnitř, proto označení Plus v názvu.

Ani esko s malým motorem není žádný lenoch: z klidu na 100 km/h zrychlí za 8,2 s a na německých dálnicích může uhánět až 240 km/h. Svou výstavní premiéru si odbude pochopitelně v Paříži, objednávat jej lze už nyní.