Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 250 CDI: Čtyřválec stlačil cenu pod 2 miliony Kč

5. 12. 2010 • 18:22
12
18
Zobrazit náhledy (12)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Jediný čtyřválec v luxusním segmentu stojí 1,908 milionu korun, o 118 tisíc méně než nejlevnější šestiválec v třídě S.

Mercedes-Benz letos provedl u třídy S kompletní přestavbu nabídky dieselových motorů. Nejprve šestiválec S 350 CDI (3,0 V6 173 kW) a osmiválec S 450 CDI (4,0 V8 235 kW) nahradil jediným S 350 BlueTec, který má 190 kW. Nyní v závěru roku přibývá přelomová motorizace – vůbec první čtyřválec.

I když je počet válců u modelu S 250 CDI z hlediska luxusní třídy kompromisem, o jeho výkonu 150 kW a točivém momentu 500 Nm se to říct nedá. Prakticky totožné parametry totiž bude mít nejslabší 3,0 TDI v novém Audi A8 (na českém trhu se zatím nenabízí), Mercedese se navíc může pochlubit vynikající kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km (také díky systému start/stop), která je nejen o tři decilitry nižší než u zmíněného Audi, ale také je vůbec nejnižší hodnotou v daném segmentu.

Agregát má interní označení OM651 a známe jej již z třídy C a E. Navzdory označení má zdvihový objem 2143 cm3. Je vybaven čtvrtou generací vstřikování paliva Common-Rail se vstřikovači, které pracují pod tlakem 2000 barů. Součástí je také dvoustupňové přeplňování dvojicí turbodmychadel umístěných za sebou. Menší turbo pracuje s vyšším tlakem, větší naopak. Výsledkem je lepší plnění válců a vyšší točivý moment i při nízkých otáčkách.

Ani s malým motorem není S-Klasse žádný lenoch: z klidu na 100 km/h zrychlí za 8,2 s a na německých dálnicích může uhánět až 240 km/h.

Z hlediska výbavy není S 250 CDI žádným kompromisem a nabízí stejný standard jako šestiválce. Nechybí tedy diodová světla, devět airbagů (tzn. včetně bočních v obou řadách a kolenního pro řidiče), Bluetooth hands-free, multimediální systém Comand APS, automatická klimatizace, tempomat, vzduchový podvozek Airmatic a další.

Cena se čtyřválcem je 1.908.000,- Kč, o výrazných 118 tisíc méně než stojí šestiválec S 350 CDI BlueTec. Navíc i model S 250 CDI je možné objednávat ve verzi s prodlouženým rozvorem.

Mercedes-Benz třída S - ceny vybraných motorizací
ModelS 250 CDI
BlueEfficiency
S 350 CDI
BlueTEC
S 350 CDI
BlueTEC 4M
S 350
BlueEfficiency
S 400
BlueHybrid
Převodovka7A7A7A 4x47A7A+el.motor
Zdvihový objem [cm3]21432987298734983498
Válce/ventily4/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/4200190/3600190/3600225/6500205+15/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/1600-1800620/1600-2400620/1600-2400370/3500385/2400-5000
Max. rychlost [km/h]240250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,27,17,16,97,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,87,37,67,9
Cena [Kč]1.908.000,-2.026.800,-2.122.800,-2.082.000,-2.214.000,-
Cena Long [Kč]2.098.800,-2.218.800,-2.314.800,-2.274.000,-2.412.000,-

Témata
8. 12. 2010 19:25
Re: 100 000 sem, 100 000 tam
Je to tak, i prodejce z MB mi rikal. ze cesi jsou v nakupu motoru ponekud zvlastni, poriziji motory s velkym vykonem na rozdil od nemeckych.. kde drtiva vetsina jsou nejslabsi naftaky.

Jenze na druhou stranu, kdo by to toho chtel naftu.
Poridil jsem S500 4kolku a nedam na tento motor dopustit....
6. 12. 2010 14:06
Re: Asi
Tak nějak bych to viděl.Kdybych viděl částku hluboko pod dvě mega cca 1,75mio tak bych řekl že může být zajímavá pro tady zmíněné fleety hotely atp. ale jinak pro ně stačí E-Class.
6. 12. 2010 13:23
Re: Asi
No v S-Klasse bych naftu R4 tedy nechtěl ;-)
Avatar - white label
6. 12. 2010 10:29
Re: Asi
Absolutní částka je sice větší, ale pořád je to 5%. Kdo má na auto 2 mil. má obvykle i na to, připlatit si za větší motor, než jen R4...
6. 12. 2010 05:58
Re: Asi
5% je u auta za 250000 zanedbatelná částka ale u auta za 2000000 už je to dost.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku