Mercedes-Benz S 350 BlueTec nyní se spotřebou 6,2 l/100 km

Mercedes-Benz vyměnil u šestiválcového turbodieselu v S-Klasse označení S 350 CDI BlueEfficiency za S 350 BlueTec již vloni v létě. Přívlastek BlueTec má jasný obsah známý už z dalších modelů značky: tato motorizace vyhovuje přísnější emisní normě Euro 6.
Hlavní změnou v řízení emisí se stala instalace SCR katalyzátoru se vstřikováním AdBlue (roztok močoviny) pro redukci oxidů dusíku. Toto aditivum je uloženo v 25,7litrové nádrži pod zavazadlovým prostorem a interval pro jeho doplnění je shodný s plánem servisních prohlídek – každých 25 tisíc km.
Šestiválcový turbodiesel S 350 BlueTec z objemu 2987 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 190 kW při 3600 min-1 a točivý moment 620 Nm dostupný od 1600 do 2400 min-1. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu se díky funkci ECO stop/start snížila o 0,6 litru z 6,8 l na 6,2 l. Hodnota emisí CO2 klesla ze 177 na 164 g/km. Mercedes-Benz S 350 BlueTec přitom dosahuje maximální rychlosti 250 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 7,1 s.
V provozu ECO stop/start například při zastavení na červenou systém zhasne motor a nastartuje jej jakmile řidič uvolní brzdový pedál. Mercedes-Benz S 350 BlueTec je standardně vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou. Všechny funkční prvky vozu i komfortní výbava vozu v podobě klimatizace zůstanou po vypnutí motoru v chodu a funkce ECO stop/start tak nijak nesnižuje pohodlí cestujících.
Mercedes-Benz u S 350 BlueTec kromě funkce ECO stop/start vyzdvihuje i tvrzení válců TWAS (twin-wire-arc-sprayed). To bylo poprvé použito v roce 2005 u zážehového osmiválce AMG a divize zaměřená na sportovní modely stuttgartské značky je nyní využívá u všech svých motorů.
Novinkou je použití TWAS u šestiválcového turbodieselu. Ten je díky tomu o 4,3 kg lehčí než při použití konvenční techniky povrchové úpravy válců a jeho spotřeba paliva je zhruba o 3 % nižší.
Na německém trhu je Mercedes-Benz S 350 BlueTec s funkcí ECO stop/start uváděn na trh s cenou od 76.517 Euro včetně 19% DPH (okolo 1.880.000,- Kč).