Mercedes-Benz S kupé a kabrio mají po faceliftu. Nabízí více komfortu a speciální světla
Na frankfurtském autosalonu se Mercedes-Benz pochlubí modernizovanou třídou S. Po na jaře odhaleném sedanu, který už zamířil na český trh, se představuje facelift karosářských verzí kupé a kabriolet. Vedle jemných designových retuší nabízí inovovanou techniku.
Stejně jako u sedanu poznají tvarové změny faceliftovaného kupé a kabria jen znalci. Hlavní novinkou jsou totiž vlastně koncová světla tvořená již v základu organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED). Celkem 66 diod je umístěno na skleněné desce a vytváří jedinečný světelný podpis. Třeba brzdová a směrová světla navíc umí upravit svoji intenzitu podle aktuálních podmínek, což je schopnost známá už z jiných Mercedesů.
Vnitřek vedle nových obkladů nabízí nové digitální displeje před řidičem, obrazovka přístrojového štítu i multimediálního systému má úhlopříčku 12,3 palce. Jiný je i volant, který podobně jako v třídě E využívá dotykových ploch.
Z modernizovaného sedanu pak byl převzat příplatkový systém Energizing, který spojuje funkce několika systémů auta – klimatizace, ambientního osvětlení (schopného svítit v 64 odstínech barvy), autorádia nebo masážních sedadel tak, aby navodil jedinečnou atmosféru.
Vybrané jízdní asistenty byly vylepšeny, aby ještě více usnadnily řízení. To samé platí také pro na přání dodávaný podvozek Magic Body Control, který díky nové kameře dokáže lépe poznat nerovnosti před vozidlem a upravit podle nich odpružení. Systém nadále umí díky náklonům karoserie eliminovat přetížení vnímané cestujícím a nově funguje až do rychlosti 180 km/h.
Důležitou novinkou modernizovaného luxusního kupé a kabria je i přepracovaná nabídka motorů. Základní verze se přejmenovala z S 400 na S 450, nadále však nabízí zážehový vidlicový šestiválec o výkonu 270 kW. Novinkou je ale použití filtru pevných částic nebo možnost funkce plachtění. Osmiválcová varianta byla přejmenována na S 560, spolu s tím byl výkon proti dosavadní S 500 zvýšen o 10 kW na 345 kW. U kupé motor nabízí možnost vypnutí poloviny válců.
Modernizace se dočkaly také sportovní varianty od AMG. Stejně jako u sedanu došlo u varianty S 63 k nahrazení dosavadního 5,5litrového osmiválce biturbo čtyřlitrovým motorem. Agregát přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll nabízí výkon 450 kW a 900 N.m, což je o 20 kW více než dosud, přičemž tato síla je posílána prostřednictvím devítistupňového automatu na všechna čtyři kola. Zajímavostí kupé je pak fakt, že v jeho případě je agregát kvůli snížení spotřeby paliva vyzbrojen vypínáním poloviny válců.
To vrcholná varianta S 65 si uchovala šestilitrový dvanáctiválec s 463 kW a 1.000 N.m pohánějící zadní kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky.
Ani u AMG ale nejde jen o vyladěnou techniku, ale také o upravený vzhled. Maska chladiče se svislými lamelami nazvaná Panamericana navazuje na Mercedes-AMG GT, jiný je i přední nárazník nebo kovaná kola. Vzadu jsou pak vedle upravených koncovek výfuku opět koncová světla z organických diod.
Mercedes-Benz S kupé a kabriolet – technická data modernizované varianty | |||||
Verze | S 450 4Matic | S 560 | S 560 4 Matic | AMG S 63 4Matic+ | AMG S 65 |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 3982 | 3982 | 3982 | 5980 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 12/4 |
Největší výkon [kW] | 270 | 345 | 345 | 450 | 463 |
Točivý moment [N.m] | 500 | 700 | 700 | 900 | 1000 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A | 9A | 7A |
Maximální rychlost [km/h] | ? | ? | ? | 250 (250) | 250 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,5 | 4,6 (4,6) | 4,6 | 3,5 (3,5) | 4,1 (4,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,9 | 8,0 (8,7) | 8,7 | 9,3 (10,1) | 11,9 (12,0) |
*Údaje v závorce platí pro kabriolet |