Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz se nevzdává dieselů, naftě stále věří

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 13. 9. 2019 • 13:42
63
22
Zobrazit náhledy (63)
Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C kombi 300 de Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz C 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line Mercedes-Benz E 300 de AMG Line

Trojcípá hvězda si myslí, že nafta v osobních autech ještě není mrtvá. Celosvětové prodeje dieselů Mercedesu opět rostou a značka prosazuje kombinaci s elektromotory...

V poslední době se objevilo několik studií, které tvrdí, že současné přeplňované vznětové motory jsou nejen tiché, ale hlavně co se čistoty týče srovnatelné s elektromobily. Filtry pevných částic a později AdBlue udělaly své. Nový šéf Mercedesu Ola Källenius, který vystřídal Dietera Zetscheho, zákazníkům značky důvěřuje. Na IAA ve Frankfurtu se nechal slyšet, že prodej vznětových aut s trojcípou hvězdou opět roste. Kupující by měli vidět naftu jako nejčistší z konvenčních paliv.


Politici v civilizovaných částech světa protěžují elektromobily, stále se zpřísňující evropské emisní normy jim jdou na ruku a na německé prestižní výstavě je to vidět, i když spousta automobilek chybí. Skončí ale hon na diesely v západní části starého kontinentu? Ve svém projevu na autosalonu Källenius poukázal na nejnovější údaje, které ukazují, že pro mnoho klientů Mercedesu je nafta skutečně čistší volbou, a to i pokud jde o emise oxidu dusíku.


„Dobrá věc na faktech je, že jsou to fakta,“ řekl. „Pravda je, že ve většině situací mají dieselové motory ekonomický přínos 15–20 % a za mnoha okolností také nižší emise NOx, než se kterými jsou certifikovány. Dnes neexistuje žádný racionální důvod, proč si takové auto nekoupit, pokud jezdíte tak, abyste jeho vlastnosti i potenciál co nejlépe využili.“


„V Mercedesu jsme zaznamenali jen relativně malý pokles odbytu, ale za poslední měsíce je patrné, že opět stoupá,“ pokračoval dále. „Veřejnost se chová velmi racionálně, takže pokud nafta vyhovuje jejím potřebám, tak si takové auto jednoznačně koupí. Jestli ne, tak musíme zajistit alternativy.“


Za takovou alternativu, byť stále využívá turbodieselu, je možné považovat i jeho kombinaci s elektromotorem. Mercedes-Benz má v současné době diesel-hybridy tři: modely 300 de ve třídách C (205) a E (213) a ve Frankfurtu představené SUV GLE 350 de nové série 167. Navzdory označení všechny pohání dvoulitrový čtyřválec. Trojcípá hvězda se tedy myšlenky propojení elektrických a vznětových pohonných jednotek stále nevzdává.


Källenius na IAA na závěr řekl: „K budoucnosti nafty jsem opatrně optimistický. Věřím, že zdravý rozum nakonec zachová budoucnost v tomto druhu fosilního paliva.“ Postaví se automobiloví bossové politikům, kteří neustále naftovým autům znepříjemňují život?


Zdroj: Autocar, Foto: Daimler AG

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plug-in diesely
| 16. 9. 2019
Tak když spotřební daň z benzínu je asi 12 korun z nafty 11 korun (a to ti strašně vadí) a z elektřiny je nula, tak je elektřina oproti benzínu a naftě násobně zvýhodněná? A to nepočítám ty úlevy na silniční dani, parkování zdarma, dálniční nálepka zdarma a to všechno prosím platí všichni kolem ze svých daní. Proč ti vadí tak strašně jen ta koruna benzín vůči naftě a tohle vidět nechceš?

Jo ten vodík má budoucnost. To je zdroj, který má význam podporovat. V tom s tebou souhlasím. Myslím si že v následujících 10 letech se dočkáme jeho rozšíření.

Vypnutím rafinérek fakt chybějící proud na dobíjení elektromobilů nezískáš. To tě musím zklamat. Nicméně pravda je že většina ropy se projezdí. 70% je benzín s naftou a 10% leteckej benzín. Jen 20% se smysluplně využije na výrobky. Já nejsem proti nalezení alternativy na pohon aut, ovšem jasný je že elektřina to nebude. To fakt spíš vrhnout usilí na ten vodík.
Re: Re: Re: Stále je to tak, že nafta nepožere i když jí bud
| 14. 9. 2019
No vieš nie každý je chudák kolenovrt ako ty. Niektorý majú na to, aby nemuseli počúvať klepať nafťák.
Re: Re: Re: Re: Re: Plug-in diesely
| 14. 9. 2019
Elektrika už spotrebnú daň má. Volá sa emisné povolenky A ak sa raz stane zázrak a všetká elektrika bude vyrobená bez emisne. Tak chýbajúce prachy sa budú naháňať mýtom, aby zostal zachovaný rozdiel v prevádzkových nákladoch spalovákov a elektriky.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Plug-in diesely
| 14. 9. 2019
Násobně větší? ;-)

Já sem teda spíš fanda vodíku než EV = ale chápu PROČ je snaha omezit spalovací motory = jedno jak. Pokud to nevíš a působí to tak = doporučim ti čtvrteční https://www.ceskatelevize.cz/…ys-ct24-special/

Viz já třeba dneska 8:22 https://www.auto.cz/diskuse/71704/1?… násobně větší je zatim podpora nafty před benzínem = silniční nákladní dopravy před železniční

Státu chybět desítky miliard na spotřební dani? Zajímavý že desítky a stovky miliard na PODPORU nafty skoro nikomu nevadí = ale zlomek na podporu budoucích bezemisních aut = naopak :-!
Ostatně tohle je význam spotřební daně = pomocí tý se reguluje ovlivňuje
Ty furt popíráš ten základní důvod = my máme zájem.. teda ty třeba ne ale my lidstvo = sakra velkej :-)

Mimochodem budoucí úspora z principu přímý cesty elektřiny do auta a omezení zatim používanýho řetězce ropa do rafinerie tam jí tou elektřinou zpracovat a rozvážet na benzínky = bude časem hodně zajímavá.

Zkus vymejšlet PŘÍNOSY = ne zápory změn ;-)
Re: Re: Re: Re: Plug-in diesely
| 13. 9. 2019
A nasobne vetsi dotovani elektriny ti nevadi kdyz ti koruna na litru nafty tak trha zily? BTW je ti jasny ze ve chvili kdy procento elektromobilu dosahne dejme tomu 10 procent tak statu budou chybet desitky miliard na spotrebni dani. Tudiz bud bude muset ty miliardy najit jinde nebo jednoduse zavede spotrebni dan na elektrinu a nenecha ji miliardove zvyhodnenou proti benzinu jako je ted.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku