Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLK 55 AMG dostane atmosférický osmiválec 5,5 l (310 kW, 540 Nm)

David Bureš
Diskuze (28)
Základem atmosférického vidlicového osmiválce pro SLK 55 AMG je přeplňovaný motor z modelů 63 AMG.

Mercedes-Benz oznámil, že třetí generace roadsteru SLK v nejsilnější verzi 55 AMG bude poháněna novým atmosférickým motorem, vycházejícím ze stejně velkého V8 biturbo z modelů 63 AMG. Vrchol řady SLK – model Mercedes-Benz SLK 55 AMG - bude představen na zářijovém frankfurtském autosalonu.

Nový vidlicový osmiválec M152 o objemu 5461 cm3 bude v novém SLK 55 AMG poskytovat nejvyšší výkon 310 kW v 6800 min-1 a maximální točivý moment 540 Nm při 4500 min-1.

Oproti minulé generaci SLK 55 AMG (s 5,4litovou V8) se jedná o nárůst o 45 kW, respektive 30 Nm. V kombinovaném cyklu má roadster spotřebovat 8,5 l/100 km, což je o 3,5 l méně než u předchozí verze.

Základem atmosférického osmiválce je 5,5litrová V8 (s označením M157) se dvěma turbodmychadly, poprvé představená loni. Tu v současnosti používají modely E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 63 AMG a CL 63 AMG.

Obě pohonné jednotky jsou v mnohém stejné. Shoduje se například vrtání a zdvih (98,0 x 90,5 mm), válce jsou od sebe stejně vzdáleny. Oba motory rovněž používají funkci start-stop a přímé vstřikování benzinu.

Suchá hmotnost M152 je 187 kg, k nižší spotřebě motoru rovněž přispívá nový systém vypínání válců, který se inspiroval technikou z Formule 1. Monoposty vypínají dva až čtyři válce při jízdě za safety carem a během průjezdu boxovou uličkou. Jednotka v SLK 55 AMG může deaktivovat čtyři válce (válce 2, 3, 5 a 8), a to pokud řidič sepne mód převodovky C (Controlled Efficiency). Jedinou podmínkou je, že motor musí točit mezi 300 a 3600 min-1.

Řidič se na přístrojové desce dozví, kolik válců právě pracuje. Když jsou zapnuty jen čtyři válce, motor poskytuje krouticí moment 230 Nm. Jakmile však řidič pořádně sešlápne plyn, během asi 30 ms se vypnuté válce opět aktivují. Podle AMG není pohodlí posádky během sepínání válců nijak narušeno.

Novinkou je i výfukový systém se dvěma nezávislými klapkami tlumičů výfuků. Ty do 2000 min-1 zůstávají zcela zavřené. Jakmile řidič začne zrychlovat, začnou se postupně otevírat do úhlu 15, 30 a 50°. Díky tomuto řešení má být SLK 55 AMG při nízkých rychlostech tichý a neobtěžuje tak svou posádku, zatímco při dynamické jízdě dává motor na odiv svůj zvuk. Výfukový systém je zakončen dvěma dvojitými chromovanými koncovkami.

Vývoj motoru M152 byl zahájen v roce 2008. Bude ručně vyráběn u AMG, podle tradiční filozofie, kdy jeden pracovník sestaví celý motor. Následně se na speciální plaketku podepíše.

V době uvedení na trh je třetí generace SLK nabízena se třemi benzinovými motory. Již brzy však nabídku rozšíří dieselový čtyřválec SLK 250 CDI BE o výkonu 150 kW.

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 7. 2011 11:22
Re: Mercedes
To by ale museli o tom víc makat na menších modelech, aby splnili flotilové emise. Snižovat se bude muset všude, od SLS dolů. Možná, že tohle je jen překlenovací období. To ale nevíme, necháme se překvapit.
Avatar - CHerokee
24. 7. 2011 09:37
Re: Mercedes
To asi ano, pokud ale udrží atmosférické velkoobjemové motory aspoň pro sportovní modely - SLK, SL, CL, SLS tak to bude fajn,
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 7. 2011 18:26
Re: Mercedes
Ano, pravda, MB zatím turbománii až tak nepodlehlo, narozdíl od BMW, ale dřív nebo později stejně bude muset. Emisní limity jsou neúprosné. Ale i tak :yes: :yes: :yes: pro MB za takové motory!
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 7. 2011 18:25
Re: Spotřeba!!!
Není nikde napsané, že když má auto 310kW, tak musí nutně jezdit pořád plný. Ostatně přísné rychlostní limity evropských zemí mluví za vše. Takže čistě oficiálně by měl každý takový vůz s výkonem třeba 1000kW jezdit 50/90/130. Potom nevidím žádný problém s dodržením papírové spotřeby. Takže nějaké takové kecy na co takové auto, když s tím jezdí jako s HTP, si strč za klobouk.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 7. 2011 18:22
Re: Spotřeba!!!
Přesně tak, mám rád takové mouly, co asi nikdy autem s velkým motorem nejeli. I s ním totiž lze jezdit úsporně a nemusí mít nutně vypínání válců a start stop :yes: