Mercedes-Benz SLK 55 AMG Ultimate Experience Asia
Asijský investor nejprve objednal malou sérií okruhových speciálů na bázi doprovodného vozidla formule 1, vycházejícího s SLK 55 AMG. Již brzy však nabídne AMG podobný automobil výhradně pro okruhové použití také ostatním zájemcům. Hmotnostní redukce se dotkla mnoha prvků, ale tím nejdůležitějším je pevná střecha, která z roadsteru udělala ryzí dvoudveřové kupé.
Asijský investor objednal u AMG 35 kusů okruhového SLK, které budou sloužit vybraným majetným zájemcům v regionu Číny, Thajska a Indonésie na akcích okruhových nazvaných “AMG Ultimate Experience Asia”. Vzorem k tomuto vozu byl oficiální Pace car světového šampionátu formule 1.
Zásadní novinkou v řadě silných roadsterů SLK je nahrazení skládací střechy pevnou konstrukcí bez možnosti přeměny na roadster. Díl z nelakovaného uhlíkového kompozitu má plastová okna, pochopitelně schází také elektrohydraulika a to vše uspořilo pohotovostní hmotnost o 25 kg a snížilo těžiště automobilu o několik centimetrů. Podobný, i když ne tak technicky náročný postup, aplikovali v Affalterbachu na jednodušší výplně dveří, lehčí kovaná kola o průměru 19 palců a skořepinová závodní sedadla. Na druhou stranu speciál nabral hmotnost díky výkonnějšímu brzdovému systému, osmdesátilitrové bezpečnostní nádrži, bezpečnostnímu rámu v interiéru a hasícímu systému. Pohotovostní hmotnost činí asi 1500 kg
Nápravy, kola a brzdy jsou převzaty z pace caru F1. Pneumatiky mají rozměr 235/35 R 19 (vpředu) a 265/30 R 19 (vzadu). Brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu mají kotouče 360 x 22 mm vpředu a 330 x 22 mm vzadu. Vnitřní chlazení a perforace pomáhají spolu s použitou speciální šedou litinou zabraňovat nežádoucím teplotním špičkám během extrémního zatížení vozu a jsou tak velmi odolné vůči vadnutí.
Osmiválcový motor AMG 5,5l V8 podává nejvyšší výkon 265 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 510 Nm - tedy nic nového pod kapotou. Modifikován byl dvouvětvový výfukový systém, navíc je na přídi, v místech kde původně byly mlhovky, přídavný výměník chladícího systému motoru na levé straně a výměník chladící soustavy převodového oleje na pravé straně. Ve voze je také chladič zadního diferenciálu a posilovače řízení.
Automatická převodovka postrádá klasický samočinný režim, ale zato umožňuje volit buď v běžném módu M1 nebo rychlejším a drsnějším módu M2.