Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLK 55 AMG Ultimate Experience Asia

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Asijský investor nejprve objednal malou sérií okruhových speciálů na bázi doprovodného vozidla formule 1, vycházejícího s SLK 55 AMG. Již brzy nabídne AMG podobný automobil výhradně pro okruhové použití také ostatním zájemcům.

Asijský investor nejprve objednal malou sérií okruhových speciálů na bázi doprovodného vozidla formule 1, vycházejícího s SLK 55 AMG. Již brzy však nabídne AMG podobný automobil výhradně pro okruhové použití také ostatním zájemcům. Hmotnostní redukce se dotkla mnoha prvků, ale tím nejdůležitějším je pevná střecha, která z roadsteru udělala ryzí dvoudveřové kupé.

Asijský investor objednal u AMG 35 kusů okruhového SLK, které budou sloužit vybraným majetným zájemcům v regionu Číny, Thajska a Indonésie na akcích okruhových nazvaných “AMG Ultimate Experience Asia”. Vzorem k tomuto vozu byl oficiální Pace car světového šampionátu formule 1.

Zásadní novinkou v řadě silných roadsterů SLK je nahrazení skládací střechy pevnou konstrukcí bez možnosti přeměny na roadster. Díl z nelakovaného uhlíkového kompozitu má plastová okna, pochopitelně schází také elektrohydraulika a to vše uspořilo pohotovostní hmotnost o 25 kg a snížilo těžiště automobilu o několik centimetrů. Podobný, i když ne tak technicky náročný postup, aplikovali v Affalterbachu na jednodušší výplně dveří, lehčí kovaná kola o průměru 19 palců a skořepinová závodní sedadla. Na druhou stranu speciál nabral hmotnost díky výkonnějšímu brzdovému systému, osmdesátilitrové bezpečnostní nádrži, bezpečnostnímu rámu v interiéru a hasícímu systému. Pohotovostní hmotnost činí asi 1500 kg

Nápravy, kola a brzdy jsou převzaty z pace caru F1. Pneumatiky mají rozměr 235/35 R 19 (vpředu) a 265/30 R 19 (vzadu). Brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu mají kotouče 360 x 22 mm vpředu a 330 x 22 mm vzadu. Vnitřní chlazení a perforace pomáhají spolu s použitou speciální šedou litinou zabraňovat nežádoucím teplotním špičkám během extrémního zatížení vozu a jsou tak velmi odolné vůči vadnutí.

Osmiválcový motor AMG 5,5l V8 podává nejvyšší výkon 265 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 510 Nm - tedy nic nového pod kapotou. Modifikován byl dvouvětvový výfukový systém, navíc je na přídi, v místech kde původně byly mlhovky, přídavný výměník chladícího systému motoru na levé straně a výměník chladící soustavy převodového oleje na pravé straně. Ve voze je také chladič zadního diferenciálu a posilovače řízení.

Automatická převodovka postrádá klasický samočinný režim, ale zato umožňuje volit buď v běžném módu M1 nebo rychlejším a drsnějším módu M2.

Ondřej Láník
Diskuze (6)