Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Sprinter City 77: Maximalistický minibus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mezi světové premiéry IAA v Hannoveru se zařadil i Sprinter City 77, který je vlajkovou lodí mezi minibusy Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz korunuje svůj program minibusů pro městský provoz Sprinterem City 77. Tato novinka doplní v nabídce Sprintery City 35 a 65. Od svých starších a také menších příbuzných se novinka odlišuje na první pohled díky nově vyvinuté nízkopodlažní konstrukci šasi a zdvojené zadní nápravě. Třínápravový městský minibus s délkou 8,7 m odpovídá až po sloupek B běžnému Sprinteru.

S kapacitou pro 40 cestujících vyplňuje mezeru mezi autobusy Sprinter City 65 a Citaro K. Nový Sprinter City 77 předčí dosavadní špičkový model City 65 v délce přibližně o jeden metr a o deset míst pro cestující. Celková přípustná hmotnost 6,8 tuny má zaručit vysokou přepravní kapacitu.

Dvoukřídlé vně otevírané dveře na přídi a zádi minibusu i nízkopodlažní koncepce mají zajistit rychlou výměnu cestujících na zastávkách i jejich pohodlné nastupování i vystupování. V závislosti na konfiguraci je vpředu či vzadu místo pro invalidní vozík s rampou.

Sprinter City 77 má rozvor 4100 + 990 mm. Vzduchem odpružené zadní nápravy mají jednoduché pneumatiky s rozměrem 235/65 R 16 C. Poměrně krátký rozvor a nástavba široká jen 1,99 metru mají minibusu zajistit dostatečnou obratnost v úzkých městských ulicích. Tiskové materiály výrobce jej kromě využití v centrech měst doporučují i pro kyvadlovou dopravu na letiště nebo výstaviště a linkový provoz.

Za základ pro City 77 slouží Mercedes-Benz Sprinter s nejsilnějším provedením čtyřválcového dieselového motoru OM 651 DE 22 LA ve spojení s automatickou pětistupňovou převodovkou. Pohonná jednotka o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 120 kW (163 k) a točivým momentem 360 Nm dostupným od 1400 do 2400 min-1. Standardem je plnění emisní normy Euro 5 i EEV.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)