Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Sprinter: Třetí generace může mít i přední pohon

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 2. 2018
70
6
Zobrazit náhledy (70)
Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter Mercedes-Benz Sprinter
Daimler představil v Duisburgu novou, v pořadí už třetí generaci dodávek Sprinter. Nabízí nepřeberné množství variant a tři druhy pohonu.

Nový Sprinter poskytne více než 1700 verzí, jak se na správný užitkový automobil této kategorie sluší a patří. Od prostého šasi s kabinou ve dvou- i čtyřdveřovém provedení pro různé nástavby (třeba sanitní) přes dodávky po luxusní obytný automobil, dále varianty s pohonem předních, zadních kol i všech kol a až 17 m3 nákladového prostoru. Základní model je dvoumístný, vrchol tvoří bus pro řidiče a devatenáct pasažérů. Naložený Sprinter může vážit 3 až 8,75 tuny.

Dominantním prvkem designu nové generace je určitě obří mřížka s centrálním logem. Je však oblejší než po poslední modernizaci předchůdce (2014). Zmenšila se hlavní světla a spodní hrana bočních oken je jiná, vypouklejší. Vnější tvary samozřejmě u dodávek nehrají takovou roli... I když vizuální změny neznamenají žádnou velkou revoluci, o facelift v žádném případě nejde.

Pro Evropu jen nafta

A motory? Šestiválcový turbodiesel 3,0 poskytuje 140 kW a 440 N.m. Menší čtyřválec 2,1 l existuje ve variantách 84, 105, 120 a 130 kW. Kombinovaná spotřeba nafty se pohybuje od 6,9 do 9,7 l/100 km, pohonné jednotky samozřejmě potřebují AdBlue, kapacita nádrže na něj se zvýšila z 18 na 22 l. Ukazatel stavu oleje najdete mezi přístroji, klasickou ruční měrku už nové Sprintery nemají. Zážehové agregáty jsou určeny jen pro Severní Ameriku.

Pro vozy s poprvé nabízeným předním pohonem jsou připraveny dvě nové převodovky: šestistupňová manuální a devítistupňová samočinná (také pro USA a Kanadu) s klasickým měničem a ovládáním páčkami pod volantem. Předokolky mají rovněž výhodu v o 50 kg větší užitečné hmotnosti a o 80 mm nižší nakládací hraně. Jinak je možné zvolit i 7G-Tronic Plus. Sprinter dostal elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Pohon všech kol rozděluje točivý moment standardně na obě nápravy v poměru 35:65.

Rozvory sahají od 3250 do 4325 mm. Šasi může mít i vzduchové odpružení a tudíž nastavitelnou světlost zadní nápravy, tamtéž také místo klasických ocelových pružin listová pera, vyrobená ovšem z pružného a pevného plastu vyztuženého skleněnými vlákny. Největší skříň pojme sedm europalet, verze s otevřenou ložnou plochou i osm.

Výbava

Služby Pro Connect se hodí firemním manažerům, kteří ušetří papírování a mohou sledovat vozy v terénu, multimediální systém MBux s dotykovou obrazovkou úhlopříčky až 10,25 palce (v základu je sedmipalcová) ovládá řidič uvnitř, dokonce i hlasem. Samozřejmostí je podpora Android Auto a Apple CarPlay. Vylepšena byla i klimatizace, která zpříjemní službu nejen v horkých dnech. Podlahu dodávek si lze objednat základní ocelovou, dřevěnou, popřípadě plastovou.

Sprinter může mít bezklíčkové startování, kameru ve zpětném zrcátku, nebo „ptačí“ kolem celého vozu, dešťový senzor a inteligentní stěrače. K dispozici je také celá armáda elektronických asistentů počínaje tempomatem a udržováním vzdálenosti, sledováním únavy řidiče a mrtvého úhlu, čtením dopravních značek po asistenty brzdění a jízdy v pruhu. Plná LED přední světla jsou v příplatcích. Luxusní osobní varianty mají elektrické ovládání předních sedaček s pamětí a bezdrátové nabíječky mobilů pro všechny cestující.

Dvouleté intervaly

Ceny v Německu začínají na částce 19.990 eur (zhruba 504,5 tisíce korun). Bez daně, samozřejmě. První kusy se k zákazníkům dostanou v červnu, elektromobil přijde příští rok. Servisní intervaly jsou nastaveny na dva roky, případně 40 a 60 tisíc kilometrů podle verze. Prototypy při testování najely po celém světě přes devět milionů kilometrů. Předchozích generací se za 23 let prodalo na 3,4 milionu kusů ve 130 zemích světa. Polovina vozů získala speciální nástavby od individuálních karosářů, Daimler s nimi ale úzce spolupracuje.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Blue Sun
První
Blue Sun
| 7. 2. 2018
Mercedes po dlouhé době, který vypadá k světu...
Avatar - Hittman
Konečně
Hittman
| 7. 2. 2018
Hmm, tak to jsem ani netušil, myslel jsem, že VW tam má také jen 4válce a tak i MB...
Avatar - kosmonaut
Konečně
kosmonaut
| 7. 2. 2018
to měl i dosud, se stejnými 140kW
Avatar - Hittman
Konečně
Hittman
| 7. 2. 2018
6 válců...
Prístrojovka?
Krtek_no1
| 7. 2. 2018
Jak vidno designéři Multiply si polepšili a pracujou teď pro německou kvalitu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku