Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třída A (2009) na českém trhu: Základ za 420 tisíc Kč, BlueEfficiency bez příplatku

Diskuze (5)
Nejmenší model značky Mercedes-Benz podstoupil facelift. Kromě upraveného vzhledu dostal také řadu technických vylepšení zaměřených především na ekologičtější provoz. Třídveřová A 150 po faceliftu vyjde na 420 tisíc Kč. Pětidveřová na 439 tisíc.

Facelift Mercedesu třídy A jde ve stejném duchu jako u větší třídy B - místo dramatických změn jde jen o detailní úpravy celku. Přepracovaný nárazník má větší otvory pro nasávání vzduchu. Nová zpětná zrcátka a dveřní kliky jsou stejně jako v případě třídy B u všech provedení lakována v barvě karoserie. Změny proběhly také vzadu v oblasti světel a zadního sloupku. Úpravy v interiéru se dotkly dveřních výplní a čalounění sedadel. Středová konzola má vylepšenou ergonomii.

Na poli technických novinek je nejdůležitější funkce ECO start/stop pro benzinové A 150 a A 170 s přívlastkem BlueEfficiency. Proti běžným podobným systémům se v tomto případě motor vypíná ještě před zastavením auta, pokud je v nízkých rychlostech vyřazen neutrál a řidič brzdí. K nastartování dojde okamžitě po uvolnění brzdy nebo při vyšlápnutí spojky. Podstatou celého systému je generátor, který v sobě spojuje současně startér a alternátor.

Všechny motorizace jsou standardně dodávány s pětistupňovou (A 200 Turbo, A 180 CDI a A 200 CDI šestistupňovou) manuální převodovkou. Za příplatek 51 tisíc Kč je bezestupňová převodovka Autotronic, kterou se dodává do všech verzí kromě BlueEfficiency.

Mercedes-Benz třída A pětidveřová - ceny benzinových motorizací na českém trhu
MotorA 150A 150
BlueEfficiency
A 170A 170
BlueEfficiency
A 200A 200
Turbo
Zdvihový objem [cm3]149816992034
Válce/ventily4/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]70/520085/5500100/5500142/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]140/3500-4000155/3500-4000185/3500-4000280/1800-4850
Max. rychlost [km/h]175 (170)175188 (183)188200 (195)228 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,612,610,9 (11,5)10,99,8 (9,9)7,5 (7,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,2 (6,6)5,86,6 (6,6)6,17,27,9
Cena [Kč]439.000,-439.000,-490.000,-490.000,-589.000,-675.000,-
Cena 3dv. [Kč]420.000,-420.000,-475.000,-475.000,-570.000,-655.000,-

Standardní výbava třídy A je relativně bohatá. Obsahuje čelní airbagy a boční airbagy s doplňkovou ochranou hlavy, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, klimatizace, palubní počítač, rádio Audio 5 CD s podporu MP3 a multifunkční volant. Bezpečnostní výbava zahrnuje kotoučové brzdy vpředu i vzadu, brzdový asistent, ESP, protiprokluzový systém a asistent pro rozjezdy do kopce.

Všechny Mercedesy prodané v ČR mají standardně ve výbavě položku Předepsané servisní prohlídky dle servisní knížky vč. provozních náplní po dobu 6 let nebo ujetých 120 000 km zdarma. Zejména u nejlevnějších verzí může hrát úspora v řádu desítek tisíc významnou roli pro ty zákazníky, kteří dosud o voze s třícípou hvězdou na přídi vůbec neuvažovali.

Seznam příplatkové výbavy obsahuje například okenní airbagy (+ 7 tisíc Kč), boční airbagy pro zadní sedadla (+ 10 tisíc Kč), tempomat s omezovačem rychlosti (+ 7.400,- Kč), sportovní podvozek (+ 6 tisíc Kč), DVD navigaci (+ 33 tisíc Kč), multimediální systém Command APS (+ 72 tisíc Kč) nebo bi-xenonové světlomety (+ 24 tisíc Kč).

Sady Elegance a Avantgarde s luxusnějšími materiály v interiéru a doplňky exteriéru jsou shodně za příplatek 45 tisíc Kč. Modely A 200, A 200 Turbo a A 200 CDI jsou standardně vybaveny jednou z těchto sad.

Nově byla homologována i verze N1 a cena Třídy A tak nyní začíná na 372.941,-Kč bez DPH.

Mercedes-Benz třída A pětidveřová – ceny dieselových motorizací na českém trhu
MotorA 160 CDIA 180 CDIA 200 CDI
Zdvihový objem [cm3]199119911991
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]60/420080/4200103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]180/1400-2600250/1600-2600300/1600-3000
Max. rychlost [km/h]170 (165)186 (181)201 (196)
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,0 (15,3)10,8 (11,1)9,5 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9 (5,4)5,2 (5,4)5,4 (5,7)
Cena [Kč]499.000,-545.000,-645.000,-
Cena 3dv. [Kč]489.000,-525.000,-629.000,-

Údaje v závorkách platí pro bezestupňovou převodovku Autotronic.

Mercedes-Benz A na Auto.cz
TEST Mercedes-Benz A 150 - luxusní low-end
TEST Mercedes-Benz A 160 CDI - malý výkon za malé peníze
TEST Mercedes-Benz A 180 CDI - Hvězda mezi kompakty
TEST Mercedes-Benz A 200 – výkon nade vše

Diskuze (5)
Avatar - iudex
1. 8. 2008 08:55
Re: BlueEfficiency
Kjmeno363, trochu si odporujes. Najprv tvrdís, ze úspora v meste je znacná a vzápatí, ze v meste musís brzdit (bez paliva) a teda úspora je 0. Tak co teda tvrdís???
31. 7. 2008 22:25
Re: BlueEfficiency
System start-stop neni bezny motor, ke kteremu pridali vypinac. Startovaci a elektricky system je prepracovan a posilen, tak aby na caste starty byl pripraven. Motor se vypina az pri nejake velmi nizke rychlosti, ne pokazde, kdyz zaradite neutral. Takze rekneme pri 8mi km/h - tj par okamziku pred zastavenim dojde k vypnuti. Tam snad radi neutral kazdy. Ale je pravda, ze nijak oslnive uspornosti tim nedosahnete, pokud nejezdite denne v preplnenem velkomeste. Daleko vesti smysl by to melo ve spojeni s rekuperacnimi brzdami. Tj. brzdenim ukladame energii do posilene baterky, pred zastavenim stopAndGo vypne motor. Behem zastavky bezi svetla, klima a dalsi spotrebice z baterky a spotrebovava ulozenou odpadni energii z brzdeni. Pak tato odpadni energie nastartuje motor (ono caste startovani take neco spotrebuje). Behem jizdy pak odpadni energii spotrebovavaji palubni elektrosystemy, dokud se nespotrebuje. Oproti soucasne konstrukci jsou navic jen rekuperacni brzdy. Ale usporny potencial je az nekde mezi 10ti a 20ti procenty. Takovy hybrid pro chude. Fakt nechapu, proc nam vnucuji stale takove polosystemy. StopAndGo bez rekuperace je jen pulsystemu. Holt kdyz nam ted prodaji jednu pulku, tak s velkou slavou muzou za 3 roky nabidnout druhou pulku. A zase mate duvod koupit si nove auto.
Avatar - iudex
31. 7. 2008 11:55
BlueEfficiency
Je síce chvályhodné, ze za úspornejsiu verziu si M-B neziada extra zaplatit (Skoda a VW by sa mohli poucit), avsak nie je zrejmé, ci k úspore prisieva i nieco iné ako vypínanie motora (iné sprevodovanie, upravená aerodynamika, pneu). Ak je to iba uvedené vypínanie motora, nezdá sa mi to ako moc efektívne a príjemné setrenie. Nebude zrejme nic príjemné, ked bude motor na krizovatkách v meste stále zhasínat a startovat (o zivotnosti betérie a startéra nehovoriac). Naviac vypínanie pri jazde na neutráli pri nízkych rýchlostiach tiez asi nebude prehnane úsporné. Ved kto vyhadzuje rýchlost do neutrálu? (mozno stará skola, ktorá robila vodicák este na Skodovkách 105/120, kde nám to odporúcali ako sposob setrenia - ale pri vstrekovacích motoroch to je nezmysel). Na potvrdenie úcinnosti si asi musíme pockat az na test.