Mercedes-Benz třída A E-Cell: Áčko na elektřinu ujede 200 km
Mercedes-Benz třídy A v provedení E-Cell je pětidveřovým autem s pětimístným interiérem, zavazadlovým prostorem o objemu 435 až 1370 litrů a užitečnou hmotnost 350 kg. V základních rysech se tedy neliší od běžné třídy A – Mercedes totiž při přestavbě na elektrický pohon plně využil sendvičové konstrukce a všechny komponenty ukryl do dvojité podlahy.
Pohon zajišťuje synchronní elektromotor se špičkovým výkonem 70 kW a dlouhodobě dostupnými 50 kW. Maximum točivého momentu 290 Nm je dostupné napříč celým otáčkovým spektrem. Nejvyšší rychlost je omezena na 150 km/h, zrychlení z klidu na 60 km/h trvá 5,5 sekundy a na stovku se A E-Cell rozjede za 14 sekund.
Elektřina je uložena ve dvou lithium-iontových bateriích. Ve srovnání s NiMH bateriemi dosahuje o 30 % vyšší energetické hustoty a o 50 % vyšší výkonové hustoty. Celková kapacita je 36 kWh, což v evropském normovaném cyklu stačí pro dojezd 200 km. Z běžné sítě se po osmi hodinách dobíjení nabijí baterie na 100 km, na rychlodobíjecí stanici s napětím 400 V lze tento čas zkrátit na 3 hodiny.
Baterie jsou chlazeny samostatným kapalinovým okruhem se směsí vody a glykolu, v extrémních teplotách při chlazení pomáhá také okruh klimatizace. Elektromotor a dobíjecí konektory jsou chlazeny zcela samostatně. Řídící elektronika stále udržuje co nejoptimálnější teplotu pro vhodný kompromis mezi výkonem a účinností.
Výroba malé produkce elektrických Áček bude v Rastattu spuštěna ještě na podzim. Auta budou pronajata vybraným zájemcům v Německu, Francii a Nizozemí, kteří budou provádět praktické testování v běžném provozu.