Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz: Třída B po faceliftu komfortnější a šetrnější k životnímu prostředí (nové foto)

Diskuze (10)
Třídu B si od roku 2005 koupilo více než 325 tisíc zákazníků. Nyní přichází její facelift.

Období faceliftů u Mercedesu pokračuje. Po modelech CLS, SL a M přichází na řadu třída B – kompaktní MPV s unikátní sendvičovou konstrukcí karoserie, pro které Mercedes používá označení Sports Tourer, podstoupilo decentní facelift a dočká se řady technických vylepšení.

Vnější retuše

Nejvýraznější vnější změnou je přepracovaná přední část karoserie. Nová větší maska chladiče se třemi stříbrně lakovanými vodorovnými lištami auto opticky rozšiřuje. Zdůrazněn byl po vzoru dalších modelů Mercedesu šípovitý tvar celé přídě, která tak působí sportovnějším dojmem. Nový nárazník má výrazně větší otvor pro nasávání vzduchu.

Mírně přepracovány byly i boky, ale prolínání konvexních a konkávních křivek typické pro současné Mercedesy, a třídu B obzvlášť, zůstalo zachováno. Zpětná zrcátka, dveřní kliky a další plastové doplňky jsou nyní ve všech verzích lakovány v barvě karoserie. Modifikovaná zadní světla jsou vizuálně spojena a v horní části splývají bez hran s tvary karoserie. Nad registrační značkou je nová chromovaná lišta, která současně slouží jako klika pátých dveří, a úprav doznal i zadní nárazník.

Nové barvy a prvky výbavy

V interiéru se nachází nové látkové čalounění, v případě sportovního paketu jsou bočnice sedadel potaženy ručně vyráběnou kůží Artico. Na středové konzole, kolem řadicí páky a ve dveřních výplních, se nachází nové lišty z broušeného hliníku.

Součástí výbavy je standardně automatická klimatizace a na výběr je jeden ze čtyř infotainmentových systémů. Základní funkce poskytuje Audio 5, Audio 20 přidává CD přehrávač, Bluetooth hands-free, barevný displej a konektor pro připojení externích zařízení. Druhý nejvyšší systém Audio 50 APS zahrnuje navigační systém s DVD, nejvyšší Comand APS pak navigaci s harddiskem, hudební archiv, slot na SD karty a hlasové ovládání. Na poli bezpečnosti přichází Mercedes se standardním ESP a asistentem rozjezdu do kopce. Převzaty jsou také některé další části systému Pre-Safe.

Novinkou jsou ve třídě B blikající brzdová světla. Do tohoto režimu přejdou v případě, kdy řidič brzdí v kritické situaci při rychlostech nad 50 km/h. V situaci, kdy automobil zabrzdí do zastavení ze 70 km/h nebo z vyšší rychlosti se přidají samočinně ještě varovné blikače.

Novinkou je příplatkový systém aktivního vyhledávání parkovacího místa Parktronic. Při rychlostech menších než 35 km/h vyhledávají ultrazvukové senzory po obou stranách automobilu dostatečně dlouhý a široký prostor pro zaparkování (musí být alespoň o 1,30 m delší než je samotné vozidlo). V případě, že je takové místo nalezeno, objeví se tato informace na displeji. Když řidič zastaví a zařadí zpátečku, auto provede zbytek manévru automaticky, řidič pouze musí podle potřeby přidávat plyn a brzdit.

BlueEfficiency a spol.

Pro faceliftovanou třídu B budou na výběr čtyři benzinové a dva dieselové motory. Spalovací pohonné jednotky zastupují upravené B 150, B 170, B 200 a B 200 Turbo.

Od podzimu budou B 150 a B 170 dostupné také v provedení BlueEfficiency, které zahrnuje funkci ECO start/stop. Proti běžným podobným systémům se v tomto případě motor vypíná ještě před zastavením auta, pokud je v nízkých rychlostech vyřazen neutrál a řidič brzdí. K nastartování dojde okamžitě po uvolnění brzdy nebo při vyšlápnutí spojky. Podstatou celého systému je generátor, který v sobě spojuje současně startér a alternátor. Podle Mercedesu lze takto v praxi dosáhnout až o 9 % nižší spotřeby benzinu.

Mercedes-Benz třída B facelift - přehled benzinových motorů
ModelB 150B 170B 170 NGTB 200B 200 Turbo
Zdvihový objem [cm3]14981699203420342034
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]708585100142
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]140/3500-4000155/3500-4000165/3500-4000185/3500-4000280/1800-4850
Max. rychlost [km/h]174184184196225
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,211,312,410,17,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,6-6,86,8-7,17,57,2-7,57,9-8,1
Emise CO2 [g/km]158-163163-171135173-180190-195

Novinkou je B 170 NGT BlueEfficiency (Natural Gas Technology). Jeho motor může spalovat benzin, ale díky modifikacím sacího potrubí a vstřikovačů také na zemní plyn. V obou případech je výkon motoru shodný – 85 kW. Automobil má kromě nádrže na benzin také tlakové nádrže na plyn, které pojmou 16 kg paliva, což stačí na 300 km. V součtu tak B 170 NGT při úplném natankování obou druhů paliva ujede v kombinovaném cyklu 1000 km.

Palivo řidič vybírá zmáčknutím tlačítka na multifunkčním volantu. Nádrže na plyn se nacházejí pod podlahou u místa spolujezdce a v zavazadlovém prostoru. Základní objem zavazadlového prostoru je tímto zásahem snížen z 422 na 128 litrů, ale, jak podotýká Mercedes, i to je pro běžný každodenní provoz dostačující.

Hlavními argumenty pro B 170 NGT je finanční a enviromentální stránka věci. Při současných cenách je používání plynu o polovinu levnější než benzin. Emise CO2 jsou při provozu na plyn 135 g/km, což je o 17 % méně než u benzinového B 170. Ke snížení došlo i u hodnot oxidů dusíku a oxidu uhelnatého. Podle propočtů Mercedesu ohledně dopadu na životní prostředí se zvýšená zátěž při výrobě vrátí během 17300 km a následně je provoz B 170 NGT včetně nepřímých efektů ekologičtější.

Nabídku vznětových motorů tvoří B 180 CDI a B 200 CDI. Konstrukčními úpravami byla jejich spotřeba snížena o 7 %, takže B 180 CDI má jedno natankování v kombinovaném cyklu dojezd až 1000 km.

Mercedes-Benz třída B facelift - přehled dieselových motorů
ModelB 180 CDIB 200 CDI
Zdvihový objem [cm3]19911991
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80103
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1600-2600300/1600-3000
Max. rychlost [km/h]183200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,39,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,2-5,45,4-5,6
Emise CO2 [g/km]137-140140-148

Poznámka: Uváděná rozpětí spotřeby paliva a emisí CO2 odpovídají použití různých rozměrů pneumatik.

Diskuze (10)
19. 3. 2008 14:59
Re: facelift
a piata fotka nie je interier B, ale A. len tak pre informaciu.
19. 3. 2008 14:58
facelift
je pekne, ze sa MB stara aj o tento model, ale myslim si, ze zrkadla na tejto verzii su ohavne. radsej by som prijal verziu B220CDI so 125kW...
Avatar - QuinGaller
16. 3. 2008 20:48
Re: B 170 NGT
7,5 m3
Avatar - QuinGaller
16. 3. 2008 20:47
B 170 NGT
>:D Tak do verze "B 170 NGT" bych urcite nesel, 7,5 mł benziinu na sto by me znicilo. >:D