Mercedes-Benz třídy C: Přímé vstřikování i pohon všech kol pro další motory
Nový C 200 CGI BlueEfficiency má zdvihový objem 1,8 litru a nejvyšší výkon 135 kW, stejně jako jeho předchůdce C 200 Kompressor. Na rozdíl od něj však nekombinuje konvenční vstřikování do sání s mechanickým přeplňováním, ale vyžívá přímého vstřikování a turbodmychadla.
Díky tomu se zvýšila účinnost motoru – kombinovaná spotřeba je o 10 % nižší, 6,8 l/100 km (dříve 7,6 l/100 km). Maximum točivého momentu naopak vzrostlo z 250 Nm při 2800-5000 min-1 na 270 Nm při 1800-4600 min-1. Zlepšila se i akcelerace z 0 na 100 km/h – trvá 8,2 místo dosavadních 8,6 sekundy.
Podobné změny platí i pro C 180 CGI BlueEfficiency. Také on se s přechodem na technologii CGI zbaví kompresoru a dostane turbodmychadlo. Zároveň dochází ke změně objemu z 1,6 na 1,8 litru. Nejvyšší výkon zůstává 115 kW, maximum točivého momentu se zvýší z 230 Nm při 2800-4600 min-1 na 250 Nm při 1600-4200 min-1. Zrychlení z klidu na 100 km/h je o půl sekundy rychlejší, má hodnotu 9,0 s.
Obě motorizace dostanou funkci ECO start/stop. Systém vypíná motor, pokud rychlost klesne pod 8 km/h a je vyřazen neutrál. Po stlačení spojkového nebo plynového pedálu se motor opět automaticky nastartuje.
Touto funkcí je vybaven i C 220 CDI BlueEfficiency. Díky tomu se podařilo konstruktérům snížit normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu o 0,4 litru na 4,4 l/100 km.
Poslední novinkou je C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency. Dvakrát přeplňovaný 2,2litr o výkonu 150 kW (500 Nm) je první aplikací pohonu všech kol 4Matic ve spojení se čtyřválcovým turbodieselem. Konkrétně u třídy byla tato možnost dosud vyhrazena šestiválci C 350 CDI 4Matic a zážehovým motorům C 300 4Matic a C 350 4Matic. Tento model je standardně vybaven kontrolou trakce 4ETS a sedmistupňovou automatickou převodovkou (C 250 CDI s pohonem zadních kol má šestistupňový manuál nebo za příplatek pětistupňovou automatiku).