Mercedes-Benz třídy C s benzinovým 1,6 turbo i na českém trhu
Pod kapotou třídy C podélně umístěný přeplňovaný čtyřválec s označením M274 je odvozen od agregátu M270. Ten slavil premiéru v nové třídě A (W176), v níž je ale uložen napříč.
Nový motor i přes svůj objem 1,6 litru nese označení C 180 BlueEfficiency a představuje základní motorizaci pro sedan, kombi i kupé třídy C. Na českém trhu startuje s cenou 780.000 Kč za sedan v provedení ENTRY MODEL, které nelze kombinovat s jinými akčními výbavami, sadami a modely. Standardní sedan C 180 BlueEfficiency přijde na 842.400 Kč. Kombi s tímto motorem má jako ENTRY MODEL cenu stanovenu na 815.000 Kč a ve standardním provedení na 876.000 Kč. Kupé třídy C je s novou šestnáctistovkou k dispozici od 819.600 Kč.
Pohonná jednotka objemu 1595 cm3 dává největší výkon 115 kW (156 k)/5300 min-1. Je vybavena vícenásobným zapalováním a přímým vstřikem s piezo-injektory, které umožňují až pět vstřiků během jednoho cyklu. Benzin neproniká tak hluboko do válců a odpařuje se rychleji.
Pokročilou techniku představuje také dvoufázový elektromechanicky řízený proměnný zdvih ventilů Camtronic. Otevírací doba sacích a výfukových ventilů se tedy částečně překrývá. Nechybí ani vyvažovací hřídel a olejové a vodní čerpadlo s variabilním průtokem obou kapalin. Vnitřní pohyblivé části mají snížené tření.
Důležitější než výkon je nejvyšší hodnota točivého momentu 250 Nm, která je k dispozici v rozmezí 1250-4000 min-1. Tu v současnosti přenáší na zadní nápravu šestistupňová přímo řazená převodovka. Později má být k dispozici i sedmistupňová samočinná skříň 7G-Tronic Plus. Označení DCT zde chybí, tudíž by se mělo jednat o tradiční automat s hydrodynamickým měničem.
S novým motorem ve spojení s manuální převodovkou má třída C v kombinovaném režimu spotřebu 6,4 l benzinu na 100 km a s automatem to má být o 0,1 l méně. Stejné hodnoty mají platit pro všechny tři karosářské verze. Akceleraci z 0 na 100 km/h mají sedan a kupé zvládnout za 8,5 s, zatímco kombi k tomu potřebuje 8,7 s. Maximální rychlost je u sedanu a kupé uváděna 225 km/h a u kombi 218 km/h.
Pod kapotou by se měl v dohledné době objevit také přeplňovaný dvoulitr, který známe z nových menších tříd A a B. S předstihem splňuje emisní normu Euro 6 a dává 155 kW (211 k) a 350 Nm. Zřejmě vystřídá další osmnáctistovku z modelu C 250, která je v porovnání s ním slabší.