Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy R: pohon zadní nápravy, nižší ceny

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Automobil, uvedený na trh před dvěma roky, nabízel unikátní kombinaci luxusu, prostoru, komfortu a pohonu všech kol, ale cena nebo design nezapadly stoprocentně do modelové palety značky. V roce 2007 přichází facelift, snížení ceny a rozšíření nabídky.

Třída R neměla dosud na růžích ustláno. Automobil, uvedený na trh před dvěma roky, nabízel unikátní kombinaci luxusu, prostoru, komfortu a pohonu všech kol, ale cena nebo design nezapadly stoprocentně do modelové palety značky. V roce 2007 přichází facelift, snížení ceny a rozšíření modelové nabídky.

Pro téměř pětimetrové MPV, kterému Mercedes nejprve říkal Grand Sports Tourer a dnes jej označuje termínem SUV-Tourer, je velmi důležité zavedení nových kombinací uspořádání interiéru. Dosavadní verze 2+2 a 2+2+2 jsou rozšířeny o obvyklejší 2+3, s třímístnou lavicí ve druhé řadě sedadel. Velkorysejší flexibilitu uvítají hlavně majetnější rodiny se třemi malými dětmi, protože na zadní sedadlo lze umístit tři dětské sedačky vedle sebe (ale ISOFIX mají pouze dvě krajní místa). Prostřední sedadlo lze sklopit a vytvořit z něj loketní opěrku. Po sklopení sedadel v poslední řadě sedmimístné verze vzniká zcela rovná ložná plocha.

Verze s krátkým rozvorem (2980 mm!) nabízí zavazadlový prostor o objemu 939 l (po střechu), třída R s dlouhým rozvorem (3215 mm!) pak dokáže pojmout 1118 l (po střechu).

Vnější vzhled je vylepšen AMG sadou pro všechny modely, která se dosud prodávala za 3500 euro. Všechny šestiválce myjí nyní kola o průměru 18 palců místo 17, R 500 je standardně vybaveno koly o průměru 19 palců. V nabídce jsou tři nové odstíny vnějších laků.

Cestou ke zlepšení dostupnosti třídy R je zavedení nových motorizací. Základ dnes tvoří zážehový šestiválec R 280 (170 kW), který stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,6 s a spotřebuje v kombinovaném cyklu 10,9 l/100 km. Důležitá je v tomto ohledu poznámka týkající se přenosu sil na vozovku. Základní benzinový šestiválec je dodáván výhradně s pohonem zadní nápravy. Uvádění nápisu 4MATIC na zádi tedy již má v případě třídy R smysl. K dosavadním verzím dodávaným výhradně s pohonem všech kol přibyly vedle R 280 také R 280 CDI a R 350 také s pohonem jediné nápravy. Osmiválcový model R 500 má nyní pod kapotou moderní motor o objemu 5,5 l (285 kW), s nímž dosahuje kombinovanou spotřebu 13 l/100 km (tj. -0,5 l/100 km).

Německé ceny jsou formálně o 298 euro nižší, ale započítat je třeba zařazení optického paketu a větších kol, což představuje výhodu přes 3500 euro. První cena v Německu začíná na 46.708 euro, tj. cca 1.322.000,-Kč. Dosud byl na českém trhu nejlevnější model R 280 CDI 4MAtic za 1,51 milionu Kč. Nový silnější osmiválec v R 500 je nyní o 2440 euro dražší.

Ondřej Láník
Diskuze (16)
12. 5. 2007 12:29
Průšvih...
... nejen že je to ohavná obluda, ještě se to ani neprodává :o)) Bravo Mercedes :o))
12. 5. 2007 11:47
Re: zbytečné auto
to asi jo.
12. 5. 2007 11:18
Re: zbytečné auto
Jó, hlavně 1. generace A-Klasse byla pro mě opravdu hodně velkým překvapením, a to ne zrovna v pozitivním slova smyslu :no: A jedna historka k tomu: brácha mý nastávající měl jako první auto po škole Felcku. Najezdil s ní okolo 100.000km než jí zrušil o strom bez jedinýho výpadku. Pak se "vyšvihnul" a koupil Jahreswagen A-Klasse a ta stála v servisu v průměru jednou za měsíc. Hlavně elektrika se tam s..la takovým způsobem, že se člověk nestačil divit. Neboli jak můžou být statistiky značek jako celku zkreslující... Souhlasím s tím, že A i B-Klasse image MB spíš škodí. Ale emise CO2 na značku snižují solidně, takže jsou pro MB bohužel nepostradatelný :'-(
12. 5. 2007 11:04
Re: zbytečné auto
Všechno se prasí. Automobilky, které prosluly výrobou elegantních vozů, se pouštějí do naprostých šíleností. Navíc ty šílené výrobní počty... Značka Mercedes by měla všeobecně znamenat ten nejvyšší standart. Svezl jsi se v A-Klasse? To se nedá popsat jinak než katastrofa, ve srovnání s tím, jaký standart komfortu od této značky čekáš... Jízdu v Mercedesu jsi vždy poznal i se zavázanýma očima, ale tady pomalu nevěříš ani tomu logu- co má na volantu. Tyto segmenty měly pro MB zůstat zapovězeny.
12. 5. 2007 10:41
Re: Krááááááááááása
A kdeee?? >:D >:D