Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe: Souboj s M3 může začít

Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe: Souboj s M3 může začít

 
 

Je teď lepší volbou Audi RS 5 Coupé, BMW M3 nebo nový Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé? Hlasujte.

Ženevský autosalon byl místem světové premiéry Mercedesu-Benz C Coupé a faceliftovaného C 63 AMG ve variantě sedan a kombi. Vlastnosti obou těchto aut se spojily v právě představeném Mercedesu-Benz C 63 AMG Coupé, jehož oficiální premiéra proběhne na autosalonu v New Yorku v dubnu.

V motorovém prostoru kupé pracuje tak jako ve faceliftovaném sedanu a kombi vidlicový osmiválec s objemem 6208 cm3 a výkonem 336 kW (457 k) při 6800 min-1. Maximální hodnota točivého momentu je 600 Nm v 5000 min-1.

Sportovní kupé tak jako verze sedan vystřelí z klidu na 100 km/h za 4,5 s, kombi je ve stejném sprintu o 0,1 s pomalejší. Maximální rychlost je u všech variant elektronicky omezena na 250 km/h.

Standardem a jedinou možností je tak jako u kombi a sedanu sedmistupňová samočinná převodovka AMG MCT-7 se spojkou v olejové lázni. K volbě čtyř jízdních režimů – C, S, S+ a M – slouží otočný přepínač na středové konzole, kterým se aktivuje i funkce Race Start (launch control). V nejrychlejších režimech S+ a M trvá přeřazení 100 ms.

Podvozek dostal zesílené zavěšení s větším negativním odklonem kol, masivnějšími stabilizátory na zadní nápravě a upraveným tlumiči. ESP je možné přepnout do sportovního režimu, nebo jej zcela vypnout.

Vzhledové změny jsou u kupé totožné jako u kombi a sedanu. Maska chladiče tak evokuje klasický Gullwing 300 SL, místo dvou vodorovných linek má uprostřed jen jednu, kterou rozděluje mohutná trojcípá hvězda. Tvary hliníkové kapoty jsou upraveny, na zádi se objevily dvě dvojice koncovek výfuku. Kola z lehkých slitin v titanové šedé mají vpředu rozměr 235/40 R 18 a vzadu 255/35 R 18.

I změny v interiéru jsou totožné s ostatními karosářskými variantami C 63 AMG. Celkové rozvržení se rovněž podobá CLS 63 AMG. Interiér je v základu čalouněn prodyšnými vlákny Dinamica, kožené čalounění je za příplatek. Základem multifunkčního systému COMAND Online s možností připojení na internet je integrovaná obrazovka na vrcholu středového panelu. Část prvků interiéru může být za příplatek karbonová, nebo s povrchovou úpravou černého klavírního laku.

Už v základu nabídne C 63 AMG kupé sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče. Další bezpečností systémy, známé z ostatních Mercedesů, jsou za příplatek – například signalizace přejetí jízdního pruhu, Active Blind Spot Assist (předcházení kolizím s objekty v mrtvém úhlu) či nad únavou bdící Attention Assist. Při parkování pomůže Parktronic, při brzdění Pre-Safe.

K dispozici je i balíček AMG Performance Plus, díky kterému se výkon zvýší o 22 kW (30 koní) a zrychlení zkrátí o desetinku. Osmiválec má v tomto případě kované písty, ojnice a karbonový klikový hřídel ze supersportu SLS. Tyto změny zmenší setrvačnost celého mechanismu a zlepší reakce motoru.

Dále se AMG Performance Plus liší karbon-keramickými kotouči s červeně lakovanými třmeny, sacím potrubí v titanové šedé, miniaturním zadním spoilerem z karbonových vláken a sportovním volantem z kůže Nappa a alcantary.

Tak jako CLS 63 AMG bude i C 63 AMG možné pořídit v edici Edition 1. Ta vůz doplní o sportovní sedačky, čalounění černou kůží s kontrastním prošíváním, několik log Edition 1 a černá pětiparsková kola. Za příplatek bude matný černý lak, nebo diamantová bílá metalíza.

Edition 1 je za příplatek 7.116,20 euro pro kupé a sedan, k variantě kombi je za 6.461,70 euro.

Prodej C 63 AMG začne v Německu v červnu. Svojí cenou 72.590 euro (včetně 19% daně z přidané hodnoty) se kupé postaví mezi ostatními karosářské varianty – sedan v Německu stojí 71.340,50 euro, kombi je za 73,899 euro.

Mercedes-Benz C 63 AMG se jako sedan a kombi vyrábí v Affalterbachu od roku 2007. Pro letošek prodělala tato verze optické změny, které korespondují s nedávným faceliftem běžných verzí třídy C. Nepřímý předchůdce C kupé –CLC – se ve vrcholné variantě AMG neprodával.

Mercedes-Benz C Coupé: První dojmy

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz C (přehled testů a dalších článků)

Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé: Srovnání s konkurencí
ModelMercedes-Benz C 63 AMGAudi RS 5 CoupéBMW M3 (E92)
Hnací kolazadnívšechnazadní
Převodovka7DSG7DSG6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]620841633999
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]336/6800331/8250309/8300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/5000430/4000-6000400/3900
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,54,64,8 (4,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]12,010,812,4 (11,2)
Pohotovostní hmotnost [kg]-17251655
Cena v Německu [Euro]72.59077.70068.750
Cena v ČR [Kč]-1.981.800,-1.782.500,-

Anketa

Mou colbou by teď bylo
Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe: Souboj s M3…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…