Mercedes-Benz SLK 55 AMG: Nečekaná atmosféra (video)

Mercedes-Benz SLK 55 AMG: Nečekaná atmosféra (video)

 
 

Zatímco většina konkurentů následuje trend zmenšování objemu, redukce počtu válců a opouštění atmosférického plnění, ve Stuttgartu jdou vlastní cestou.

Třetí generace roadsteru SLK v nejsilnější verzi 55 AMG dostala nový atmosférický motor V8. Vychází ze stejně velkého V8 biturbo z modelů 63 AMG, ale změn, vynucených absencí přeplňování, je celá řada.

Automobilka dnes zveřejnila nové informace a první fotografie před chystanou frankfurtskou premiérou.

Nová technika AMG

Nový vidlicový osmiválec M152 o objemu 5461 cm3 bude v novém SLK 55 AMG poskytovat nejvyšší výkon 310 kW v 6800 min-1 a maximální točivý moment 540 Nm při 4500 min-1.

Oproti minulé generaci SLK 55 AMG (s 5,4litovou V8) se jedná o nárůst o 45 kW, respektive 30 Nm. V kombinovaném cyklu má roadster spotřebovat 8,5 l/100 km, což je o 3,5 l méně než u předchozí verze.

Základem atmosférického osmiválce je 5,5litrová V8 (s označením M157) se dvěma turbodmychadly, poprvé představená loni. Tu v současnosti používají modely E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 63 AMG a CL 63 AMG.

Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

Obě pohonné jednotky jsou v mnohém stejné. Shoduje se například vrtání a zdvih (98,0 x 90,5 mm), válce jsou od sebe stejně vzdáleny. Oba motory rovněž používají funkci start-stop a přímé vstřikování benzinu.

Nový motor M152 se pyšní vstřikovacím tlakem až 200 bar, piezo-vstřikovači, paprskem paliva řízeným spalováním, čtyřventilovou hlavou s plynule variabilním časováním, extrémně vysokým kompresním poměrem 12,6:1 nebo maximálními otáčkami 7.200 min-1.

Suchá hmotnost motoru M152 je 187 kg, k nižší spotřebě motoru rovněž přispívá nový systém vypínání válců, který se inspiroval technikou z formule 1. Monoposty vypínají dva až čtyři válce při jízdě za safety carem a během průjezdu boxovou uličkou. Jednotka v SLK 55 AMG může deaktivovat čtyři válce (válce 2, 3, 5 a 8), a to pokud řidič sepne mód převodovky C (Controlled Efficiency). Jedinou podmínkou je, že motor musí točit mezi 800 a 3600 min-1.

Řidič se na přístrojové desce dozví, kolik válců právě pracuje. Když jsou zapnuty jen čtyři válce, motor poskytuje točivý moment 230 Nm. Jakmile však řidič pořádně sešlápne plyn, během asi 30 ms se vypnuté válce opět aktivují. Podle AMG není pohodlí posádky během sepínání válců nijak narušeno.

Novinkou je i výfukový systém se dvěma nezávislými klapkami tlumičů výfuků. Ty do 2000 min-1 zůstávají zcela zavřené. Jakmile řidič začne zrychlovat, začnou se postupně otevírat do úhlu 15, 30 a 50°. Díky tomuto řešení má být SLK 55 AMG při nízkých rychlostech tichý a neobtěžuje tak svou posádku, zatímco při dynamické jízdě dává motor na odiv svůj zvuk. Výfukový systém je zakončen dvěma dvojitými chromovanými koncovkami.

Motor Mercedes-Benz AMG M152
 

Vývoj motoru M152 byl zahájen v roce 2008. Bude ručně vyráběn u AMG, podle tradiční filozofie, kdy jeden pracovník sestaví celý motor. Následně se na speciální plaketku podepíše.

Nový design AMG

Klasické proporce roadsteru se v případě SLK pojí s moderní pevnou skládací střechou. Špičková verze SLK 55 AMG dostala nejen novou techniku, ale taky výrazně upravený vzhled.

Přední nárazník s charakteristickým trapézovitým otvorem uprostřed a novými LED-světly pro denní svícení dává malému roadsteru agresivnější vizáž. Úpravami prošla taky maska s velkou hvězdou, která teď ještě více připomíná novodobého křídláka SLS AMG. Standardem pro špičkový osmiválec je tmavé pozadí předních světlometů a dvoubarevný design koncových svítilen.

Krásným detailem jsou výstupy chladicího vzduchu v blatnících za předními koly, doplněné o nápis V8 AMG.

K aerodynamické sadě SLK 55 AMG patří specifické prahy, zadní nárazník a decentní spojler na odtrhové hraně víka zavazadelníku, který za jízdy zvyšuje přítlak na hnací zadní nápravě.

V interiéru pokračují reminiscence na většího a dražšího příbuzného SLS AMG. Detaily jako výdechy ventilace, provedení středové konzoly, nebo analogové hodiny IWC připomínají ryzí supersport. Volant AMG Performance má seříznutý věnec v dolní i horní části, integrované páčky pro manuální řazení převodovky AMG Speedshift a jeho věnec je čalouněn hned dvěma různými materiály.

Standardem pro SLK 55 AMG je vyhřívání krků cestujících AIRSCARF, jednou z řady zajímavých položek příplatkové výbavy je střecha MAGIC SKY CONTROL s proměnlivou průhledností.

Představujeme Mercedes-Benz SLK: Sportlich, Leicht und Kurz potřetí

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz SLK (přehled testů a dalších článků)

Mercedes-Benz třída SLK (R172) - technická data a české ceny
MotorSLK 200 BESLK 250 BESLK 350 BESLK 55 AMGSLK 250 CDI BE
Převodovka6M (7A)7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]17961796349854612143
Válce/ventily4/44/46/48/44/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5500150/5500225/6500310/6800150/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1800-4600310/2000-4300370/3500540/4500500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]240 (237)243250250243
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,3 (7,0)6,65,64,66,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (6,1)6,27,18,44,9
Poh. hmotnost [kg]1435 (1470)1.5001.540--
Cena [Kč]982.800,-1.058.400,-1.336.800,---

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz SLK 55 AMG: Nečekaná…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Mercedes-Benz SLC jako Shooting Brake? Ve virtuálním světě nic nemožného. Mercedes-Benz SLC jako Shooting Brake? Ve virtuálním světě nic nemožného.

Faceliftovaný malý roadster Mercedesu byl přejmenován z…

Video: Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Staticky i v akci Video: Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Staticky i v akci

Nejvýkonnější provedení třetí generace Mercedesu SLK se…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…