Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy G Limited Edition: Do důchodu v nejlepší formě!

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
Mercedes-Benz třídy G je z pohledu automobilové produkce již takřka veteránem. Přesto se stále vyrábí. Jeho dny jsou však již sečteny. Limitovaná edice modelu je tak vlastně jakousi labutí písní této slavné řady. V čem spočívá?

Už od roku 1979 se vyrábí Mercedes-Benz třídy G. Za ta léta prodělal samozřejmě dílčí inovace, kdy třeba v roce 1990 vyjela modernizovaná osobní varianta W463. Do té doby vůz existoval coby řada W460 a W461. Z dříve strohého pracanta se tak postupem času stalo luxusní zboží. Jak léta plynule, dostával tento vůz stále více techniky v souladu s dobou. To platí nejen o výstroji a výbavě, ale samozřejmě také o pohonných jednotkách či převodovkách. Důležité je, že základní koncepce s rámovou karoserií zůstala zachována až do dnešních dnů. To platí také o kvalitě zpracování.

Asi se na nás nebudete zlobit, když napíšeme, že Mercedes-Benz třídy G je jedním z nejkvalitnějších automobilů současnosti. Zatímco na ostatních stuttgartských vozech musel výrobce chtě nechtě začít také trochu šetřit, třída G jakoby se tomuto světovému trendu zdárně vyhýbala. Možná i proto, že se dodnes vyrábí v rakouském Štýrském Hradci (Grazu), nikoliv ve Stuttgartu-Sindedlfingenu, jako některé jiné modely značky.

Znáte horu Schöckl?

Schöckl je se svými 1445 metry nadmořské výšky takovým alpským kopcem v porovnání třeba s Grossglocknerem neřku-li Mont Blancem. Je to však nejvyšší hora v okolí Štýrského Hradce (Grazu). A protože Mercedes-Benz si u třídy G zakládal na testování v horském terénu, najdete emblém hory Schöckl na popisované limitované edici tohoto vozu. Konkrétně se nachází na střední loketní opěrce v kabině. Emblém hory Schöckl je dále doplněn o slogan znamenající něco jako „že za terénními dovednostmi stojí testování v horách“ a dále je zde pořadové číslo exempláře dané edice. V plánu je vyrobit 463 kusů, což koresponduje s interním označením tohoto modelu. Dalším logo, které tuto limitovanou edici odlišuje navenek od zbytku, se nachází na sloupku A případně také na prazích vozu.

Tři verze, každá jiná

Kupující varianty Limited Edition může vybírat ze tří variant vozu. Každá se liší mimo jiné barvou karoserie či řešením kabiny. Základem je G 350 d Limited Edition, poháněná vznětovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2987 cm3 a výkonu 180 kW. Oděna je do černé metalízy na bocích doplněné o stříbrné lišty. V kabině najdete hnědé kožené čalounění, jakož i části palubní desky potaženou panely se vzhledem broušeného hliníku. Standardem je paket Sport zahrnující 19palcová pěti paprsková lehká kola od AMG v titanově-šedém odstínu. Dále je zde vyhřívané čelní sklo, skla zadních bočních dveří a víka kufru jsou tónovaná a jízdu v létě zpříjemňuje elektricky otevírané střešní okno. Dále nechybí třeba prémiový audio systém od Harman Kardon Logic 7, či různé asistenční systémy, zvyšující pohodlí řidiče i bezpečnost posádky.

Druhou, a vlastně nejlevnější variantou je G 350 d Professional Limited Edition. Jak už název napovídá, jedná se auto určené pro jízdu mimo zpevněné cesty. Za tímto účelem je vybaveno dodatečnými ochrannými prvky karoserie. Dále tady najdete střešní nosiče či vzadu umístěný „žebřík“, s jehož pomocí lze předměty na střechu upevnit.

Kabina Professionalu není tak luxusní, jako u zbylých verzí. Sází spíše na účelovost. Třeba sedadla jsou čalouněná látkou, ovšem ve velice efektním vzoru, kdy střední část sedáků a opěradel je tvořena kostkovým vzorem. Že motor této verze je shodný s výchozí variantou G 350 d je už z označení jasné.

Tady je svět ještě v pořádku

Kdo chce z limitované edice třídy G vytěžit úplné maximu, a samozřejmě má-li dostatek finančních prostředků, může zvolit G 500 Limited Edition. Místo šestiválce bude pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru a výkonu 310 kW. Výkonem zážehový osmiválec šestiválcový přeplňovaný diesel výrazně překonává. Vrcholem točivého momentu 610 N.m má však náskok oproti verzi 350d o pouhých 10 N.m, samozřejmě při rozdílných otáčkách.

Verze G 500 je rozeznatelná podle šedého laku karoserie, s nímž úžasně ladí černá kabina, samozřejmě čalouněná vybranou kůží. Zbytek výbavy odpovídá verze G 350 d, včetně vyspělého a výše zmíněného audio systému.

Limited Edition zatím nemá stanoveny české ceny. V Německu vyjde verze G 350 d Limited Edition na 122.919 euro (3.072.000 korun) včetně daně. Professional stojí 103.940 euro (cca 2.600.000 korun) a konečně osmiválec G 500 140.164 euro (3.504.000 korun). Všechny ceny zahrnují daň s přidané hodnoty ve výši 19 procent.

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
8. 11. 2017 10:40
Vrak
Ak niekto napise ze je to jedno z nakvalitnejsich aut sucasnosti znamena to len ze to auto nikdy nemal, nikdy ho neopravoval, nikdy ho poriadne nevidel. To auto nie je vobec kvalitne, nie je na non nic lepsie ako na hociakom C,E.. Je to len nejaky mytus ako o jedinecnosti tesly, alebo dokonalosti rolls roycu - kde su hlavne starsie modely absolutne na kolene pozliepane kraksne. Kto neveri nech si kupi, rozoberie a uvidi.