Mercedes GL vyzrazen, představí se tento týden v New Yorku
Na autosalonu v New Yorku Mercedes nepředstaví jen facelift kompaktního SUV třídy GLK a novou generaci dvanáctiválcového roadsteru SL 65 AMG. S největší pravděpodobností se světu předvede i větší sestra třídy M, populární velké SUV třídy GL.
Novinka nese kódové označení X166 a stejně jako předchůdce konstrukčně vychází z aktuální generace třídy M (W166). Technické údaje jsou zatím neoficiální, nicméně délka opět téměř jistě přesáhne 5 metrů a rozvor bude delší než 3 metry.
Design navazuje na menšího sourozence, sází však na mohutnější tvary a ostřejší hrany. Větší důraz na podélné linie vůz opticky prodlužuje, téměř svislá záď a ostře tvarované blatníky zase zdůrazňují terénní zaměření vozu. Interiér je s drobnými úpravami převzatý z třídy M.
TEST: Mercedes ML 350 BlueTEC – NejMLadší kolos
O chystané paletě motorů také hodně napoví třída M. Dieselový šestiválec 350 BlueTEC (190 kW, 620 Nm), splňující emisní normu Euro 6, nahradí stávající GL 350 CDI (195 kW, 620 Nm). K použití čtyřválcového turbodieselu 250 CDI (150 kW, 500 Nm) nejspíš nedojde, třídy S a M se zdají být vhodné maximum pro jeho nasazení.
Jistotou je absence osmiválcového turbodieselu, Mercedes ukončil jeho výrobu už v roce 2010.
Benzinovou stranu nabídky dosud obstarávaly atmosférické osmiválce GL 450 (4,7 litru/250 kW, 460 Nm) a GL 500 (5,5 litru/285 kW, 530 Nm). Na jejich místě očekáváme přeplňovaný osmiválec 500 (4,7 litru/300 kW, 600 Nm), případně i atmosférický šestiválec 350 (225 kW, 370 Nm). AMG verzi třída GL dosud neměla, nicméně Mercedes má k dispozici 5,5litrový přeplňovaný osmiválec s 386 kW a 700 Nm.
Standardem bude vždy pohon všech kol 4Matic, sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic Plus a funkce Eco start/stop.
Třída GL se mezi českými zákazníky těší dlouhodobé oblibě. V loňském roce se Česká republika zařadila mezi 10 zemí s nejvyšším prodejem GL.