Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes má novou strategii. Poměrně nepřekvapivou...

ČTK
Diskuze (7)

Prodej osobních aut Mercedes-Benz se ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšil téměř o čtyři procenta na 613.770 vozů, a to díky silné poptávce v Číně. Zaznamenal tak první čtvrtletní růst v letošním roce. Oznámil to dnes německý koncern Daimler.

Firma současně představila novou firemní strategii, která počítá se snížením nákladů a výdajů a s podporou výroby elektrických aut.

Automobilový sektor se letos po celém světě potýká s negativními dopady pandemie covidu-19. "Poptávka ze strany našich zákazníků byla ve třetím čtvrtletí výrazně vyšší, než jsme v březnu a dubnu vzhledem k problémům spojeným s pandemií předpokládali," uvedl členka představenstva Daimleru Britta Seegerová, která má na starosti prodej a marketing.

Video se připravuje ...

V období od ledna do září se prodej osobních automobilů Mercedes-Benz meziročně propadl o více než deset procent zhruba na 1,55 milionu vozů. "Budeme pozorně sledovat vývoj ve čtvrtém čtvrtletí, současná úroveň poptávky je nicméně povzbuzující," uvedla Seegerová.

V Číně, která je největším automobilovým trhem na světě, se prodej osobních vozů Mercedes-Benz ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšil téměř o čtvrtinu. V Evropě prodej klesl o méně než procento, zatímco v Severní Americe se propadl téměř o deset procent.

Daimler současně na dnešní virtuální schůzce s investory uvedl, že do roku 2025 hodlá snížit fixní náklady, kapitálové výdaje a výdaje na vývoj a výzkum o více než 20 procent ve srovnání s rokem 2019. Chce se také více zaměřit na luxusnější produkty a stát se předním světovým výrobcem elektrických aut.

Daimler už snížil náklady kvůli pandemii nemoci covid-19, která způsobila propad prodeje aut a stáhla firmu v prvním a druhém čtvrtletí do provozní ztráty. Mercedes-Benz proto přestal vyrábět sedany v USA a zaměřil se tam na ziskovější sportovně-užitkové vozy (SUV), spojil se ve vývoji elektrických motorů s Volvo Trucks a zastavil alianci pro vývoj automatizovaných vozů s BMW.

Investoři firmu Daimler obviňují, že v poslední době příliš spoléhala na úspěch z posledních let a zaspala důležitá rozhodnutí, zejména pak přechod na elektromobilitu, uvedla agentura DPA.

ČTK
Diskuze (7)

Doporučujeme

9. 10. 2020 15:23
Re: ten pocit ked
Nio dělá jen primitivní EV. Nedokáže udělat nic složitějšího a technologicky náročnějšího. Třeba auto se spalovacím motorem.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 10:14
Re: automobilky se rodí a zanikají...
Navrhoval bych lidi s IQ pod 100 (ty který furt jen zpochybňujou všechno a všechny nad sebou nad svoji inteligenci nad svý znalosti) eliminovat = stejně je už brzy nahradí https://ct24.ceskatelevize.cz/…acit-bat-o-misto

Tak sbohem Ádo

1. už ti došlo že z tuny ropy je VÍC benzínu = dojedeš DÁL na benzín než ropu?
2. už ti došlo že diesel se v osobních vozech bez trvalé multimiliardové podpory provozu zvýhodňováním ceny paliva = neobejde?
3. už ti došlo že nejporuchovější, nejtěžší, nejdražší a nejNEvýhodnější typ motoru je = diesel?
Avatar - 3_diamanty
9. 10. 2020 08:21
Re: ten pocit ked
take cinske nio je svojim know how uz teraz pred nim a nepotrebovalo k tomu 100 rocnu historiu ani ziadne 12 valce ..
Avatar - Ada je zase tady
8. 10. 2020 23:40
automobilky se rodí a zanikají...
Zánik Marcedesu započal už před lety zahájením spolupráce s firmou rendlík a syn. Nu a co? kdo dnes zná legendární značku výrobce dvoukolových bryček ve starém Římě? Automobilka, která zahodí a pošlape to, v čem byla výjimečná a co budovala celé století, si nezaslouží být litována.
8. 10. 2020 22:59
Re: ten pocit ked
A kdo je tedy teď podle tebe před Mercedesem na poziti světové automobilové špičky? Snad ne Tesla?! :-O :-[] :-[] :-[]