Elektrické SUV Mercedes-Benz EQA se odsouvá. Koronavir je jen jedním z důvodů
Elektřinou poháněný derivát modelu Mercedes-Benz GLA se měl začít prodávat ještě před koncem letošního roku. Nakonec to ale nestihne.
Mercedes-Benz patří mezi automobilky, které se chtějí široce rozkročit na poli elektromobilů. Do roku 2022 hodlá uvést hned 10 automobilů s elektrickým pohonem. Jenže původní plány výrobce musí i v reakci na pandemii koronaviru upravit, což ovlivní i příchod nejmenšího elektromobilu v nabídce trojcípé hvězdy.
Ten se jmenuje Mercedes-Benz EQA a podle dostupný zpráv nepůjde o elektrickou verzi hatchbacku třídy A, ale o elektřinou poháněný derivát SUV GLA. Automobil se měl podle dosavadních zpráv představit během třetího čtvrtletí roku s tím, že by se začal prodávat ještě před koncem roku 2020. Jenže k tomu nakonec nedojde.
Příchod automobilu se totiž podle zákulisních zpráv odsouvá, a to zhruba o půl roku. Do prodeje by tak EQA mělo vstoupit až v polovině roku 2021.
Důvodem přitom není jen zpomalení vývoje kvůli letošní pandemii koronaviru. Zákulisní zprávy hovoří také o potížích s dodávkami baterií pro nový model, což je něco, s čím se bude potýkat vícero výrobců elektroaut. Akumulátorů je zkrátka málo už dnes, natožpak v době, kdy elektrovozů bude na trhu ještě více.
Mercedes vedle toho na poslední chvíli upravuje také svoji výrobní strategii. Jeden z dalších elektromobilů v pořadí, EQB, SUV na bázi GLB, se totiž podle původních plánů měl vyrábět ve francouzském závodě Hambach, kde se dnes vyrábějí vozy značky Smart. Jenže automobilka se jej v rámci úspor rozhodla prodat (kupcem se zřejmě stane firma Ineos chystající drsný offroad ve stylu originálního Land Roveru Defender), a tak musí hledat jiné místo výroby. Tím se zřejmě stane závod Rastatt, kde se má právě vyrábět i EQA. Automobilka ale musí vyřešit ideální využití výrobní kapacity.
Jinak ale nadále platí informace, že EQA bude dostupné jak s jedním elektromotorem pro pohon jedné nápravy, tak s dvěma elektrickými motory pro pohon obou náprav. K dispozici by měly být různé sady baterií a různě výkonné motory, s tím, že nejsilnější varianta nabídne výkon okolo 197 kW a točivý moment přes 500 N.m. V závislosti na zvoleném akumulátoru má auto ujet více než 400 kilometrů.
Navíc se dokonce hovoří o možnosti příchodu ostré elektrické verze z dílny AMG. Jak to skutečně bude si ale nakonec počkáme déle, než se dosud čekalo.