Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické SUV Mercedes-Benz EQA se odsouvá. Koronavir je jen jedním z důvodů

David Bureš
Diskuze (10)

Elektřinou poháněný derivát modelu Mercedes-Benz GLA se měl začít prodávat ještě před koncem letošního roku. Nakonec to ale nestihne.

Mercedes-Benz patří mezi automobilky, které se chtějí široce rozkročit na poli elektromobilů. Do roku 2022 hodlá uvést hned 10 automobilů s elektrickým pohonem. Jenže původní plány výrobce musí i v reakci na pandemii koronaviru upravit, což ovlivní i příchod nejmenšího elektromobilu v nabídce trojcípé hvězdy.

Ten se jmenuje Mercedes-Benz EQA a podle dostupný zpráv nepůjde o elektrickou verzi hatchbacku třídy A, ale o elektřinou poháněný derivát SUV GLA. Automobil se měl podle dosavadních zpráv představit během třetího čtvrtletí roku s tím, že by se začal prodávat ještě před koncem roku 2020. Jenže k tomu nakonec nedojde.

Příchod automobilu se totiž podle zákulisních zpráv odsouvá, a to zhruba o půl roku. Do prodeje by tak EQA mělo vstoupit až v polovině roku 2021.

Důvodem přitom není jen zpomalení vývoje kvůli letošní pandemii koronaviru. Zákulisní zprávy hovoří také o potížích s dodávkami baterií pro nový model, což je něco, s čím se bude potýkat vícero výrobců elektroaut. Akumulátorů je zkrátka málo už dnes, natožpak v době, kdy elektrovozů bude na trhu ještě více.

Mercedes vedle toho na poslední chvíli upravuje také svoji výrobní strategii. Jeden z dalších elektromobilů v pořadí, EQB, SUV na bázi GLB, se totiž podle původních plánů měl vyrábět ve francouzském závodě Hambach, kde se dnes vyrábějí vozy značky Smart. Jenže automobilka se jej v rámci úspor rozhodla prodat (kupcem se zřejmě stane firma Ineos chystající drsný offroad ve stylu originálního Land Roveru Defender), a tak musí hledat jiné místo výroby. Tím se zřejmě stane závod Rastatt, kde se má právě vyrábět i EQA. Automobilka ale musí vyřešit ideální využití výrobní kapacity.

Jinak ale nadále platí informace, že EQA bude dostupné jak s jedním elektromotorem pro pohon jedné nápravy, tak s dvěma elektrickými motory pro pohon obou náprav. K dispozici by měly být různé sady baterií a různě výkonné motory, s tím, že nejsilnější varianta nabídne výkon okolo 197 kW a točivý moment přes 500 N.m. V závislosti na zvoleném akumulátoru má auto ujet více než 400 kilometrů.

Navíc se dokonce hovoří o možnosti příchodu ostré elektrické verze z dílny AMG. Jak to skutečně bude si ale nakonec počkáme déle, než se dosud čekalo.

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

22. 9. 2020 16:54
Žádná škoda....
...alespoň bude o jeden neprodejný elektrokřáp na trhu méně! :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 15:38
Re: Co se to děje???
Spalující CO konkrétně https://www.seznamzpravy.cz/…-i-airbus-120920#… :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 15:37
Re: Co se to děje???
No psát kraviny umíš = ale všim sis že ani na poXYtý = si nedal konkrétní číslo? Jen KECY :-)

Diesly taky dopadly ve statistice poruchovosti podle typu pohonu = jako ve všem dalším POSLEDNÍ

Ale základ je tržní prostředí = bez dotování provozu ZVÝHODŃOVÁNÍ nafty = sou v kýblu. Si pro TRŽNÍ prostředí = a skončení umělýho zvýhodňování nafty vůči benzínu? :-)

Asi ne = protože bez těch stovek miliard = je diesel v hajzlu, co s tím naděláš...
22. 9. 2020 15:00
Skutečné důvody odkladu
bych viděl spíše v tom, že s EQC totálně pohořeli a konkurence je převálcovala a nechtějí další fiasko.
Avatar - kari.laz
22. 9. 2020 13:38
Re: Co se to děje???
Nevyplatí se to. Spalovací motor je prostě lepší. A tak to i zůstane...