Mercedes: Pohon všech kol také pro třídu A i B
Mercedes-Benz se ze specialisty na vozy s pohonem zadních kol postupem času přetransformoval ve značku, která nabízí pohon všech kol pro všechny modely od třídy C výš, o portfoliu SUV nemluvě. Nyní se však škála rozšiřuje a to i na menší automobily tříd A i B.
Zatím bylo jasné pouze to, že pohon všech kol 4Matic dostanou modely CLA 45 AMG i A 45 AMG. Přímo na výstavišti jsme však objevili další nabízené varianty. Malá třída A bude s pohonem všech kol nabízena i jako A 250 4Matic, tedy s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 155 kW.
Větší třída B bude mít pohon všech kol spojen minimálně s nově nabízeným motorem „220“, známým například z větších tříd C a E. Jde o benzinový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 135 kW. Velmi pravděpodobně bude 4Matic v nabídce i pro model B 250 (155 kW).
Systém 4Matic lze kombinovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, do níž je elektrohydraulické ovládání systému integrováno a využívá i společný systém mazání s DCT. Toto řešení přináší údajně 25% úsporu hmotnosti oproti obdobným systémům u prémiové konkurence v kompaktní třídě.
Za dobrých adhezních podmínek přední nápravy je 4Matic téměř stoprocentně předokolka, pokud ESP zjistí byť jen minimální rozdíl v rychlosti otáčení předních a zadních kol rychlosti, řádově v milisekundách dojde ke zvýšení tlaku v hydraulickém systému a zvýší se prostřednictvím vícelamelové spojky aktivita zadní nápravy. Jak už je dnes samozřejmostí, 4Matic umožňuje díky úpravě tlaku variabilní přenos točivého momentu mezi oběma nápravami.
Množství točivého momentu směrem vzad ale nebudou ovlivňovat jen senzory ESP, bude také záležet na zvoleném režimu převodovky. Pokud bude pracovat v módu Eco, dozadu bude systém posílat točivý moment "rozvážněji", zatímco v režimech Normal a Sport budou reakce rychlejší a na zadní nápravu bude směrováno více síly.