Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes poodhaluje faceliftované kupé a kabriolet třídy E

Mercedes poodhaluje faceliftované kupé a kabriolet třídy E
Mercedes poodhaluje faceliftované kupé a kabriolet třídy E
Mercedes poodhaluje faceliftované kupé a kabriolet třídy E
Mercedes poodhaluje faceliftované kupé a kabriolet třídy E
9 Fotogalerie
Diskuze (0)

Odhalení omlazeného Mercedesu třídy E v karosářských provedeních kupé a kabriolet se kvapem blíží, což se automobilka rozhodla připomenout drobnými ukázkami.

Mercedes v nové ukázce poodhaluje modernizovaný interiér, ve kterém byl starší systém infotainmentu Command nahrazen novým systémem MBUX. Ten je tradičně složen ze dvou obrazovek, z nichž jedna zastává roli digitálního kokpitu a druhá multimediálního systému.

Obě obrazovky by měly mít podle nepotvrzených informací úhlopříčku 10.25 nebo 12.3 palce. Je ovšem možné, že se bude úhlopříčka odvíjet od výbavy. Systém bude samozřejmě podporovat sofistikované hlasové ovládání reagující na povel „Hej Mercedesi“ a ostrá verze AMG by měla nabídnout i specifickou obrazovku digitálního přístrojového štítu.

Třešničkou na dortu by pak měla být navigace s rozšířenou realitou, díky které dokáže vůz promítat navigační povely, názvy ulic nebo čísla popisná přímo do obrazu kamery snímající pohyb před vozidlem. Špatné odbočení by se tak mělo stát minulostí.

Další zásadní novinku by měl být přepracovaný volant. Ten se objevil již začátkem roku u omlazené třídy E v karosářském provedení sedan a kombi, do budoucna bychom se ho však měli dočkat i u nové generace třídy S, jak ukázaly nedávno uniklé špionážní fotografie.

Minimálně ve třídě E by pak nový volant měl být nabízen ve třech verzích: celokožený, kombinace dřeva a kůže a v supersportovním designu. Leskle černá ramena volantu jsou vybavena dotykovým kapacitním ovládáním, které nahradilo původní optické senzory.

Kapacitní senzory jsou ovšem rozmístěny i ve věnci volantu, díky čemuž dokáže vůz sledovat, zda má řidič ruce na volantu. Tato funkce pak spolupracuje se sofistikovaným systémem semi-autonomního řízení, který ve verzi před faceliftem vyžadoval pohyb volantu, aby zaregistroval přítomnost řidiče.

Moderní bezpečnostní a asistenční systémy by pak obecně měly být silnou stránkou omlazené třídy E. Kromě výše zmíněného semi-autonomního asistenta řízení se můžeme těšit například na systém hlídání odstupu Distronic, který bude schopný díky připojení na Live Traffic Information zpomalit před kolonou dříve, než ji vůbec radar nebo řidič zaregistrují.

Nebude ovšem chybět ani systém Active Steering Assist, který pomůže řidiči i na silnicích s více pruhy, aktivní hlídání slepého úhlu Active Blind Spot Assist fungující i 3 minuty po zhasnutí motoru (pro bezpečnější vystupování) nebo parkovací asistent Parktronic v kombinaci s 360° kamerou.

I přes dřívější úniky špionážních fotografií toho ovšem Mercedes prozatím více neprozradil. Vzhledem k plánované premiéře třídy E kupé a kabriolet až 27. května se ale nabízí ještě spousta prostoru pro drobné ukázky a lákadla.

Začít diskuzi