Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes představil obytný koncept EQT Marco Polo1, s prostorem pracuje působivě

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 12. 2022 • 15:05
41
Zobrazit náhledy (41)
Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz EQT Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1 Mercedes-Benz Concept EQT Marco Polo1

Koncept EQT Marco Polo1 je prvním pohledem na připravovanou produkční verzi, která by mohla dorazit v polovině příštího roku.

Koncept malého obytného elektromobilu Concept EQT Marco Polo1 vychází z čistě elektrické kompaktní dodávky Mercedes-Benz EQT s prodlouženým rozvorem. Už na první pohled si přitom můžeme všimnout lehce vystouplé střechy konceptu, do které byl integrován výklopný stan.

Ten by měl nabízet dostatek prostoru, aby se posádka v zadní části mohla pohodlně postavit. Je také vybaven odepínacími okny na zip a pružinovou matrací, která nabízí prostor 1,97 x 0,97 metru. Celková výška dodávky se přitom stále vejde do dvou metrů, což umožňuje pohodlný pohyb například i v podzemních parkovištích.

Video se připravuje ...

Zadní část kabiny nabízí spací plochu o rozměrech 2x1,15 m, především ale zaujme speciálně vyrobeným nábytkem, který velmi šikovně pracuje s prostorem. Například za sedadlem řidiče je praktický stolek, do kterého je umístěn dřez a kompresorová lednice o objemu 16 litrů. Vedle nového stolu přitom zůstala zachována dvě místa, takže je dodávka pohodlně čtyřmístná.

Na zadní straně dvou zbývajících opěradel je součást obytné konstrukce, která slouží k posezení u stolu, nebo vytvoření lůžka. Na levé straně zavazadelníku je praktická lavice, která je po obou stranách vybavena výsuvnými šuplíky. Na jedné straně je elektrický indukční vařič, na druhé straně jednoduchý vyjímatelný plynový vařič. Plně elektrický koncept tak umožňuje vařit dle aktuálních možností, šuplíky navíc nabízejí i úložný prostor.

Na pravé straně zavazadelníku je umístěn rozkládací stolek s elektricky nastavitelnou výškou. Jeho součástí jsou však další úložné prostory. Kabinu doplňuje LED osvětlení, celkem 7 nabíjecích portů a samozřejmostí jsou citlivě zvolené materiály, které odpovídají hvězdě na kapotě.

Jak přitom automobilka dodává, všechny skříňky obytného modulu by mělo být možné pohodlně vyndat ve dvou lidech zhruba během pěti minut. Koncept elektrického EQT by tak měl nabízet nejen možnost občasného kempování, ale také pohodlí a praktičnost při každodenním využití.

Video se připravuje ...

Meza zajímavosti ale patří i solární panel umístěný na střeše, který dobíjí baterii určenou speciálně pro obytnou vestavbu. Tuto baterii by přitom mělo být možné z vozu pohodlně vyjmout a plně ji nabít například v pohodlí domova či v kempu. Vůz by měl nabídnout také praktickou markýzu nebo inovativní systém zastínění zadních oken, ovládaný jedním tlačítkem.

Video se připravuje ...

Kromě komplexního konceptu EQT Marco Polo1 ale automobilka představila také jednodušší kempovací sadu Marco Polo Module, která se umisťuje do kufru. Ta po rozložení nabídne prostor ke spaní o rozměrech 2x1,15 metru, volitelnou součástí je pak kuchyňský modul se systémem šuplíků dřezem, nádrží na 12 litrů vody, kompresorovou lednicí nebo plynovým vařičem.

Pro nás je budoucnost elektrická – bez ohledu na velikost nebo účely dodávky. Nejnovějším důkazem tohoto strategického směřování je naše nové EQT s plně elektrickým pohonem. S modulem Marco Polo máme v blízké budoucnosti v nabídce také první jednoduché řešení pro plně elektrické kempování. V druhé polovině roku 2023 plánujeme naši nabídku ještě více rozšířit o plnohodnotný a rovněž plně elektrický mikro-obytný automobil. Koncept EQT Marco Polo již dává nahlédnout do podoby připravovaného sériového vozu,“ uvedl Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje Mercedes-Benz Vans.

Doporučujeme

Témata