Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz představuje třídu T, prémiovou kompaktní dodávku pro rodiny

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Mercedes-Benz třídy T se představuje jako luxusnější a stylovější sourozenec užitkového Citanu Tourer.

Nový Mercedes-Benz třídy T, stejně jako Citan, stojí na základech Renaultu Kangoo, díky čemuž nabízí již poměrně známou techniku. Platforma navíc umožňuje nabídnout vůz jak se spalovacími motory, tak i v čistě elektrické verzi, která ponese označení EQT.

Na první pohled může nová třída T připomínat civilnější Citan Tourer, který jsme si nedávno vyzkoušeli, při bližším pohledu se však objevují drobné rozdíly rozdílů. Třída T totiž nabídne kromě 16“ disků (pro Citan jediná volba) i 17“ lité disky. Má odlišné chromovaní masky chladiče i pátých dveří, lehce pozměněny jsou černé plasty v předním nárazníku a zrcátka jsou vždy lakována v barvě karoserie. Nabídka odstínů by přitom měla uspokojit i náročnější zákazníky.

Video se připravuje ...

Mnohem výraznější a futurističtější design by však měla nabídnout čistě elektrická verze EQT, kterou zatím automobilka představila pouze ve formě odvážného konceptu. Premiéra čistě elektrického modelu by však neměla být daleko.

Vraťme se ale k třídě T, která bude v nabídce značky zařazena pod modely V. Pětimístná verze měří 4498 mm na délku, 1859 mm na šířku a 1811 mm na délku, rozvor má pak hodnotu 2716 mm. Do budoucna se ovšem očekává ještě příchod verze s prodlouženým rozvorem, která by měla nabídnout až sedm míst k sezení.

Samotná kabina přitom opět připomíná Citan Tourer, což platí i pro technologickou výbavu. Namísto populárních čistě digitálních budíků jsou za volantem budíky analogové, doplněné o 5,5palcový displej. Ve středu palubní desky je pak 7“ displej multimediálního systému MBUX. Ovládání ventilace je navíc stále shodné s vozy skupiny Renault. Přesto třída T slibuje hodnotnější zážitek.

Vůz by měl být dostupný ve výbavových stupních Style a Progressive, které na rozdíl od Citanu nabídnou modernější a luxusnější výbavu. Včetně té standardní Zákazníci se tak mohou těšit například na bezklíčové odemykání a startování, vzdálený přístup přes mobilní telefon, ambientní osvětlení, čalouněnou palubní desku, prémiové čalounění, atd.

Budoucí zákazníci se mohou samozřejmě spolehnout na vysokou úroveň technologických a bezpečnostních asistentů – některé dostanou již ve standardu, další s volitelnými balíčky. Vůz je navíc standardně vybaven sedmi airbagy.

Po stránce sedadel a úložného prostoru se oproti Citanu Tourer zřejmě nic zásadního nezměnilo. Vůz nabídne prostornou kabinu pro maximálně pět cestujících a prostorný zavazadelník s nízkou nakládací hranou a vysokým stropem. Po sklopení zadních opěradel navíc stále vzniká rovná podlaha, umožňující přepravu objemnějšího nákladu. Páté dveře mohou být jak výklopné, tak i dělené.

Žádné překvapení pak nečekejte ani pod kapotou. Třída T bude do příchodu modelu EQT dostupná se dvěma čtyřválcovými turbem přeplňovanými spalovacími motory. Pro fanoušky nafty je připraven 1,5litrový diesel, který v základní verzi T160d nabídne nejvyšší výkon 70 kW (95 k) a 230 Nm točivého momentu. Výkonnější verze T180d nabídne standardně 85 kW (116 k) a 260 Nm točivého momentu, díky funkci dočasného zvýšení výkonu je však možné krátkodobě z motoru vytěžit až 89 kW a 295 Nm točivého momentu.

Základem nabídky benzínových motorů je 1,3litrový čtyřválec, který v základní konfiguraci T160 nabídne 75 kW (102 k) a 200 Nm točivého momentu, zatímco výkonnější verze T180 nabízí 96 kW (131 k) a 240 Nm točivého momentu. Právě výkonnější verzi motoru už jsme přitom vyzkoušeli právě pod kapotou Citanu Tourer.

Všechny motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, volitelně však bude dostupná také sedmistupňová DCT převodovka. Výkon motoru pak roztáčí pouze přední kola. Parametry čistě elektrické verze EQT bohužel zatím neznáme, podle některých názorů by však premiéra elektrické verze nemusela být zas tak vzdálená. Ostatně automobilka může vycházet z modelu Kangoo e-Tech.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

28. 4. 2022 08:47
Re: Sklamanie
Súhlas.
28. 4. 2022 07:17
Re: Sklamanie
Jenže s N1 je problém ten, že mají ořezanou výbavu a uvnitř ti to dávají hned vědět a platí pro ně předpisy jako pro náklďáky, tj když Policie bude chtí, dá ti to sežrat ;-) Prodeje Berlinga a Rifteru jsou na cca 10-15% loňského roku. Hlavně e-verze jsou v jednotkach kusů 4/5ks za 1-3/2022. Takový “šmejd” co nikam nedojede a stojí 2x tolik. Kdo by to asi chtěl? :-(
27. 4. 2022 23:38
Re: Sklamanie
Primárne mám pocit, že ťahajú všetkých za nos. Rozprávkam o škrtaní výroby kvôoli rentabilite, ktorými sa nás snažia kŕmiť, neverím ani slovo. Pritom ideme dolu vodou. Smrdí mi to. Nie len automobilový priemysel. Celý svet smrdí.
27. 4. 2022 22:47
Re: Sklamanie
Nekončia. Prečo by končili? V elektrike sú len osobné modely, ako N1 fungujú spaľováky ďalej. Alebo sa mýlim? Síce nechápem, ako môžu zarezaním osobnej verzie a menšími predajmi zarobiť, ale asi to ide. Aj keď všetci kričia ako sú v kríze, tak zisky rastú.
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2022 21:06
Re: Sklamanie
Berlingo a Rifter tímto končí.