Mercedes: Technologie Bluetec v Evropě již letos
Naftové motory CDI s nápisem Bluetec se měly na starém kontinentu oficiálně dostat do prodeje až v roce 2008. Ve srovnání se Spojenými státy, kde jsou tyto vozy k mání od podzimu 2006, to však bylo, slušně řečeno, nefér. To se však změní. Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu potvrdil, že motory Bluetec budou nabízet již koncem tohoto roku.
Množství uhlovodíků a oxidu uhelnatého dokážou již dnes z větší části zachytit katalyzátory a o pevné částice se starají filtry DPF. Protože naftové motory pracují s vysokými tlaky, hlavním problémem se staly oxidy dusíku. Na ty si však dokáže vyšlápnout právě Bluetec, přesněji katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction), který pracuje na principu vstřikování aditiva AdBlue (roztok močoviny) do výfukového systému. Bluetec v kombinaci s čtyř- i šestiválcovými motory tak splní emisní limity Euro 5, které začnou platit v roce 2009.Tato technologie ovšem funguje jen při jisté velikosti motoru, proto Mercedes pracuje na systému, který by fungoval i ve větších naftových motorech nákladních automobilů.