Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes: Technologie Bluetec v Evropě již letos

Miro Mihalik
Diskuze (22)
Mercedes-Benz zřejmě potřebuje co nejdříve vykrýt náklady, které investoval do technologie na snižování oxidů dusíku ve výfukových plynech. Nebo reaguje na vzrůstající tlak zelené lobby. Jak bychom si mohli jinak vysvětlit urychlení příchodu systému Blue

Naftové motory CDI s nápisem Bluetec se měly na starém kontinentu oficiálně dostat do prodeje až v roce 2008. Ve srovnání se Spojenými státy, kde jsou tyto vozy k mání od podzimu 2006, to však bylo, slušně řečeno, nefér. To se však změní. Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu potvrdil, že motory Bluetec budou nabízet již koncem tohoto roku.

Množství uhlovodíků a oxidu uhelnatého dokážou již dnes z větší části zachytit katalyzátory a o pevné částice se starají filtry DPF. Protože naftové motory pracují s vysokými tlaky, hlavním problémem se staly oxidy dusíku. Na ty si však dokáže vyšlápnout právě Bluetec, přesněji katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction), který pracuje na principu vstřikování aditiva AdBlue (roztok močoviny) do výfukového systému. Bluetec v kombinaci s čtyř- i šestiválcovými motory tak splní emisní limity Euro 5, které začnou platit v roce 2009.Tato technologie ovšem funguje jen při jisté velikosti motoru, proto Mercedes pracuje na systému, který by fungoval i ve větších naftových motorech nákladních automobilů.

Miro Mihalik
Diskuze (22)
16. 7. 2007 21:15
Re: he
aha a .. to se mi nějak nezdá páč u náklaďáku to je asi 3 - 5 % spotřebovaného paliva je adblue ... to by to auto bylo furt v servisu 8-s
16. 7. 2007 15:40
he
no nevim ale nemělo by tam být že pracují na tom aby to funglovalo i u malých motorů ??? nové náklaďáky které plní euro 5 už jsou dávno prodeji právě s adblue ...
takže když si dovezu dejme tomu dieselové GL 320CDI z usa tak do něj musím tankovat adblue ?? jedno takové auto jsem viděl ale tohodle jsem si u něj nevšimnul ;-\