Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Metrostav se s Prahou nedohodl na řešení dostavby tunelu Blanka

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 29. 11. 2013 • 19:07
11
Společnost se s pražským magistrátem nedohodla na řešení problémů spojených s výstavbou tunelu Blanka. Firma případ předá k rozhodčímu soudu, u něhož bude chtít docílit proplacení faktur na zhruba 2,1 miliardy korun. ČTK to sdělil mluvčí Metrostavu.

"Ke shodě bohužel nedošlo, a proto se obě strany dohodly, že Metrostav uplatní požadavek na proplacení vyfakturovaných prací u rozhodčího soudu, a to ve zkráceném řízení," uvedl Polák. Podotkl, že jednání s vedením magistrátu pokračují s cílem najít vzájemně akceptovatelná východiska.

Problémy s proplácením faktur za vícepráce se objevily před několika měsíci a dluh Prahy se postupně vyšplhal na více než 2,1 miliardy korun. Metrostav proto minulou středu oznámil, že 7. prosince stavbu zastaví. Vedení města pak reagovalo oznámením, že smlouva s firmou je od počátku neplatná. Město tvrdí, že peníze na stavbu má, ale nezná způsob, jak je legálně vyplatit. Podle Poláka proto Praha chce předmět sporu ještě rozšířit o posouzení platnosti smlouvy mezi městem a firmou.

Zda firma stavbu tunelu příští sobotu skutečně přeruší, zatím stále není jasné.

Neplatnost smlouvy Praha zdůvodňuje tím, že nebyly součástí usnesení rady a neprojednalo je ani zastupitelstvo. Smlouvy byly podepsány v éře exprimátora Pavla Béma (ODS). Problematická je i stavba Trojského mostu, která je součástí komplexu staveb. Na most údajně není řádná smlouva. Původní cena půl miliardy se navíc navýšila až na odhadovaných 1,2 miliardy korun.

Stavbu provází i další problémy. Podle zprávy magistrátního kontrolního odboru například nesouhlasí částky v seznamu dokladů k jednotlivým stavbám předloženém odborem účetnictví a částkami vedenými odborem městského investora. Rozdíl v částkách za stavební část je až 400 milionů. "Díky uvedeným nesrovnalostem se účetnictví může jevit jako nesprávné, neúplné, neprůkazné, nesrozumitelné a nepřehledné," píše se v materiálu odboru kontrolních činností, který má ČTK k dispozici.

Tunel Blanka měl být původně zprovozněn v roce 2011, termín se ale odsunul na jaro 2014. Cena stavebních prací i technologie měla být zhruba 26 miliard korun, nyní se ale hovoří o více než desetimiliardovém nárůstu. Roční náklady na zastavení a konzervaci stavby odhaduje Praha na 1,6 miliardy korun.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2013 00:35
Re: Totálně neschopný magistrát
To určitě ne. Pracovníci magistrátu i radní byli jsou a budou banda.. >:D
Avatar - Ham.
30. 11. 2013 00:24
Re: Totálně neschopný magistrát
Pokud snad chceš naznačit, že radní nejsou banda hňupů, tak se hluboce mýlíš. :-)
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2013 00:05
Re: Totálně neschopný magistrát
Ty se v český realitě moc nepohybuješ viď? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2013 00:04
Re: Nebetyčná drzost!
Ten s tim tvym máslem na hlavě v době smluv vo který de v klídku studoval svou druhou vysokou a primátorem je 5 měsíců. Takže nevim co by v tvejch představách dělat? Přenýst se časem vo nějakejch 11 nebo kolik let zpátky a dát na svý předchůdce pozor aby ty smlouvy uzavřeli pořádně? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2013 00:03
Re: Nebetyčná drzost!
Ten s tim tvym máslem na hlavě v době smluv vo který de v klídku studoval svou druhou vysokou a primátorem je 5 měsíců. Takže nevim co by v tvejch představách dělat? Přenýst se časem vo nějakejch 11 nebo kolik let zpátky a dát na svý předchůdce pozor aby ty smlouvy uzavřeli pořádně? >:-[]