Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mexická rallye, cíl: Ogier vyhrál a vede mistrovství

Michal Štěpanovský
Diskuze (4)
Obhájce titulu mistra světa Sebastien Ogier vyhrál Mexickou rallye, třetí soutěž mistrovství světa. Tento podnik vyhrál Francouz počtvrté v kariéře, celkově je to jeho 42. výhra v MS a dostal se na průběžné první místo v šampionátu.

Poslední den čekaly na účastníky Mexické rallye tři rychlostní zkoušky o celkové délce 46,46 kilometru. Program uzavřela závěrečná Power Stage, na které získává prvních pět v cíli bonusové body od pěti do jednoho.

Nedělní etapa začala nešťastně pro aktuálně druhého Krise Meeka (Citroën C3 WRC), který položil na bok svůj vůz. „Přijel jsem na kostky a auto sklouzlo v klesající levé zatáčce do příkopu,“ vysvětloval Brit v cíli erzety. Tam se dostal o 47,5 později než nejrychlejší Jari-Matti Latvala (Toyota). V cíli celé soutěže Meeke ještě dodal: „Cítím se jako blbec. Měl jsem rychlost, skvělé auto, startovní pozici. Mým cílem bylo vítězství, nepodařilo se mi splnit úkol. Nikdy jsem nebyl tak zklamaný ze třetího místa.“

Lídr bojoval do finiše

Obhájce titulu Sebastien Ogier, který se dostal na vedoucí pozici po čtrnácté rychlostní zkoušce, když měnil kolo v té chvíli lídr soutěže Sebastien Loeb (Citroën C3 WRC). Vycítil šanci, vyhrál čtyři rychlostní zkoušky a vybudoval si rozhodující náskok. Poslední den držel tempo, ve zbývajících erzetách skončil druhý, v další čtvrtý.

Před závěrečným testem prohlásil: „Volili jsme pneumatiky s ohledem na závěrečnou Power Stage. Přilnavost na trati nebyla nejlepší, ale profil posledních rychlostek je plynulý,“ těšil se Francouz. Odmítl taktizování a závěrečnou Power Stage jel naplno až do cíle.

Bylo to z toho druhé místo v této speciálce. Po penalizaci za poškození retardéru dostal deset sekund penalizace. „Cítím se úplně fantasticky a často se mi tady v minulých letech dařilo. Atmosféra byla díky skvělým divákům opět úplně fantastická,“ vyprávěl nadšený Ogier do mikrofonu.

Za ním se radoval Dani Sordó (Hyundai i20 Coupé WRC), který musel odstoupit z Rallye Monte Carlo. V Mexiku se držel od začátku na pozicích zajišťující stupně vítězů, vyhrál tři rychlostní zkoušky a po chybě Meeka dodržel to, co řekl: „Po Krisově zaváhání není kam pospíchat.“ Vedle druhého Sordá bodoval pro značku také čtvrtý Nor Andreas Mikkelsen. Zásluhou jejich výsledků si tým Hyundai udržel průběžné první místo v Poháru konstruktérů.

Loeb: Užíval jsem si jízdu

Spokojený byl také pátý v cíli Sebastien Loeb (Citroën C3 WRC), který se vrátil do světového šampionátu po třech letech a dvou měsících. V Mexiku jel naposledy v roce 2012. Začal na desátém místě, od druhého dne úspěšně zaútočil na první příčku, ale udržel ji pouze tři rychlostní zkoušky. Ve čtrnácté speciálce měnil kolo po defektu a sám si to později vyčetl, že měl raději pokračovat s poškozeným pravým předním kolem.

Poslední den začal a soutěž dokončil na pátém místě. „Už dlouho jsem nejel vpředu jako první a čistil soupeřům trať. Byla to zábava. Poslední den jsem se bavil jízdou a přiznávám i opatrněji, abych dojel do cíle a přivezl týmu body do šampionátu. Už se těším na další start,“ prohlásil Loeb v cíli, zjevně v dobrém rozmaru. Francouz se objeví hned při dalším podniku na Korsice a o týden později nastoupí do prvního závodu mistrovství světa v rallyekrosu.

Latvala boj nevzdal

Soutěž se vůbec nevydařila továrnímu týmu Toyota Gazoo Racing. První den měl Jari-Matti Latvala problémy s alternátorem a Esapekka Lappi poslal vůz do rokle. Ve hře zůstal pouze Ott Tänak, kterému však na začátku druhého dne vypovědělo službu turbodmychadlo jeho toyoty. Boj nevzdal Latvala a z dvanáctého místa si polepšil na osmé v cíli. „Mám výborný pocit, už jsem to říkal spolujezdci. Od druhého dne nešlo jet lépe,“ zhodnotil Fin svůj mexický výkon.

Hodnocení kategorie WRC2 ovládl naprosto jednoznačně obhájce titulu v této třídě Švéd Pontus Tidemand s vozem Fabia R5 z továrního týmu Škoda a ujal se vedení v průběžném hodnocené. Jeho týmový kolega, sedmnáctiletý Kalle Rovanperä hned na druhé erzetě chladič o velký kámen. Do soutěže se vrátil a obsadil páté místo ve WRC2.

Konečné pořadí

Jezdci: 1. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC) 3:53:58,0; 2. Sordó, Del Barrio (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:03,6; 3. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC) +1:19,2; 4. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupe WRC) +1:38,4; 5. Loeb, Elena (Fr./Citroën C3 WRC) +2:24,6; 6. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +4:53,0; 7. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +10:24,7; 8. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +15:37,1, 9. Greensmith, Parry (Brit./Ford Fiesta R5) +17:09,3; 10. Heller, Olmos (Chile/Ford Fiesta R5) +24:18,1; 11. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +30:57,8; 12. Suninen, Markkula (Fin./Ford Fiesta WRC) +33:06,3; … 14. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +1:02:42,8; … 16. Rovanperä, Haltunen (Fin./Škoda Fabia R5) +1:13:188.

Průběžné pořadí (po 3 z 13 rallye):

Jezdci: 1. Ogier (Fr./Ford Fiesta WRC) 56; 2. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 52; 3. Mikkelsen (Nor./Hyundai i20 Coupe WRC) 35; 4. Meeke (Brit./Citroën C3 WRC) 32; 5. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 31; 6. Tänak (Est./Toyota Yaris WRC) 26; 7. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 23; 8. Breen (Ir./Citroën C3 WRC) 20; 9. Sordó (Šp./HYundai i20 Coupé WRC) 18; 10. Loeb (Fr./Citroën C3 WRC) 11; 11. Paddon (Nový Zéland/Hyundai i20 Coupe WRC) 10; 12. Ostberg (Nor./Citroën C3 WRC) 8; 13. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC) 9; 14. Tidemand (Švéd./Škoda Fabia R5) 6; 15. Bouffier (Fr./Ford Fiesta WRC) 4; 16. Suninen (Fin./Ford Fiesta RS WRC) 4; 17. Greensmith (Brit./Ford Fiesta R5) 2; 18. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 1; 19. Heller (Chile/Ford Fiesta R5) 1.

Týmy: 1. Hyundai Shell Mobis WRT 84; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 71; 3. M-Sport Ford WRT 38 68; 4. Toyota Gazoo Racing WRT 51; 3. 4..

Vedení v soutěži: Ogier 26; Neuville 18, Sordó 8, Loeb 3, Tänak 2, Neuville 1, Meeke 1.

Vyhrané RZ: Tänak 15, Neuville 11, Ogier 9, Meeke 6, Breen 3, Loeb 3, Mikkelsen 3; Sordó 3, Paddon 2, Lappi 2, Evans 2, Latvala 1, Suninen 1.

Výsledky jsou neoficiální

Dalším podnikem je Korsická rallye (6.-8. dubna).

Michal Štěpanovský
Diskuze (4)
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 10:50
Re: Blahopřeji Sebům
Podle byl původní plán 10 titulů za sebou, ale nakonec to byla obrovská prohra Citroenu, ani 10 titulů za sebou a odchod nejlepšího ke konkurenci. Latvala ve VW by jako jednička nemusel být rychlejší a zároveň spolehlivý jako SEB II u citroenu.
Avatar - Emel
12. 3. 2018 09:31
Re: Blahopřeji Sebům
No protože to tam v té poslední sezoně dost jiskřilo... Ogier dělal dvojku Loebovi a to mu evidentně nevyhovovalo... raději šel dělat jedničku do VW. Možná taky víc věřil VW než Citroenu... a každopádně se to vyplatilo, má čtyři tituly, které by s Citroenem dost jistě neměl.
Avatar - wakantanka
12. 3. 2018 09:20
Re: Blahopřeji Sebům
Loeb už podľa mňa trpel syndrómom vyhorenia a chcel skončiť na vrchole.
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 08:24
Blahopřeji Sebům
Pár věcí nechápu, proč si Citroen nechal utéct Ogiho a Loeb utekl na podřadné okruhy, aby kryl záda Mullerovi a pak Lopézovi. Prostě složení Ogi a citroen by nedovolilo získat VW možná ani jeden titul. Když měli ve VW Ogiho, tak měli obrovskou motivaci, naopak v Citroenu neměli na koho by mohli vsadit.