MG chystá další kybervůz. Cyber X bude hranatý a přelomový offroad
Značka MG loni uvedla produkční vůz nazvaný Cyberster, který se názvem zjevně inspiroval u pick-upu Tesly, ačkoliv s ním vzhledově nemá nic společné. Další z řady kybervozů už ale hranatými tvary vzor připomene více.
Elektrický roadster Cyberster, oslavující výročí 100 let existence značky, je spíše zakulacený a relativně konvenčně působící model. Platí to i pro kupé verzi Cyber GTS, které se loni ukázalo jako koncept a s výrobou se nejspíše nepočítá.
Na autosalonu v Šanghaji se ukáže další vůz s názvem Cyber, tentokrát Cyber X. A ten už má k nerezovému stroji Tesly vzhledem trochu blíže, půjde totiž o hranatý off-road. Alespoň to tak působí z prvních obrázků, které ukazují temnou siluetu nového vozu.
Nic moc dalšího o něm nevíme, ale ze vzhledu se dá vyčíst podobnost s již prodávaným vozem Baojun Yep Plus. Ten vyrábí sesterská značka taktéž spadající pod SAIC a od které si již MG některé modely vypůjčilo pro exportní trhy. Baojun Yep Plus se ale prodává také jako Chevrolet Spark EUV v Jižní Americe nebo na blízkém východě.
Nejde tedy o žádný ostrý off-road, ale levné elektrické SUV s délkou pod čtyři metry. Auto má výkon 75 kW elektromotor pohánějící přední nápravu a LFP baterii o kapacitě 42 kWh, která by měla stačit k dojezdu asi 400 kilometrů v čínském cyklu, reálně tedy spíše do 300 kilometrů. Proti Yepu má CyberX pozměněný a o poznání stylovější vzhled, s propojenými světly na obou koncích.
Může však jít o zcela svébytný model, protože MG na něj láká s tím, že pro značku půjde o „přelomovou inovaci“. A to nám k přeznačkovanému lacinému modelu úplně nesedí. MG každopádně na blízkou dobu plánuje uvedení baterií s pevným elektrolytem, zavedení chytrého multimediálního systému od mobilní značky Oppo, včetně integrované umělé inteligence. Plánuje se také lepší systém autonomního řízení, na kterém firma spolupracuje s Horizon Robotics.
Něco z toho by se tedy mohlo ukázat už na Cyber X. Počítat asi můžeme s elektrickým pohonem, nebo minimálně plug-in hybridem, na což odkazuje uzavřená maska vozu. SAIC ale chystá také nové modely elektromobilů se spalovacím prodlužovačem dojezdu.

Více se každopádně dozvíme na šanghajském autosalonu, kde se auto představí. Zamířit by jistě mohlo i na evropský trh, kde se už prodává elektrický Cyberster. Pokud se čínská cena Cyber X udrží podobně nízká, za jakou je tam Baojun Yep Plus (asi 307.000 Kč), mohl by patřit mezi ty levnější vozy i v Evropě.
Zdroj: Autohome | Zdroj videa: Czech News Center