Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
MG Cyberster GT
MG Cyberster GT
MG Cyberster GT
MG Cyberster GT
76 Fotogalerie

MG Cyberster proti spalovací konkurenci: Kolik kW dostanete za milion?

Lukáš Volšický

MG Cyberster konečně přijelo na český trh a údajně je příliš drahé. Srovnali jsme jej s hlavní konkurencí a vypočítali jsme, kolik kilowatt výkonu dostanete za jeden milion korun.

České zastoupení britsko-čínské značky MG se začátkem nového roku zveřejnilo první oficiální ceník elektrického roadsteru MG Cyberster. Na uvedení tohoto sporťáku na tuzemském trhu jsme čekali dlouhé měsíce a do našich končin dorazil se základní cenou od 1.639.000 korun za základní verzi Trophy s pohonem zadních kol. Za výkonnější čtyřkolku GT zaplatíte minimálně 1.759.000 Kč.

Zejména s přihlédnutím k maximálnímu výkonu nabízí spoustu muziky za relativně málo peněz, ale podle zarytých příznivců spalovacích aut je cyberster až příliš drahý a oproti tradičnějším konkurentům nemá příliš velkou šanci. Jak si však proti nim stojí? Postavili jsme jej proti nim.

Sportovních vozů na evropském trhu však bohužel ubývá, a pokud budeme hledat přímou konkurenci – elektrický roadster – zatím žádná neexistuje. Kartami v budoucnu zamíchá očekávané elektrické Porsche Boxster, jehož spalovací předchůdce by mohl být jednou z alternativ k novému cybersteru, ale už se neprodává. Na oficiálních českých stránkách Porsche jsme z modelové řady 718 našli pouze kupé GT4 RS a roadster Spyder RS.

MG Cyberster vs konkurence: kW za 1.000.000 Kč
 MG Cyberster TrophyMG Cyberster GTBMW Z4 M40iFord Mustang GT Convertible
Maximální výkon [kW]250375250328
Cena od [Kč]1.639.0001.759.0001.690.0001.776.900
Výkon za 1.000.000 Kč [kW]152,5213,2147,9184,7

Z aktuálně prodávaných aut v Česku je nejbližším spalovacím rivalem nového cybersteru šestiválcové BMW Z4 M40i. Prodává se se šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Aby to bylo fér, sáhli jsme po druhé uvedené skříni. V cybersteru také není možnost řadit.

Do našeho přehledu jsme navíc uvedli jednoho nepřímého konkurenta, jaký se těší velké popularitě. Nejnovější Ford Mustang GT Convertible je závanem starých dobrých časů, a také jsme jej vybrali s desetistupňovým automatem, i když s šestistupňovým manuálem je řidičsky lepším a příjemnějším autem. Musíme však na chvíli opomenout, že se jedná o čtyřmístný kabriolet, nikoliv dvoumístný roadster.

V detailním srovnání si můžete všimnout, že MG Cyberster se pohybuje v cenové hladině rychlých aut se stahovací střechou. Slabší verze Trophy je nejlevnějším z uvedených modelů a výkonnější verze, jakožto nejsilnější auto v našem přehledu, stále není tím nejdražším.

A kde je Mazda MX-5? V Česku se už prodává jen slabší atmosférická patnáctistovka a ani silnější dvoulitr by na elektrický cyberster nestačil. Hledali jsme podobně rychlá auta.

MG Cyberster: Srovnání se spalovací konkurencí
 MG Cyberster TrophyMG Cyberster GTBMW Z4 M40iFord Mustang GT Convertible
Typ karoserieroadsterroadsterroadsterkabriolet
Motorizace1x synchronní elektromotor2x synchronní elektromotorpřeplňovaná zážehováatmosférická zážehová
Koncepce pohonuzadnívšech kolzadnízadní
Zdvihový objem [cm3]--29985038
Válce/ventily--6/48/4
Maximální výkon [kW/min]250/-375/-250/5000-6500328/-
Převodovka1A1A8A10A
Max. rychlost [km/h]195200250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]53,24,55
Komb. spotřeba [l/100 km / kWh/100 km]16,7 kWh/100 km19,1 kWh/100 km7,9 l/100 km12 l/100 km
Emise CO2 [g/km]00179-181282
Objem zavazadlového prostoru [l]249249281310
Pohotovostní hmotnost [kg]1885198516401876
Rozměry d x š x v [mm]4535 x 1913 x 13294535 x 1913 x 13294324 x 1864 x 13034810 x 1916 x 1398
Rozvor [mm]2690269024702719
Cena od [Kč]1.639.0001.759.0001.690.0001.776.900