MG Cyberster proti spalovací konkurenci: Kolik kW dostanete za milion?
MG Cyberster konečně přijelo na český trh a údajně je příliš drahé. Srovnali jsme jej s hlavní konkurencí a vypočítali jsme, kolik kilowatt výkonu dostanete za jeden milion korun.
České zastoupení britsko-čínské značky MG se začátkem nového roku zveřejnilo první oficiální ceník elektrického roadsteru MG Cyberster. Na uvedení tohoto sporťáku na tuzemském trhu jsme čekali dlouhé měsíce a do našich končin dorazil se základní cenou od 1.639.000 korun za základní verzi Trophy s pohonem zadních kol. Za výkonnější čtyřkolku GT zaplatíte minimálně 1.759.000 Kč.
Zejména s přihlédnutím k maximálnímu výkonu nabízí spoustu muziky za relativně málo peněz, ale podle zarytých příznivců spalovacích aut je cyberster až příliš drahý a oproti tradičnějším konkurentům nemá příliš velkou šanci. Jak si však proti nim stojí? Postavili jsme jej proti nim.
Sportovních vozů na evropském trhu však bohužel ubývá, a pokud budeme hledat přímou konkurenci – elektrický roadster – zatím žádná neexistuje. Kartami v budoucnu zamíchá očekávané elektrické Porsche Boxster, jehož spalovací předchůdce by mohl být jednou z alternativ k novému cybersteru, ale už se neprodává. Na oficiálních českých stránkách Porsche jsme z modelové řady 718 našli pouze kupé GT4 RS a roadster Spyder RS.
MG Cyberster vs konkurence: kW za 1.000.000 Kč | ||||
MG Cyberster Trophy | MG Cyberster GT | BMW Z4 M40i | Ford Mustang GT Convertible | |
Maximální výkon [kW] | 250 | 375 | 250 | 328 |
Cena od [Kč] | 1.639.000 | 1.759.000 | 1.690.000 | 1.776.900 |
Výkon za 1.000.000 Kč [kW] | 152,5 | 213,2 | 147,9 | 184,7 |
Z aktuálně prodávaných aut v Česku je nejbližším spalovacím rivalem nového cybersteru šestiválcové BMW Z4 M40i. Prodává se se šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Aby to bylo fér, sáhli jsme po druhé uvedené skříni. V cybersteru také není možnost řadit.
Do našeho přehledu jsme navíc uvedli jednoho nepřímého konkurenta, jaký se těší velké popularitě. Nejnovější Ford Mustang GT Convertible je závanem starých dobrých časů, a také jsme jej vybrali s desetistupňovým automatem, i když s šestistupňovým manuálem je řidičsky lepším a příjemnějším autem. Musíme však na chvíli opomenout, že se jedná o čtyřmístný kabriolet, nikoliv dvoumístný roadster.
V detailním srovnání si můžete všimnout, že MG Cyberster se pohybuje v cenové hladině rychlých aut se stahovací střechou. Slabší verze Trophy je nejlevnějším z uvedených modelů a výkonnější verze, jakožto nejsilnější auto v našem přehledu, stále není tím nejdražším.
A kde je Mazda MX-5? V Česku se už prodává jen slabší atmosférická patnáctistovka a ani silnější dvoulitr by na elektrický cyberster nestačil. Hledali jsme podobně rychlá auta.
MG Cyberster: Srovnání se spalovací konkurencí | ||||
MG Cyberster Trophy | MG Cyberster GT | BMW Z4 M40i | Ford Mustang GT Convertible | |
Typ karoserie | roadster | roadster | roadster | kabriolet |
Motorizace | 1x synchronní elektromotor | 2x synchronní elektromotor | přeplňovaná zážehová | atmosférická zážehová |
Koncepce pohonu | zadní | všech kol | zadní | zadní |
Zdvihový objem [cm3] | - | - | 2998 | 5038 |
Válce/ventily | - | - | 6/4 | 8/4 |
Maximální výkon [kW/min] | 250/- | 375/- | 250/5000-6500 | 328/- |
Převodovka | 1A | 1A | 8A | 10A |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 200 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5 | 3,2 | 4,5 | 5 |
Komb. spotřeba [l/100 km / kWh/100 km] | 16,7 kWh/100 km | 19,1 kWh/100 km | 7,9 l/100 km | 12 l/100 km |
Emise CO2 [g/km] | 0 | 0 | 179-181 | 282 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 249 | 249 | 281 | 310 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1885 | 1985 | 1640 | 1876 |
Rozměry d x š x v [mm] | 4535 x 1913 x 1329 | 4535 x 1913 x 1329 | 4324 x 1864 x 1303 | 4810 x 1916 x 1398 |
Rozvor [mm] | 2690 | 2690 | 2470 | 2719 |
Cena od [Kč] | 1.639.000 | 1.759.000 | 1.690.000 | 1.776.900 |