Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG4 dostává Triumph Edition. Má pohon všech kol a 450 koní

Filip Melich
Diskuze (36)

Britsko-čínské MG představilo ostré provedení svého nového elektrického hatchbacku MG4. Jmenuje se Triumph Edition, přináší druhý elektromotor, pohon všech kol a výkon téměř 450 koní.

O novém elektrickém hatchbacku od koncernem SAIC vlastněné automobilky MG jsme již párkrát psali. Na domácím trhu se bude jmenovat Mulan, zatímco do Evropy se bude dovážet pod názvem 4 Electric, případně 4 EV. Značka nyní představila vrcholné provedení modelu, které nazvala Triumph Edition. Má dva elektromotory a výkon téměř 450 koní.

Standardní provedení modelu MG4 Electric je poháněno jedním elektromotorem umístěným na zadní nápravě. K dispozici jsou dvě pohonné jednotky o výkonech 125 kW (170 k) a 150 kW (204 k), přičemž silnější verze zvládne sprint na 100 km/h za 8 sekund a její maximální rychlost činí 160 km/h. Podobně jsou dostupné dvě velikosti baterií, s kapacitou 51 a 64 kWh. Dojezd na jedno nabití má být dle metodiky WLTP až 350, respektive 450 kilometrů.

Vrcholné provedení Triumph Edition spolehne na stejnou 64kWh baterii, takže se dá předpokládat dojezd kratší než výše zmiňovaných 450 km. Pro srovnání, v čínských testech CLTC zvládlo základní MG4 s větší baterií ujet 520 kilometrů na jedno nabití, zatímco pro Triumph Edition automobilka udává dojezd 460 km. Dle metodiky WLTP by tak ve výsledku mohl být naměřen dojezd Triumph Edition do 400 kilometrů.

Co ale jízdní výkony? MG4 Triumph Edition má dva elektromotory, přičemž nově přidaná jednotka se nastěhovala na přední nápravu, což z vozu činí čtyřkolku. Maximální kombinovaný výkon obou elektromotorů je 330 kW (449 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,8 sekundy, ovšem maximální rychlost MG neuvádí. Je proto možné, že zůstane stejná jako v případě standardního MG4, tedy 160 km/h.

MG dále slibuje systém vektorování točivého momentu, posílenou brzdovou soustavu s oranžově lakovanými třmeny a 18palcová kola obouvající pneumatiky Bridgestone o rozměrech 234/45 na obou nápravách. Uvnitř své místo našla přední sportovní sedadla částečně čalouněná Alcantarou, jejichž nastavení je možné provádět elektricky, a to v šesti směrech. Jejich součástí je také ve dvou směrech nastavitelná bederní opěrka. Ve výbavě dále najdeme kamerový systém zobrazující 360° okolí vozu, 7palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcový displej infotainmentu.

Bližší technická data a informace o výbavě si zatím MG nechává pro sebe. Stejně tak ani nevíme, jestli se MG4 Electric Triumph Edition podívá také do Evropy, nebo tato výsada zůstane vyhrazena jen základnímu provedení s jedním elektromotorem. Ceny ještě MG nezveřejnilo, a to ani pro čínský či britský trh. Základní MG4 však ve Velké Británii startuje na částce 25.995 liber, což je v přepočtu zhruba 736 tisíc korun.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (36)

Doporučujeme

2. 9. 2022 13:02
Re: Lidičky von ten Hamuna
Na čo reaguješ na kreténa? O to viac odpadu produkuje.
2. 9. 2022 13:00
Re: Jasny trend
Nie, to ICE bude drahšie ako EV.
Avatar - Barrichello
2. 9. 2022 12:50
Re: Lidičky von ten Hamuna
Jsi nahlášen Trofime za propagaci nacismu :-)
Avatar - Barrichello
2. 9. 2022 12:49
Re: Lidičky von ten Hamuna
Copak Radečku, už ti zas hrabe? Kolik to máš fake účtů? 1250? :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
2. 9. 2022 12:47
Re: Re: Jasny trend
Varuje před tím každá druhá země https://www.novinky.cz/…-obcany-40406611