Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Michalak Conciso je Ferrari 328 GTS v pěkně netradičním převleku z Německa

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost RM Sotheby's zařadila do katalogu své letošní květnové aukce v Monaku jedinečný speedster na základech Ferrari 328 GTS, pod jehož liniemi a stavbou je podepsán německý designér Bernd Michalak.

Ferrari 328 GTS vyráběla maranellská automobilka v letech 1985 až 1989 a za tuto dobu z jejích bran vyjelo přes šest tisíc těchto vozů s karoserií, jejíž tvary navrhl Leonardo Fioravanti ve studiu Pininfarina již v polovině sedmdesátých let pro předchozí model 308 a v osmdesátých letech je pouze lehce zmodernizoval v oblasti předních partií.

Dodnes patří tento model ve své sériové podobě k nejelegantnějším zástupcům své značky, ale rovněž byl donedávna jedním z jejích nejdostupnějších zástupců. Navíc díky své konstrukci s prostorovým rámem a motorem uloženým napříč před zadní nápravou představuje poměrně vhodný základ pro designérské hrátky, jejichž výsledkem má být sportovní a rovněž přiměřeně exkluzivní vůz.

Německý designér Bernd Michalak se svým speedsterem Conciso toto do jisté míry dokazuje. Kořeny tohoto projektu sahají do doby, kdy ještě probíhala výroba Ferrari 328 GTS. Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1989 měla premiéru designová studie Michalak Cilindro, která představovala model v měřítku 1:1 bez vlastní pohonné jednotky.

Studie byla vystavována ještě na autosalonu v Ženevě v roce 1990 a pak se mohlo zdát, že se Bernd Michalak vydal jiným směrem, ale ve skutečnosti rozvíjel svůj původní návrh minimalistického speedsteru s motorem před zadní nápravou a pracoval na jeho proměně v plně funkční automobil.

Mezinárodní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1993 se pak stal místem premiéry vozu pojmenovaného Michalak Conciso. Rudý speedster se pyšnil minimalisticky pojatou hliníkovou karoserií bez dveří, bočních oken a střechy, pod níž se ukrývala technika Ferrari 328 GTS v podobě upraveného prostorového rámu a především napříč uloženého vidlicového osmiválce o objemu 3,2 litru s nejvyšším výkonem 201 kW (274 k).

Michalak Conciso v době svého představení rozhodně přitahoval pozornost svými přímočarými liniemi karoserie i spartánsky, ale zároveň stylově pojatým interiérem, v němž vedle provedení palubní desky či sedadel zaujalo i řešení úložných prostor pro dvojici přileb v bocích vedle sedadel.

Německý speedster s italskou technikou zaujal i díky svým výkonům, za něž vedle maranellského osmiválce vděčil i výrazné úspoře hmotnosti, za níž vděčil své hliníkové karoserii. Hmotnost sériového Ferrari 328 GTS se pohybuje kolem 1260 kg a Michalak Conciso má být o více než 362 kg lehčí.

Zrychlení z 0 na 100 km/h má Michalak Conciso zvládnout pod 5,0 s a dosahovat maximální rychlosti těsně pod 280 km/h, což není na speedster s technikou z osmdesátých let vůbec špatné. Pro srovnání lze připomenout, že sériové Ferrari 328 GTS zvládlo akceleraci z 0 na 100 km/h v čase kolem 6,0 s a mělo maximální rychlost přes 260 km/h.

Michalak Conciso sice vznikl v jediném exempláři jako designérské cvičení, ale je plně schválen k běžnému silničnímu provozu a byl registrován v Belgii, kde jej bylo možné potkat v loňském roce v rámci výstavy vozů značky Ferrari vidět v bruselském muzeu Autoworld.

Nyní se však tento výjimečný automobil připravuje na změnu majitele, k níž má dojít během aukce pořádané 12. května společnosti RM Sotheby's v Monaku.

Foto: RM Sotheby's

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)