Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini chystá výměnu šéfa. Stefanie Wurstová vedla značku k elektrifikaci a digitalizaci

Marek Bednář
Diskuze (4)

Wurstovou na pozici první dámy značky Mini nahradí dosavadní šéf korporátní strategie BMW Stefan Richmann, a to od srpna letošního roku. Důvod změny není známý.

Automobilka Mini v posledních letech uvedla na trh – či v dohledné době uvede – řadu elektrických modelů. V novém countrymanu také představila zcela nové digitální prostředí. To vše pod vedením generální ředitelky Stefanie Wurstové, která nejvyšší pozici zastává zhruba dva roky. Od letošního srpna ji však nahradí Stefan Richmann.

„V posledních letech Stefanie Wurstová úspěšně soustředila prémiovou britskou značku Mini na nové trhy a cílové skupiny, a také zejména na elektromobilitu a digitalizaci. Také pomohla rozvinout mezinárodní prodejní organizaci Mini v udržitelný a na zákazníka orientovaný prodejní model a hrála zásadní roli v zavedení způsobu přímého prodeje Mini v Číně a Evropě,“ uvedla mateřská automobilka BMW v prohlášení. Neprozradila však konkrétní důvod odchodu Wurstové.

Video se připravuje ...

„Stále vidím, že pro lidi ve Spojeném království je Mini jako dítko, protože se tam narodilo a dlouho setrvávalo. Nepřestaneme považovat Oxford za srdce značky. Doufám a myslím si, že se o ni dobře staráme. Mini má silné dědictví a to prochází modernizací, dostává budoucnost, a doufám, že tento aspekt je znát i v Británii,“ řekla Wurstová ke svému odchodu.

„Od 1. srpna předám pochodeň Stefanu Richmannovi, který povede Mini ke světlejším zítřkům,“ dodala. Ani ona však neuvedla, jaká bude její další funkce; britský magazín Autocar předpokládá, že půjde o nějakou roli v koncernu BMW.

Stefan Richmann přichází z pozice šéfa korporátní strategie. U skupiny BMW je od roku 1997 a za ty roky zastával řadu vysokých postů, jako např. finančního ředitele španělské divize značky či šéfa kontroly prodejů.

Marek Bednář
Diskuze (4)

Doporučujeme

14. 5. 2024 22:05
Re: Není vhodnější značky v Evropě,
Přesně tak. A debilní elektrifikace může tuto kdysi skvělou značku úplně zlikvidovat! :-O :no:
14. 5. 2024 15:48
Re: Není vhodnější značky v Evropě,
Tak první mini si kupovali lidi kvůli jeho malým rozměrům a sportovnosti - slušné motory, výborné jízdní vlastnosti a neokoukaný povedený design. Postupně se Mini s malého a hravého knedlíku přerodilo v cosi jednoznačně neidentifikovatelného, nabobtnalého, bezpohlavně vyhlížejícího s velmi vysokou cenu, navíc primárně sázejícího na elektrifikaci. Tam to ta paní Generální ředitelka dotáhla... No co s tím udělá nový generál? Těžko říct ;-)
Avatar - KANKUNEN
14. 5. 2024 09:22
Není vhodnější značky v Evropě,
která si může dovolit elektrifikaci. Drahá auta i s benzínem, která jezdí po městě. Těch 250t navíc za elektro se u nich ztratí, když X6 jako hlavní auto stojí přes 2mil.